Τι λέει η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ για το νέο τρόπο υπολογισμού των μορίων. Τα σχόλια μου.

Η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ σε δημοσίευμα της (όλο το δημοσίευμα εδώ) σχολιάζει το νέο τρόπο υπολογισμού των μορίων και τις συνέπειες στις βάσεις εισαγωγής. Μεταξύ άλλων και την άποψη μου για τη βαρύτητα του 1ου Μαθήματος Αυξημένης Βαρύτητας (ΑΜΑΒ) .
Τα σχόλια μου για θέματα που θίγονται  στο παραπάνω δημοσίευμα.
1]Τμήμα του άρθρου με τίτλο “Ο γρίφος με τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας”:
“Τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας συμμετέχουν στην τελική διαμόρφωση των μορίων με ποσοστό ώς και 33%. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο υπεύθυνος του ΣΕΠ – ΚΕΣΥΠ Λαμίας Δημήτρης Καλοδήμος, αυτό συμβαίνει μόνο στην υποθετική περίπτωση που οι βαθμοί και στα τέσσερα μαθήματα των Πανελλαδικών θα είναι ίδιοι. «Ομως οι δυνατές περιπτώσεις που και οι τέσσερις βαθμοί είναι ίσοι είναι 200 σε σύνολο 1.600.000.000 δυνατών συνδυασμών» τονίζει και προσθέτει: «Με τον νέο τρόπο υπολογισμού έχει αποδυναμωθεί η βαρύτητα των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας». Αλλά και ο υπεύθυνος του ΚΕΣΥΠ Καλαμάτας Γιάννης Κουράκλης διαπιστώνει το ίδιο: «Με το προηγούμενο σύστημα κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας άξιζε το διπλάσιο περίπου από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας. Με το νέο σύστημα υπολογισμού αξίζει 65% περισσότερο».
Δεν υπάρχει κανένας γρίφος! Αποδεικνύεται μαθηματικά ότι η συνεισφορά του ΑΜΑΒ είναι από 0% έως 100%. Η απόδειξη εδώ: https://sep4u.gr/17954/ 

2]Το δημοσίευμα γράφει: “Χαμηλό βαθμομετρικό, με πτώση έως και πάνω από 1.000 μόρια σε όλες τις σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ αναμένεται στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, μόνο και μόνο εξαιτίας της αλλαγής του συστήματος και του διαφορετικού υπολογισμού των βαθμών!” και έχει και τον παρακάτω πίνακα:
tanea151215-pin1

Με τα 6 ή 7 μαθήματα στο παλιό σύστημα η ΜΕΓΙΣΤΗ συνεισφορά των προφορικών βαθμών είναι 600 μόρια όταν δεν έχουμε απώλεια μορίων. Υποψήφιοι με τον ίδιο προφορικό και γραπτό βαθμό δεν είχαν καμία βοήθεια από τους γραπτούς βαθμούς.
3]Το δημοσίευμα γράφει: “Παράλληλα, επειδή το τρέχον σχολικό έτος θα γίνουν και διπλές Πανελλαδικές – μία με το νέο σύστημα που προσομοιάζει στις δέσμες και μία με το παλαιότερο – θα παρατηρηθεί το φαινόμενο να εισαχθούν στην ίδια σχολή υποψήφιοι που ενώ θα είναι ισόβαθμοι στα κοινά μαθήματα, εντούτοις θα έχουν διαφορά εκατοντάδων μορίων μεταξύ τους!” . Δεν έχει κανένα νόημα αυτή η σύγκριση γιατί διεκδικούν διαφορετικό αριθμό εισακτέων που θα καθοριστεί από τη συμμετοχή. Η σύγκριση αυτή θα είχε νόημα αν διεκδικούσαν τις ίδιες θέσεις.
4]Το δημοσίευμα γράφει:”Γιατί θα πέσουν οι βάσεις.”
Προφανώς γίνεται σύγκριση με τις βάσεις του 2015 με τα 6 ή 7 μαθήματα. Οι βάσεις εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες και όπως  συμβαίνει δεκαετίες τώρα σε άλλες σχολές θα ανέβουν και σε άλλες θα πέσουν και προφανώς δεν έχει καμία σημασία όπως λέει και το δημοσίευμα: “Σε τελική όμως ανάλυση το αποτέλεσμα δεν θα αλλάξει, αφού λόγω του κλειστού αριθμού των προσφερόμενων θέσεων εισάγονται αυτοί που θα συγκεντρώσουν τα περισσότερα μόρια.”

Καλοδήμος Δημ. |Υπεύθυνος ΣΕΠ | ΚΕΣΥΠ Λαμίας

Τελαυταία τροποποίηση 28 Μαρτίου, 2016 | 1η Δημοσίευση: 15 Δεκεμβρίου, 2015