Καταλήψεις και Τράπεζα Θεμάτων.

Ένα από τα αιτήματα των πρόσφατων μαθητικών καταλήψεων Λυκείων είναι και η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων (ΤΘ). Η ΤΘ είμαι μια τομή προς τη σωστή κατεύθυνση γιατί δημιουργείται ένας μηχανισμός από τον οποίο μπορούν να μπουν θέματα:
1]Σύμφωνα με τις ισχύουσες  οδηγίες  του Υπουργείου Παιδείας. O πρώην Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών και Συγγραφέας του Βιβλίου Φυσικής της Α Λυκείου σε έρευνα που έκανε για τα θέματα που μπαίνουν στις γραπτές εξετάσεις διαπίστωσε ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος ήταν εκτός των προδιαγραφών των κείμενων διατάξεων.

2]Με την ΤΘ δίνεται η δυνατότητα αλλαγής της φιλοσοφίας των θεμάτων σε όλη την Ελλάδα. Η αλλαγή της φιλοσοφίας θα σηματοδοτήσει και την αλλαγή στη διδασκαλία του κάθε μαθήματος.

Νομίζω ότι οι μαθητές αντιδρούν στην  ΤΘ γιατί τη συνδέουν με την αύξηση των μετεξεταστέων. Η σύνδεση αυτή δεν είναι υπαρκτή  για τους εξής λόγους:
α]Είναι μόνο 50% της βαθμολογίας

β]Ο βαθμός δυσκολίας στα περισσότερα θέματα είναι ανάλογος με αυτά των διδασκόντων καθηγητών.

γ]Τα θέματα διορθώνονται από τον διδάσκοντα καθηγητή με τη γνωστή επιείκεια.
Η αύξηση των μετεξεταστέων, που τον Σεπτέμβριο η συντριπτική πλειοψηφία προάγεται, οφείλεται στις (λογικές) απαιτήσεις   του νέου Λυκείου: Γενικό Βαθμός 10 , Μαθηματικά  10 , Γλώσσα 10 και  στα υπόλοιπα 8. Παλιά περνούσες τη τάξη με Γενικό Μέσο Όρο 9,5 στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και πέρυσι και στο project.
Ένα αρνητικό της ΤΘ που λέγεται από κάποιους είναι ότι σε κάποια Λύκεια κληρώνονται  εύκολα θέματα και σε άλλα δύσκολα. Αυτό γίνεται και με την επιλογή θεμάτων από τους διδάσκοντες καθηγητές. Αν υπάρχει ένας τρόπος να λυθεί αυτό το πρόβλημα είναι μόνο με την ΤΘ γιατί εκεί μπορεί να γίνει κεντρικός έλεγχος  στάθμισης. Επίσης λέγεται ότι τα δύσκολα θέματα σε κάποιο Λύκειο θα επηρεάσει δυσμενώς την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η απάντηση είναι ότι οι βαθμοί στις τρεις τάξεις του Λυκείου επηρεάζουν ελάχιστα (λιγότερο από 2% για επιδόσεις πάνω από τη βάση) τα συνολικά μόρια.
Για μένα τα μεγαλύτερα προβλήματα του Νέου  Λυκείου είναι:

α] η καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει: σε ποιο Επιστημονικό πεδίο θα ανήκει η κάθε σχολή ,το μάθημα και το συντελεστή βαρύτητας που θα επιλέξουν οι σχολές .

β]Στη Γ Λυκείου οι μαθητές να κάνουν 20 ώρες στα τρία μαθήματα κατεύθυνσης.

γ]Η παντελής  έλλειψη θετικών μαθημάτων στα μαθήματα Γενικής Παιδείας στη Γ Λυκείου.

δ]Η έλλειψη δυνατότητας επιλογής περισσοτέρων μαθημάτων για περισσότερα πεδία. Π.χ ένας μαθητής που ήθελε το Φυσικό και την Πληροφορική να μπορεί με 5ο μάθημα τη Πληροφορική να διεκδικήσει και τις Σχολές της Πληροφορικής. Αυτό θα μπορούσε να γίνει εύκολα αν είχαμε άλλες ώρες και άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας  στη Γ Λυκείου.

ε]Ο μεγάλος αριθμός διακριτών αντικειμένων στη Β Λυκείου. Στη Β Λυκείου έχουν 18 διακριτά αντικείμενα!

Θετικά του Νέου Λυκείου:

-Λιγότερα μαθήματα 4 αντί 6 ή 7

-Αποδέσμευση του απολυτηρίου από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

-Αφαίρεση των  Μαθηματικών Κατεύθυνσης από τις σχολές Υγείας. Η άποψη μου είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής είναι απαραίτητα. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης απαιτούν για τις Ιατρικές 4 μαθήματα: Βιολογία, Χημεία, Φυσική και Μαθηματικά (για Ολλανδία : http://goo.gl/8VTNVj)

-Ξεχωριστό Πεδίο για τις Παιδαγωγικές

-Το μάθημα και ο συντελεστής βαρύτητας θα επιλέγεται (επιτέλους) από τα Τμήματα. Το αρχικό Σχέδιο Νόμου προέβλεπε 2 μαθήματα. Το λογικό είναι να επιλέγονται ΟΛΑ τα μαθήματα από τα Τμήματα.

-Δεν υπάρχουν κοινές σχολές μεταξύ δυο διαφορετικών Επιστημονικών Πεδίων. Σήμερα μπορείς να εισαχθείς σε πολλές σχολές δίνοντας εξετάσεις σε εντελώς διαφορετικά μαθήματα. Π.χ Δάσκαλος, Νηπιαγωγός, Φυσικής Αγωγής σήμερα μπορείς να διεκδικήσεις την εισαγωγή από οποιαδήποτε κατεύθυνση! Παραβιάζεται η κοινή λογική που λέει ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις  ανόμοια πράγματα.

-Δεν υπάρχει στη βασική δομή μάθημα επιλογής. Κανένα από τα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα δεν είναι επιλογής. Αντίθετα σήμερα το 6ο μάθημα επιλέγεται ανάμεσα από : Βιολογία(γεν), Μαθηματικά(γεν), Φυσική (γεν) και Ιστορία (γεν). Όμως είναι αδύνατον να μπαίνουν κάθε χρόνο ισοδύναμα θέματα με αποτελέσματα να δημιουργούνται μεγάλες αδικίες.

-Τράπεζα Θεμάτων

Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο για τη διαμάχη που έχει προκύψει μεταξύ Χημικών και Πληροφορικών.  Τέτοια προβλήματα δημιουργούνται γιατί το Υπουργείο Παιδείας αναλαμβάνει ένα ρόλο που θα έπρεπε να έχουν τα Τμήματα. Δηλαδή το ποια 4 μαθήματα θα απαιτούνται για κάθε Τμήμα πρέπει να αποφασίζονται από τα ίδια τα Τμήματα και ΟΧΙ από το Υπουργείο Παιδείας.

Καλοδήμος Δ.
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας

© 2014, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 2 times, 1 visits today)

Leave a Comment

16 − 10 =