Φταίει η Τράπεζα Θεμάτων για την αύξηση των μετεξεταστέων στην Α Λυκείου;

Αυτές τις μέρες ζήσαμε για μια ακόμα φορά την εξαγωγή εσφαλμένων συμπερασμάτων για ένα σημαντικό ζήτημα: την  Τράπεζα Θεμάτων στην Α Λυκείου. Ο λόγος που σε κάποια σχολεία είχαμε μεγαλύτερο αριθμό μετεξεταστέων οφείλεται κυρίως στον εντελώς διαφορετικό τρόπο προαγωγής στην Α Λυκείου και ΟΧΙ στη όποια δυσκολία των θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων. Μέχρι τώρα για να προαχθεί κάποιος στην Α Λυκείου: “Για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στην Α΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος υπολογίζεται από το σύνολο των βαθμών των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων” με το Νέο Λύκειο :
“α. Για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και στις Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται:
i) Γενικός βαθμός προαγωγής ίσος ή ανώτερος του δέκα (10) και
ii) βαθμός ετήσιας επίδοσης σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο − κλάδο των μαθημάτων «Ελληνική Γλώσσα» και «Μαθηματικά» τουλάχιστον δέκα (10) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον οκτώ (8).
Όταν μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις i και ii, επαναλαμβάνει τη φοίτηση.
Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση ii, παραπέμπεται σε ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, με τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων του Ιουνίου και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω. ( ΠΔ 68/2014)
Το παρακάτω παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό :
comp-old-new-lykΟ παραπάνω  μαθητής με το Νέο Λύκειο είναι μετεξεταστέος ενώ με τον προηγούμενο τρόπο προαγωγής προάγεται και μάλιστα με μικρότερο Γενικό Βαθμό!!!

Καλοδήμος Δ.

 

© 2014, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

8 thoughts on “Φταίει η Τράπεζα Θεμάτων για την αύξηση των μετεξεταστέων στην Α Λυκείου;

  1. Δημήτρη επηρεάζουν σε αρκετό βαθμό και τα θέματα της Τ.Θ. ώστε ο μαθητής αυτός να πάρει τελικό βαθμό 8 στα τρία μαθήματα που αναφέρεις. Με άλλα θέματα δε θα είχε καν 8 σε αυτά τα μαθήματα. Άρα δεν είναι ίδιοι οι όροι για να κάνουμε σύγκριση.
    Σημασία έχει ότι οι δικλείδες που τέθηκαν (10 σε κάθε διακριτό μάθημα στα 5 πιο δύσκολα μαθήματα), μαζί με την Τ.Θ. αύξησαν το ποσοστό απόρριψης.
    Σημείωση: Στα ΕΠΑ.Λ. δεν είναι ενιαίος κλάδος οι Φυσικές Επιστήμες (Φυσική και Χημεία, διότι δε διδάσκεται η Βιολογία), ενώ είναι κλάδοι τα Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία) και η Ελληνική Γλώσσα (Λογοτεχνία και Γλώσσα).

    • Από που αποδεικνύεται ότι τα Θέματα της Τ.Θ είναι πιο δύσκολα από αυτά που θα έβαζε κάποιος συνάδελφος; Από συζητήσεις με συναδέλφους προκύπτει ότι σε άλλα σχολεία κληρώθηκαν εύκολα θέματα και σε άλλα δύσκολα. Η άποψη μου είναι ότι ο όποιος αυξημένος αριθμός μετεξεταστέων οφείλεται στις “δικλείδες που τέθηκαν (10 σε κάθε διακριτό μάθημα στα 5 πιο δύσκολα μαθήματα)”

  2. Θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη. Δεν ήταν λίγοι οι συνάδελφοι οι οποίοι με βάση τους βαθμούς του προηγούμενου έτους και με την εφαρμογή τους στο νέο σύστημα προαγωγής εκτιμούσαν τους μετεξεταστέους στο 20-30% – Άλλωστε η αναγωγή των σημερινών αποτελεσμάτων στο παλαιό σύστημα μπορεί να επαληθεύσει ή να διαψεύσει τον ισχυρισμό. Συνεισφέροντας στη συζήτηση να προσθέσω ότι τα απαιτητά μαθήματα του 10 στη δευτέρα τάξη από 5 θα γίνουν 7 στον αριθμό (προστίθενται και τα 2 μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού)

