Τα ποσοστά αριστούχων στις Σχολές του Πανεπιστημίου Αθηνών

aristoyxoi-aei

 

Μετά το κυνήγι των μονάδων για την εισαγωγή σε μία καλή σχολή, οι φοιτητές (πλέον) των ελληνικών ΑΕΙ επιδίδονται στο κυνήγι του βαθμού για το πτυχίο τους, από τη στιγμή που οι μεταπτυχιακές σπουδές θεωρούνται απαραίτητες και η εισαγωγή στα μεταπτυχιακά γίνεται –κυρίως– με βάση τον βαθμό πτυχίου. Ετσι, οι φοιτητές εντείνουν την προσπάθειά τους για την καλύτερη δυνατή θέση στην εκκίνηση της κούρσας του ανταγωνισμού και είναι χαρακτηριστικό ότι σε σύγκριση με μία δεκαετία πριν, τα πτυχία με άριστα –βαθμό πάνω από 8,5– έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί.

Ομως, οι όροι του ανταγωνισμού δεν είναι ίδιοι για όλα τα πανεπιστήμια και σχολές. «Πώς μπορεί να αντεπεξέλθει στον υψηλό βαθμό δυσκολίας των μαθημάτων ένας τελειόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών ή του ΕΜΠ φέτος, σε μία χρονιά που τα δύο ιδρύματα παρέμειναν κλειστά για σχεδόν τρεις μήνες και τώρα τρέχουμε με την ψυχή στο στόμα να ολοκληρώσουμε την ύλη και κατόπιν τις εξεταστικές περιόδους;», ανέφερε στην «Κ» ο Φαίδωνας Παναγιωτόπουλος, τελειόφοιτος στη Σχολή Ναυπηγών του ΕΜΠ. Στο ΕΚΠΑ, το πλέον εμβληματικό ίδρυμα της χώρας, σταθερά το ποσοστό των αρίστων κινείται στο 7% ετησίως. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ιδρύματος που παρουσιάζει η «Κ», το 7,46% των πτυχιούχων του ΕΚΠΑ το 2013 αρίστευσε.

Βέβαια, ο ποσοστό αριστούχων δεν οφείλεται μόνο στην ποιότητα και στην προσπάθεια των φοιτητών. Οι παροικούντες την πανεπιστημιακή Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι άλλοι καθηγητές «μοιράζουν» ευκολότερα υψηλούς βαθμούς και άλλοι είναι πολύ φειδωλοί στα «άριστα». Από την άλλη, βέβαια, σημαντικοί παράγοντες για την αριστεία είναι και ο βαθμός δυσκολίας του αντικειμένου της σχολής και ο αριθμός μαθημάτων.

Ειδικότερα, τα ποσοστά των αρίστων πτυχιούχων στις 33 σχολές του ΕΚΠΑ αποκαλύπτουν μυστικά και παράδοξα για την αριστεία, όπως αποτυπώνεται στατιστικά στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: ΟΛΟ το άρθρο εδώ

http://www.kathimerini.gr/765443/