Να σταματήσει η κίνηση προς ισοπέδωση στην παιδεία

Των Κ. ΒΑΓΕΝΑ, Θ. ΒΑΛΤΙΝΟΥ, Ν. ΚΟΝΟΜΗ, Γ. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Σ. ΚΡΙΜΙΖΗ, Ε. ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ, Δ. ΣΚΑΡΒΕΛΗ, Α. ΦΩΚΑ, Λ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ* στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 22-3-2015

Είναι ευρύτατα γνωστό ότι το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε προηγμένης χώρας συνιστά τον ακρογωνιαίο λίθο για μια εύρωστη και δημιουργική κοινωνία, ανθηρή οικονομία, κοινωνική δικαιοσύνη, ευνοϊκές προοπτικές για ανάπτυξη και ελπιδοφόρο μέλλον. Για την επιτυχία αυτών, και άλλων σκοπών, το σύστημα παιδείας και εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα πρέπει να είναι αξιοκρατικό και να κατοπτρίζει τα ιδεώδη, τις προσδοκίες, τις ανάγκες και τις ελπίδες της κοινωνίας, η οποία το υποστηρίζει και το προστατεύει. Αυτό βλέπει κανείς στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης, της Β. Αμερικής και της Ασίας. Με λύπη μας διαπιστώνουμε, όπως και πολλοί άλλοι Ελληνες, ότι η χώρα μας δεν συγκατατάσσεται σε αυτό τον χώρο· δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της στο εκπαιδευτικό σύστημα του κράτους, και τα αποτελέσματα είναι προφανώς αρνητικά: υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, αναξιοκρατία, έλλειψη σταθερής παραγωγικής βάσης, μηδαμινή προσφορά στην ανάπτυξη, προβληματική οικονομία και απαξίωση των νέων της Ελλάδας, οι οποίοι, απογοητευμένοι, εγκαταλείπουν τη χώρα. ΟΛΟ το άρθρο έδω