Η νέα Ευρωπαϊκή Επαγγελματική Ταυτότητα (EPC)

Η Ευρωπαϊκή Επαγγελματική Ταυτότητα (EPC) αποτελεί ηλεκτρονική διαδικασία την οποία μπορείτε να ακολουθήσετε για την αναγνώριση των επαγγελματικών σας προσόντων σε άλλη χώρα της ΕΕ. Η χρήση της είναι ευκολότερη και ταχύτερη από ό,τι οι παραδοσιακές διαδικασίες αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, καθώς και πιο διαφανής: μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία της αίτησής σας διαδικτυακά και να ξαναχρησιμοποιείτε ήδη τηλεφορτωμένα έγγραφα για να υποβάλετε νέες αιτήσεις σε άλλες χώρες.

Προς το παρόν, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαδικασία EPC μόνον αν είστε:

  • νοσηλευτής/νοσηλεύτρια υπεύθυνος/-η για γενική περίθαλψη
  • φαρμακοποιός
  • φυσιοθεραπευτής/φυσιοθεραπεύτρια
  • οδηγός ορειβασίας
  • κτηματομεσίτης/κτηματομεσίτρια

Οι λοιποί επαγγελματίες θα πρέπει να ακολουθούν τις συνήθεις διαδικασίες για την αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων. Στο μέλλον, η διαδικασία EPC ενδέχεται να επεκταθεί και σε άλλα επαγγέλματα.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαδικασία EPC αν:

  • επιθυμείτε να ασκήσετε το επάγγελμά σας σε άλλη χώρα της ΕΕ σε προσωρινή και περιστασιακή βάση (προσωρινή κινητικότητα) Ή
  • επιθυμείτε να εγκατασταθείτε σε άλλη χώρα της ΕΕ και να ασκήσετε εκεί το επάγγελμά σας σε μόνιμη βάση (εγκατάσταση).

Η EPC δεν αποτελεί φυσική κάρτα. Είναι η ηλεκτρονική απόδειξη ότι έχετε περάσει από διοικητικούς ελέγχους και τα επαγγελματικά σας προσόντα έχουν αναγνωριστεί από τη χώρα στην οποία επιθυμείτε να εργαστείτε (χώρα υποδοχής), ή ότι πληροίτε τις προϋποθέσεις να παρέχετε υπηρεσίες προσωρινά στην εν λόγω χώρα.

Όταν μια αίτηση εγκριθεί, θα μπορείτε να δημιουργήσετε το πιστοποιητικό EPC σε μορφή pdf. Το πιστοποιητικό θα περιλαμβάνει επίσης αριθμό αναφοράς, τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει ο μελλοντικός εργοδότης σας για να ελέγξει διαδικτυακά την εγκυρότητά του.

Αν σχεδιάζετε να εγκατασταθείτε στη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα (εγκατάσταση), ενδέχεται επίσης να χρειαστείτε να εγγραφείτε σε επαγγελματικό φορέα ή να υποβληθείτε σε πρόσθετους ελέγχους πριν αρχίσετε να ασκείτε το επάγγελμά σας. Μπορείτε να πληροφορηθείτε από τις αρμόδιες εθνικές αρχές English αν αυτό απαιτείται στην περίπτωσή σας.

Πλεονεκτήματα της ευρωπαϊκής επαγγελματικής ταυτότητας

  • Οι αρχές της χώρας σας θα σας βοηθήσουν με την αίτησή σας και θα ελέγξουν αν είναι σωστή και πλήρης. Επίσης, θα πιστοποιήσουν τη γνησιότητα και την εγκυρότητα των εγγράφων σας.
  • Στο μέλλον, είτε θελήσετε να υποβάλετε αίτημα για μακροχρόνια εγκατάσταση είτε να παρέχετε υπηρεσίες προσωρινά σε άλλη χώρα, ο φάκελός σας θα υπάρχει ήδη στο σύστημα και δεν θα χρειαστεί να τηλεφορτώσετε ξανά όλα τα έγγραφα. Έτσι θα εξοικονομήσετε χρόνο για τις επόμενες αιτήσεις.
  • Εάν οι αρχές της χώρας υποδοχής που έχουν αναλάβει τη διεκπεραίωση της αίτησής σας δεν λάβουν οριστική απόφαση εντός της σχετικής προθεσμίας, η αναγνώριση χορηγείται αυτόματα και θα μπορείτε να δημιουργήσετε το πιστοποιητικό EPC.

Για πόσο διάστημα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την EPC σας;

Η EPC ισχύει:

  • επ’ αόριστον, εάν η εγκατάστασή σας είναι μακροχρόνια (εγκατάσταση)
  • 18 μήνες στις περισσότερες περιπτώσεις στις οποίες παρέχετε προσωρινά υπηρεσίες, ή 12 μήνες για επαγγέλματα που έχουν επίπτωση στη δημόσια υγεία ή ασφάλεια.

Πώς να υποβάλετε αίτηση για EPC

Για να υποβάλετε αίτηση για EPC, θα πρέπει πρώτα να συνδεθείτε με την ECAS English , την Υπηρεσία Ταυτοποίησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θα πρέπει να δημιουργήσετε όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης, εάν δεν διαθέτετε ήδη.

Στη συνέχεια, θα χρειαστείτε λίγα λεπτά για να συμπληρώσετε το προφίλ σας στην EPC με τα προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

Όταν έχουν συμπληρωθεί τα στοιχεία του προφίλ σας, μπορείτε να δημιουργήσετε αίτηση, να τηλεφορτώσετε ηλεκτρονικά σαρωμένα αντίγραφα των σχετικών εγγράφων και να τα υποβάλετε στην αρχή της χώρας καταγωγής σας.

Κάθε δικαιολογητικό θα πρέπει να σαρώνεται και στη συνέχεια να τηλεφορτώνεται ως ξεχωριστό αρχείο.

Στο προφίλ σας μπορείτε ανά πάσα στιγμή να επικαιροποιείτε τα στοιχεία επικοινωνίας σας (διεύθυνση e-mail, αριθμός τηλεφώνου). Όταν έχει υποβληθεί η πρώτη αίτηση, δεν μπορείτε πλέον να επικαιροποιήσετε μόνοι σας τα προσωπικά στοιχεία σας (αριθμός ταυτότητας ή διαβατηρίου, επώνυμο ή υπηκοότητα – τα οποία θα αναγράφονται στο πιστοποιητικό), αλλά θα πρέπει να ζητήσετε την επικαιροποίησή τους από την αρχή που χειρίζεται τον φάκελό σας.

Για κάθε αίτηση, οι αρχές τόσο της χώρας καταγωγής όσο και της χώρας υποδοχής ενδέχεται να σας χρεώσουν τέλη για την εξέταση του φακέλου σας. Στην περίπτωση αυτή, θα λάβετε ξεχωριστό τιμολόγιο από κάθε αρχή.

Οι αρχές μπορεί επίσης να σας ζητήσουν να προσκομίσετε επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων σας, σε περίπτωση που δεν μπορούν να επαληθεύσουν την εγκυρότητά τους.

πηγή

© 2016, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sixteen − 7 =