Γιατί τα παιδιά πάνε Φροντιστήρια

Ο Υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη (εδώ) στον ΑΝΤ1 δήλωσε:
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις αιτίες: Η πρώτη αιτία είναι η πολλή ύλη, γι’ αυτό και τις επόμενες μέρες θα τη μειώσουμε. Το δεύτερο αίτιο είναι τα κενά, που δεν επιτρέπουν να γίνει κανονικά η διδασκαλία όλο το χρόνο. Και το τρίτο αίτιο σε πολλές περιοχές της χώρας, είναι και μια διάθεση ανταγωνιστικότητας των γονέων. Πιστεύω και θα το πω σήμερα στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ότι η κάλυψη των κενών και η μείωση της ύλης θα οδηγήσει σε μείωση των αιτιών προσφυγής στα φροντιστήρια. Και αυτός είναι ένας βασικός στόχος.
Εγώ δεν το έχω έτσι στο μυαλό μου, αλλά επειδή μπαίνω σε τάξεις και βλέπω το επίπεδο και ακούω τους καθηγητές, σας λέω και πάλι ότι εάν τα κενά μπορέσουμε να τα καλύψουμε, δε θα μπορέσουμε να έχουμε σ’ αυτό τον τομέα μεγάλες επιτυχίες. Εάν μειωθεί η ύλη, που το κυνήγι της ύλης οδηγεί στα φροντιστήρια, θα έχουμε κάμψη των αντικειμενικών συνθηκών που οδηγούν στα φροντιστήρια. Το παλεύουμε».
Η άποψη μου:
Τα παιδιά πάνε Φροντιστήριο, δεκαετίες τώρα,   για τους εξής λόγους:
-Ο αριθμός των θέσεων, ειδικά στις περιζήτητες σχολές, είναι λιγότερες από τους υποψηφίους που θέλουν να τις καταλάβουν.
-Χάνονται πολλές διδακτικές ώρες στο Δημόσια Σχολεία ΟΧΙ λόγω έλλειψης προσωπικού. Ελλείψεις προσωπικού στη Γ Λυκείου είναι σπάνιες.
-Το Δημόσιο Σχολείο είναι απαξιωμένο και στα μάτια των μαθητών, και των γονέων και των ίδιων των Εκπαιδευτικών που στέλνουν και αυτοί τα παιδιά τους στα Φροντιστήρια. Φροντιστήρια όχι μόνο για τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων αλλά και για Ξένες Γλώσσες και για Πληροφορική κλπ. Για την απαξίωση του Δημόσιου σχολείου έχουμε ευθύνη και εμείς οι Εκπαιδευτικοί που σε αρκετές περιπτώσεις είμαστε ανεπαρκείς να εκπληρώσουμε το έργο μας. Οι καθηγητές του Φροντιστηρίου είναι επιλογή σου, τον εκπαιδευτικό που έχεις στο Δημόσιο Σχολείο δεν τον έχεις επιλέξει εσύ. Σε περίπτωση που  ο εκπαιδευτικός του Δημόσιου Σχολείου δεν  κάνει καλά τη δουλειά του, σαν μαθητής/γονιός δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για να τον αλλάξεις. Υπάρχουν βέβαια πολλές περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αν και κάνουν καλά τη δουλειά τους δεν επαρκούν στα μάτια των μαθητών/γονέων για να φέρουν σε πέρας την πολύ σοβαρή υπόθεση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Εδώ ισχύει αυτό που λέμε «κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά».
-Μεγάλη ευθύνη επίσης για την επιλογή φροντιστηρίων έχουν τα ανεπαρκή βιβλία και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Φυσική Λυκείου, το βιβλίο της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, το βιβλίο του ΑΟΔΕ που ο ίδιος ο συγγραφέας κ. Δημήτρης Μπουραντάς ζήτησε συγνώμη από τους υποψηφίους…..
-Ευθύνη έχει και το Υπουργείο Παιδείας με τις συχνές αλλαγές, τις παλινωδίες και την επιλογή ακατάλληλων ανθρώπων να χαράξουν εκπαιδευτική πολιτική.
Κύριε Υπουργέ ούτε η πολλή ύλη (σε πολύ λίγα μαθήματα), ούτε (οι σπάνιες) ελλείψεις ούτε η διάθεση ανταγωνιστικότητας των γονέων είναι καθοριστικοί παράγοντες που οδηγούν τους μαθητές στα Φροντιστήρια. Δεκαετίες τώρα που είχαμε περίσσευμα καθηγητών πάλι οι μαθητές πήγαιναν φροντιστήριο.  Αυτούς τους 3 παράγοντες πρώτη φορά τους ακούω στα 12 χρόνια που είχα φροντιστήριο και στα 16 χρόνια που είμαι στο Δημόσιο. Τα παιδιά πάνε/τα στέλνουμε Φροντιστήρια γιατί το Δημόσιο Σχολείο έχει απαξιωθεί με πράξεις ή παραλείψεις όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία του Δημόσιου Σχολείου.

Καλοδήμος Δ.
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας