H Ελλάδα έχει στα Γυμνάσια το μικρότερο ποσοστό υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου στα Μαθηματικά και από τα μεγαλύτερα στη Γλώσσα στην ΕΕ.

Σύμφωνα με Έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ το 2014 στην Κατώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα 14 από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ, για τα οποία διατίθενται σχετικά στοιχεία, το ποσοστό του υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου που αφιερώνεται στα Γλωσσικά αντικείμενα της Κατώτερης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ανάγνωση, γραφή και λογοτεχνία) κυμαίνεται από 33,3% (Ιταλία) έως και 11,8% (Φινλανδία), το αντίστοιχο ποσοστό για τα Μαθηματικά κυμαίνεται από 20,0% (Ιταλία) 28 έως και 11,4% (Ελλάδα), ενώ το ποσοστό για τα αντικείμενα των Φυσικών επιστημών κυμαίνεται από 18,3% (Πορτογαλία) έως και 5,5% (φλαμανδική κοινότητα του Βελγίου)
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το 2014 στην Κατώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση των κρατών-μελών της ΕΕ-20 ως προς το ποσοστό του υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου στην Κατώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που αφορά στη διδασκαλία των τριών κύριων μαθησιακών αντικειμένων (Γλωσσικά αντικείμενα, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες) η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση, μεταξύ των 20 κρατών-μελών για τα οποία διατίθενται σχετικά στοιχεία, με ποσοστό 47,6% του υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου (με κατανομή 25,7% για Γλωσσικά μαθήματα, 11,4% για Μαθηματικά και 10,5% για Φυσικές επιστήμες), υπερέχουσα κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες της αντίστοιχης τιμής της ΕΕ-20 (υπεροχή 11,5 ποσοστιαίων μονάδων στα Γλωσσικά αντικείμενα, έλλειμμα 0,5 ποσοστιαίων μονάδων στα Μαθηματικά και έλλειμμα 0,8 ποσοστιαίων μονάδων στις Φυσικές Επιστήμες) και υπερέχουσα κατά 10,9 ποσοστιαίες μονάδες της αντίστοιχης τιμής του ΟΟΣΑ (υπεροχή 11,9 ποσοστιαίων μονάδων στα Γλωσσικά αντικείμενα, έλλειμμα 0,4 ποσοστιαίων μονάδων στα Μαθηματικά και έλλειμμα 0,6 ποσοστιαίων μονάδων στις Φυσικές Επιστήμες).

Ποσοστιαία κατανομή του υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου στην Κατώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ISCED 2) ανά μαθησιακό αντικείμενο στην ΕΕ-20 κατά το σχολικό έτος 2013-2014
kanep-gsee-glossa-math-gym-gr-eu

To Πρόγραμμα του Γυμνασίου:
programma-gymnasiou-gr

Για την πλήρη Ετήσια Έκθεση για την εκπαίδευση 2015 (Βιβλίο) πατήστε εδώ

Σχόλιο του διαχειριστή: Το Ποσοστό στις Φυσικές Επιστήμες του παραπάνω πίνακα δεν επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα. Οι ώρες Φυσικών Επιστημών είναι: 5+6+4=15 ποσοστό : 15/105=14,3%

Η Ελλάδα έχει υπεροχή 11,5 ποσοστιαίων μονάδων στα Γλωσσικά αντικείμενα

© 2016, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

4 thoughts on “H Ελλάδα έχει στα Γυμνάσια το μικρότερο ποσοστό υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου στα Μαθηματικά και από τα μεγαλύτερα στη Γλώσσα στην ΕΕ.

  1. Και πάλι Ελληνικά δεν ξέρουμε καλά και τα γράφουμε ακόμα… χειρότερα!

  2. Σχετικά με το άρθρο “H Ελλάδα έχει στα Γυμνάσια το μικρότερο ποσοστό υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου στα Μαθηματικά και από τα μεγαλύτερα στη Γλώσσα στην ΕΕ” που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Δ.Δ.Ε. Φθιώτιδας, επιτρέψτε μου να επισημάνω τα εξής:
    Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω τα στατιστικά πορίσματα της έρευνας, την θεωρώ αρκετά ελλιπή ως προς το πλήθος των μαθησιακών αντικειμένων. Σύμφωνα με τα πλέον αποδεκτά από την παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα μαθησιακά μοντέλα, απουσιάζουν βασικά γνωστικά αντικείμενα που άπτονται τομέων της ανθρώπινης αντίληψης (πέρα από τη γλωσσική, τη λογικομαθηματική και τη νατουραλιστική που αναφέρονται) όπως η οπτική – του χώρου, η μουσική, η κιναισθητική, η διαπροσωπική κι η ενδοπροσωπική. Μάλιστα, ο συντάκτης του άρθρου εσκεμμένα αναφέρεται “στη διδασκαλία των τριών κύριων (sic) μαθησιακών αντικειμένων” προβάλλοντας έτσι ή την προκατάληψή του ή την ημιμάθειά του περί τα εκπαιδευτικά. Συνεπώς, τα συμπεράσματα που συνάγονται εμμέσως πλην σαφώς από τον αναγνώστη είναι μάλλον παραπλανητικά κι άνευ επιστημονικής ουσίας, αφού εκφράζουν μια ελλιπή στατιστική και τίποτα περισσότερο.
    Δημήτρης Γρίβας

