O 17χρονος Έλληνας που κατέκτησε το Cambridge

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 10 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Πρώτος σε τμήμα του Cambridge
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ, εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

karterisΚατάφερε να εισαχθεί πρώτος στο Τμήμα Μηχανικών του Trinity College του Πανεπιστημίου Cambridge, αλλά δηλώνει τη λύπη του που αναγκάστηκε να επιλέξει το εξωτερικό για τις σπουδές του. Πρόκειται για τον 17χρονο μαθητή της Γ΄ Λυκείου Νικόλα Κατέρη, ο οποίος, ύστερα από δυόμισι χρόνια προσπάθειας, ενημερώθηκε πριν από λίγες ημέρες ότι έγινε δεκτός στο πανεπιστήμιο των ονείρων του. «Θα προτιμούσα η κατάσταση να είναι τέτοια ώστε να μείνω στην Ελλάδα, αλλά η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει υποβαθμιστεί πολύ και δεν είναι σε θέση να υποστηρίξει μαθητές που θέλουν να ασχοληθούν με την επιστήμη τους και να πάνε ψηλά», εξηγεί στην «Κ» ο, ιδιαίτερα συγκροτημένος και με εντυπωσιακό λόγο, αυριανός επιστήμονας.

Δεν έχει καμία ένσταση όσον αφορά το περιεχόμενο των σπουδών που παρέχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, επισημαίνει μάλιστα ότι τη θεωρεί ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου· τονίζει όμως ότι το σύστημα έχει πολλά προβλήματα, ενώ προσθέτει ότι φαινόμενα όπως οι συνεχείς καταλήψεις δεν προάγουν τη μάθηση. Εχοντας αποφασίσει από τα τέλη της Γ΄ Γυμνασίου το αντικείμενο των σπουδών του, αλλά και το ότι επιθυμεί να σπουδάσει στο εξωτερικό, δηλώνει ότι είναι πολύ λυπηρό να πρέπει να συμβουλεύεις όσους μαθητές (μικρότερους από αυτόν) έχουν την οικονομική δυνατότητα να επιλέξουν το εξωτερικό και όχι την Ελλάδα για τις σπουδές τους.

«Δεν στερήθηκα»

Ολοκλήρωσε φέτος με ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία τις εξετάσεις που του ζήτησε το βρετανικό πανεπιστήμιο (A Levels) σε Φυσική, Μαθηματικά και Προηγμένα Μαθηματικά και εξηγεί ότι πέτυχε τον στόχο του χωρίς να στερηθεί πολλά πράγματα. «Ο προσωπικός χρόνος ποτέ δεν είναι αρκετός, αλλά τα περισσότερα πράγματα που ήθελα να κάνω, πέραν των ακαδημαϊκών μου υποχρεώσεων, δεν τα στερήθηκα», περιγράφει, σημειώνοντας μάλιστα ότι οι πάνω από 1.000 ασκήσεις μαθηματικών που έλυσε τα τελευταία δύο χρόνια ήταν και αυτή μια διαδικασία που τον γέμιζε πολύ και έτσι δεν αισθάνθηκε πιεσμένος.

Συνέντευξη

«Η τεράστια επιτυχία του Νικόλα δεν είναι αποτέλεσμα μόνο των καλών του επιδόσεων στα μαθήματα, αλλά και της απόδοσής του στη συνέντευξη που πραγματοποίησε με εκπροσώπους του πανεπιστημίου, όπου αξιολογήθηκε συνολικά και η προσωπικότητά του», περιγράφει στην «Κ» ο λυκειάρχης της Ερασμείου Ελληνογερμανικής Σχολής, Ν. Κόκκινος, στο οποίο φοιτά ο Νικόλας. Για ένα παιδί που «σε κάθε βήμα της μαθητικής του διαδρομής διακρίθηκε για το ήθος, τη συνέπεια και την επιμέλειά του» έκανε λόγο η κ. Κατερίνα Βόσου, διευθύντρια της Ερασμείου, η οποία επεσήμανε ότι, εκτός από την καθοδήγηση του σχολείου, υπήρχε συνεχής συνεργασία με τους γονείς του.

Οσον αφορά τα σχέδιά του μετά τις σπουδές, παραδέχεται και ο ίδιος ότι είναι πολύ νωρίς, ωστόσο δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να ακολουθήσει ακαδημαϊκή πορεία. «Σκέφτομαι να μείνω στο εξωτερικό, ειδικά εάν η κατάσταση στην Ελλάδα δεν βελτιωθεί, γιατί δεν θα έχω τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης», εξηγεί ο Νικόλας, αφήνοντας παράλληλα κάποιες αιχμές για το ακαδημαϊκό περιβάλλον στα ελληνικά πανεπιστήμια, στα οποία, όπως επισημαίνει, «εκτός από εξαιρετικούς καθηγητές, δεν απουσιάζουν και τα περιστατικά επιλογών στους πανεπιστημιακούς κόλπους χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια». Υπάρχουν διακεκριμένοι μαθητές και καθηγητές, ωστόσο οι δυνατότητές τους δύσκολα αναδεικνύονται στην Ελλάδα, περιγράφει ο Νικόλας με εμφανή απογοήτευση.

 

Σχολιάστε

14 − 13 =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here