  3. Γιατί τόσος πανικός και τρομοκρατία αν μείνουν και μερικοί μαθητές μετεξεταστέοι; Ή αν επαναλάβουν την τάξη; Μας νοιάζουν τα ποσοστά μετεξεταστέων που καταγράφονται ή αν πραγματικά μπορεί ένα μέρος των μαθητών να αφομοιώσει γνώσεις κατάλληλες για να προχωρήσει στη μεγαλύτερη τάξη; Η εμπειρία μου δείχνει ότι ένα σεβαστό ποσοστό (10% ;, 20% 😉 δεν μπορεί (ή δεν προσπαθεί) να αφομοιώσει ούτε και τα απολύτως στοιχειώδη. Γιατί να συνεχίσει απρόσκοπτα στην επόμενη τάξη ένας τέτοιος μαθητής; Τον βοηθάμε ως εκπαιδευτικοί ή τον αποβλακώνουμε, τον απομονώνουμε και τον καταστρέφουμε τελικά, όταν του δίνουμε να καταλάβει ότι ‘πάρε ένα χαρτί (απολυτήριο Λυκείου) και μη σε νιάζει’; Με απολυτήριο Λυκείου μπορεί (μάλλον μπορούσε) να διοριστεί και στο Δημόσιο αν έχει κατάλληλο βύσμα. Το μήνυμα που δίνουμε έτσι είναι ολέθριο.

  4. Θα΄θελα να ανοίξω και ένα άλλο θέμα, αυτό με τους φυσικώς αδυνάτους.
    Σ΄αυτη την κατηγορία γιατί δε κόβεται κανένας;

  5. Σε συνέχεια των όσων είπατε προσωπικά συμφωνώ απόλυτα με το Δημήτρη, ότι δηλαδή η Τ. Θ. δεν έπαιξε καθόλου ρόλο όσον αφορά την παραπομπή μαθητών το Σεπτέμβριο, αλλά ο καθοριστικός παράγοντας για την παραπομπή των μαθητών σε επανεξέταση το Σεπτέμβριο είναι o βαθμός ετήσιας επίδοσης στα Αρχαία, στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία που θα πρέπει να είναι το 10. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η δικλείδα αυτή στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία που εκεί νομίζω είχαμε το μεγαλύτερο ποσοστό παραπεμπόμενων. Άλλωστε στα υπόλοιπα μαθήματα που η Τ. Θ. εφαρμόστηκε όχι μόνο δεν είχαμε παραπεμπόμενους αλλά οι μαθητές «πέρασαν» πιο εύκολα τα μαθήματα αυτά λόγω του ότι εκεί ο βαθμός ετήσιας επίδοσης πρέπει να είναι μόνο 8 συνεπώς αρκετά μικρότερος από το 9,5 που ίσχυε με το προηγούμενο σύστημα.