    • Κ.Γρίβα θέλω πρώτα να στηλιτεύσω το απαξιωτικό και προσβλητικό σας ύφος στα γραφόμενα σας που δεν ταιριάζουν σε συναδέλφους.
      1]Λέτε : «τα στατιστικά πορίσματα της έρευνας, την θεωρώ αρκετά ελλιπή ως προς το πλήθος των μαθησιακών αντικειμένων.» Η Έκθεση του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, που είναι 496 σελίδες, αναφέρει στοιχεία για ΟΛΑ τα μαθησιακά αντικείμενα τα οποία μπορείτε να διαβάσετε στις σελίδες 359 έως 363σελ. Επομένως δεν «απουσιάζουν βασικά γνωστικά αντικείμενα που άπτονται τομέων της ανθρώπινης αντίληψης (πέρα από τη γλωσσική, τη λογικομαθηματική και τη νατουραλιστική που αναφέρονται) όπως η οπτική – του χώρου, η μουσική, η κιναισθητική, η διαπροσωπική κι η ενδοπροσωπική.». Στο άρθρο μου δεν αναφέρονται τα συγκεκριμένα αντικείμενα γιατί είχε άλλη στόχευση. Δεν υποτιμώ καθόλου κανένα μαθησιακό αντικείμενο. Θα μπορούσατε να δείτε επίσης ότι δεν αναφέρομαι και στην Πληροφορική που πέρα από τη σπουδαιότητα της είμαι σύζυγος καθηγήτριας πληροφορικής όπως γνωρίζεται.
      2]Λέτε: «ο συντάκτης του άρθρου εσκεμμένα αναφέρεται “στη διδασκαλία των τριών κύριων (sic) μαθησιακών αντικειμένων” προβάλλοντας έτσι ή την προκατάληψή του ή την ημιμάθειά του περί τα εκπαιδευτικά» . Προσπερνώ το προσβλητικό και ανοίκειο ύψος σας και παραθέτω τα δεδομένα: Στο συγκριμένο άρθρο μου αναφέρομαι στα τρία μαθησιακά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικές επιστήμες γιατί διεθνώς καταλαμβάνουν αθροιστικά το μεγαλύτερο μέρος του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και είναι αντικείμενο ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ μελέτης από τους ερευνητές του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ.
      3]Λέτε: «Συνεπώς, τα συμπεράσματα που συνάγονται εμμέσως πλην σαφώς από τον αναγνώστη είναι μάλλον παραπλανητικά κι άνευ επιστημονικής ουσίας, αφού εκφράζουν μια ελλιπή στατιστική και τίποτα περισσότερο.» Αυτή είναι η άποψη σας και δεν μπορείτε να μιλάτε εν ονόματι όλων των αναγνωστών. Τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν πολύ μεγάλη επιστημονική ουσία και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών πολιτικών. Το ότι για σας δεν λένε τίποτα είναι πρόβλημα δικό σας και όχι των συμπερασμάτων της εν λόγω έρευνας.
      Αν ήσασταν καλόπιστος θα μπορούσατε να δείτε το σχόλιο μου για τις Φυσικές Επιστήμες, που αν και είμαι Φυσικός διορθώνω το ποσοστό στις Φυσικές Επιστήμες από 10,5% που αναφέρει η έρευνα σε 14,3% που είναι στην πραγματικότητα, όπως δείχνει το πρόγραμμα του Γυμνασίου που έχω αναρτήσει.

      • Αγαπητέ κ. Καλοδήμο,
        πραγματικά λυπάμαι που παρεξηγήσατε τις προθέσεις των επισημάνσεών μου. Τόσο εσείς όσο και η σύζυγός σας την οποίαν επικαλείστε, μου είστε ιδιαιτέρως προσφιλείς, σας θεωρώ έγκριτους επιστήμονες και εξαιρετικούς παιδαγωγούς με πολύπλευρη προσφορά επί σειρά ετών. Οι αναφορές μου προφανώς απηχούν την προσωπική μου – καλοπροαίρετη πάντα – κριτική και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αιχμές εναντίον σας προσωπικά. Όμως, δεν αναφέρατε κάπου ότι το άρθρο είναι δικό σας, με δικές σας επιλογές από την Έκθεση και με στοιχεία που, για προσωπικούς σας λόγους, επιλεκτικά δεν αναφέρετε. Ως τέτοιο λοιπόν, είναι απόλυτα σεβαστό αφού παρουσιάζει όσα εσείς (έχοντας άλλη στόχευση όπως αναφέρετε) θέλετε να παρουσιάσετε εκφράζοντας προσωπικές σας επισημάνσεις. Μάλλον πρόκειται περί παρεξηγήσεως λοιπόν αφού εγώ δεν γνώριζα το πλήρες κείμενο της Έκθεσης και, θεωρώντας την ελλειπή, διατύπωσα τις απόψεις και τα συμπεράσματά μου. Σίγουρα θεωρώ ότι έχω ανέκαθεν ως βασικές προσωπικές αλλά και παιδαγωγικές μου αρχές το αίσθημα του σεβασμού, της συναδελφικότητας, του αλτρουισμού και της ελευθερίας του λόγου, κι όλοι μαζί αγωνιζόμαστε καθημερινά, ο καθένας απ’ το δικό του μετερίζι, για μια καλύτερη παιδεία.

Leave a Comment

5 × five =