  6. Ο Δημήτρης έγραψε: “Από που αποδεικνύεται ότι τα Θέματα της Τ.Θ είναι πιο δύσκολα από αυτά που θα έβαζε κάποιος συνάδελφος;”
    Η ερώτηση έπρεπε να ήταν: “Από που αποδεικνύεται ότι οι μαθητές ανταποκρίνονται καλύτερα στα θέματα του καθηγητή τους και όχι στα θέματα της Τ.Θ;”.
    1. Φέτος συνάδελφοι η εξεταστέα ύλη δεν ήταν τα 2/3 της διδακτέας.
    2. Ο όγκος της ύλης σε συνδυασμό με το μειωμένο αριθμό ωρών διδασκαλίας (λόγω καθυστέρησης κάλυψης των κενών μας) συνετέλεσε σε έναν αγώνα δρόμου για να “βγει” η ύλη (φυσικά με πολύ λιγότερες ασκήσεις).
    3. Οι μαθητές κατευθύνονται από τον καθηγητή τους σε ορισμένες ενότητες της ύλης και σε ορισμένα είδη ασκήσεων, ενώ στην Τ.Θ. δεν υπάρχει κάποια διάκριση (σε σημαντικότερα θέματα).
    Σημείωση: Το 2006 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης είχαμε μεγάλη αποτυχία, λόγω διαφοροποίησης των θεμάτων μιγαδικών, που ήταν θέματα απλά για 31 χρόνια πριν, αφού οι υποψήφιοι είχαν εξασκηθεί σε πολύ δυσκολότερα θέματα, αλλά όχι σε αυτού του είδους. Συνεπώς δεν παίζει ρόλο το πόσο δύσκολα είναι τα θέματα, αλλά σε ποια θέματα προετοιμάζονται οι μαθητές.
    4. Η Τ.Θ. “άνοιξε” δύο μέρες πριν, οπότε δεν ήταν εφικτό να γίνει σωστή προετοιμασία των μαθητών.
    Σαφώς η αλληλεπίδραση της βάσης 10 ή και 8 (π.χ. για τη Φυσική, που στα ΕΠΑ.Λ. είναι διακριτό μάθημα φέτος) με την Τ.Θ. έφερε το μεγάλο ποσοστό αποτυχίας των μαθητών.
    Αναφέρει ο Δημήτρης ότι αλλού έπεσαν δύσκολα και αλλού εύκολα θέματα. Τι μέλει γενέσθαι; Στα επόμενα χρόνια θα απαιτηθεί από όλους μας, λόγω ισότητας ευκαιριών, να είναι τα θέματα κοινά (άρα πράγματι πανελλήνιες εξετάσεις) για όλους. Με την αναπροσαρμογή στο +1 ή -1 (του προφορικού στο γραπτό), που θα ισχύσει και για την προαγωγή και απόλυση (έστω +2, -2 ή έστω +3, -3), θα παίξει το ρόλο της η Τ.Θ. Απλώς φέτος θέλουν να εδραιωθεί. Ο υφυπουργός ανέφερε ότι τη Δευτέρα θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού (για την Α΄ Λυκείου), ώστε να μην έχουμε ευθύς εξ αρχής μεγάλα ποσοστά απόρριψης (η εδραίωση που αναφέραμε).
    Ο σκοπός τους είναι να μεταφέρουν μεγάλο ποσοστό στην κατάρτιση (ούτε καν στα ΕΠΑ.Λ.). Το σύστημα της Γερμανίας μάς το δείχνει: Από 12 χρονών το 70% δεν φοιτά σε Γενικό Λύκειο, αλλά στο επαγγελματικό και στο τεχνικό. Επίσης εισάγεται το 13% στα ΑΕΙ της Γερμανία. Απλώς εδώ, όπως το έχουν αναφέρει, θέλουν να φθάσουν τα ποσοστά αυτά στο 50% – 50%. Αυτό γιατί πρέπει να βγάζουμε περισσότερους επιστήμονες εμείς από αυτούς, ώστε να μετακομίζουν στη Γερμανία και να τους υπηρετούμε. Έτσι κερδίζουν διπλά: Ούτε δίνουν κονδύλια για να σπουδάσουν τους υπηκόους τους, αλλά προσλαμβάνουν και φθηνότερους, αλλά σωστά; καταρτισμένους επιστήμονες, ενώ εμείς χάνουμε πολλαπλά: Καταναλώνει το Δημόσιο και οι οικογένειες πολλά χρήματα για τις σπουδές των παιδιών μας, που δεν παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην πατρίδα μας, ενώ δουλεύοντας για τους Γερμανούς (και όχι μόνο) μεγαλώνει το οικονομικό χάσμα μεταξύ των χωρών αυτών από τη μια μεριά και της χώρας μας από την άλλη. Ήδη έχουν μεταναστεύσει τα καλύτερα παιδιά μας (και το μοναχοπαίδι μου, που σήμερα έχει και γενέθλια). Μόλις έμαθα, ένας πρώην μαθητής μου, νυν Φυσικός (ο Αχιλλέας Καρράς είναι Θανάση) μετακομίζει οικογενειακώς (με τα παιδιά του) για την Αυστραλία. Τελικά θα μείνουμε εμείς οι “άχρηστοι”, οπότε προμηνύεται δυσοίωνο το μέλλον μας. Μακάρι να διαψευσθούμε (έστω και μερικώς).
    Καλή συνέχεια

Leave a Comment

eight − six =