Ενστάσεις στις προτάσεις Λιάκου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση.

Α ΛΙΑΚΟΣ
Α ΛΙΑΚΟΣ

Σήμερα  ανάρτησε και το Υπουργείο Παιδείας στο site του τις προτάσεις του κ. Λιάκου για τις αλλαγές στην εκπαίδευση. Η πρόταση του κ. Λιάκου, για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχει σωστές επισημάνσεις όμως έχει και μη ρεαλιστικές προτάσεις, λάθη και αδικίες.
Τα λάθη:
Λάθος1: Στη σελίδα 22 αναφέρει: “Πώς διαφορετικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα σύστημα στο οποίο οι οκτώ στους δέκα φοιτητές δεν σπουδάζουν αυτό που θέλουν και έχουν κοπιάσει;” σε άλλο σημείο: “Το σύστημα λειτουργεί επαρκώς μόνο για το ένα τέταρτο περίπου των υποψηφίων που μπορεί να πραγματοποιήσει τις πρώτες του επιλογές.” Σε προηγούμενες δηλώσεις του αναφέρει “Το 95% των φοιτητών δεν σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν” Δηλαδή για το ίδιο θέμα έχει αναφέρει τρεις διαφορετικούς αριθμούς :5%, 20% και 25% !!!! Αυτές οι εκτιμήσεις του είναι λάθος. Η αιτιολόγηση της άποψης μου εδώ: http://goo.gl/8H21H1
Λάθος2: Στη σελίδα 23 αναφέρει: “Αλλά για να γίνουν αποδεκτές οι επιθυμίες των υποψηφίων φοιτητών πρέπει να γίνουν διακριτές και υπεύθυνες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει σήμερα με τις δυνατότητες να προσθέσει κανείς, διαδοχικά, έως και 70 τμήματα στις επιλογές του, και τμήματα πάρα πολύ διαφορετικά, το ένα από το άλλο.” Σήμερα μπορεί να δηλώσει μέχρι και 274 τμήματα και όχι 70. Η αιτιολόγηση της άποψης μου εδώ: http://goo.gl/pVjaeD
Οι μη ρεαλιστικές προτάσεις
Ο κ. Λιάκος προτείνει στις τάξεις Λυκείου ( σελίδα 29) : Όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες θα παρακολουθούν υποχρεωτικά το μάθημα της
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (Ελληνικής και ξένης) και το μάθημα των ΑΓΓΛΙΚΩΝ. Το πρόγραμμα τους θα συμπληρώνεται με επιλογή τεσσάρων ακόμα μαθημάτων, τα οποία θα τα επιλέγουν από 4 ομάδες: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ. Για να υλοποιηθεί όμως αυτό ο ίδιος λέει στη σελίδα 30: “ Τα μαθήματα αυτά θα γίνει προσπάθεια να προσφέρονται όλα. Αυτό απαιτεί τη συγχώνευση γειτονικών λυκείων σε μεγαλύτερες μονάδες. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί φυσικά για ορεινές ή νησιωτικές απομονωμένες περιοχές. Εκεί, προκειμένου να μην στερηθούν οι μαθητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν όποια επιλογή θέλουν, θα εφαρμοστούν σύγχρονες διαδικασίες τηλεκπαίδευσης”. Εγώ θα προσθέσω μαζική συγχώνευση γειτονικών λυκείων σε μεγαλύτερες μονάδες. Η μαζική συγχώνευση θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Εδώ ένα εξεταστικό κέντρο κλείνει και γίνεται χαμός.

Για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου λέει:
“Οι μαθητές να αποκτούν το Εθνικό Απολυτήριο μετά από γραπτές μόνο εξετάσεις τις οποίες δίνουν στο τέλος της Β’ Λυκείου.”
“Τα θέματα ορίζονται είτε με ενιαία διαδικασία (λ.χ. από τον οργανισμό εξετάσεων ώστε να έχουν σταθμισμένη δυσκολία), είτε είναι διαφορετικά για κάθε λύκειο, αλλά θα προέρχονται από μία κοινή βάση θεμάτων, θα επιλέγονται τυχαία με χρήση αλγορίθμων και θα έχουν επίσης σταθμισμένη δυσκολία, ώστε να αποφεύγονται
διακυμάνσεις. (όπως τα θέματα του SAT, GCE, GMAT κλπ).
Στο βαθμό του απολυτηρίου προσμετράται με σοβαρό ποσοστό (μένει να αποσαφηνιστεί), η επίδοση στο εκτεταμένο δοκίμιο το οποίο συγγράφουν οι μαθητές όπως περιγράψαμε προηγουμένων.” Ο κ. Λιάκος δεν αναφέρει το σημαντικότερο: Από ποιόν θα διορθώνονται τα γραπτά. Για να έχουμε εξετάσεις αδιάβλητες και αξιόπιστες πρέπει να γίνονται με κοινά θέματα και με τις διαδικασίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δηλαδή τα θέματα να εξετάζονται από άλλους καθηγητές και όχι από τον διδάσκοντα.
Επομένως και η πρόταση του έχει Πανελλαδικές Εξετάσεις!!!
Στη σελίδα 32 αναφέρει: “Έχει μεγάλη σημασία να μετράει ο προφορικός βαθμός στον βαθμό, τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο.” Αν συμβεί αυτό θα έχουμε πρωτοφανή βαθμοθηρία. Το σύστημα που ίσχυε μέχρι πέρυσι και έδινε το πολύ 600 μόρια οδήγησε σε απίστευτα υψηλούς προφορικούς βαθμούς! Τα 600 μόρια ήταν το 10% στα 6000 μόρια, το 5% στα 12000 μόρια και το 3% στα 18000 μόρια. Με το 30% οι εκπαιδευτικοί θα βάζουν σε όλους 20 για να μη βρουν το μπελά τους από γονείς και μαθητές.
Προτείνει bonus μορίων σε εκείνους που έχουν δηλώσει ένα τμήμα στις πρώτες επιλογές. Δηλαδή αυτός που έχει δηλώσει το Φυσικό Αθήνας στη 1η θέση θα πάρει bonus περισσοτέρων μορίων από εκείνον που το έχει δηλώσει στη 2η θέση. Αυτή η άποψη είναι άδικη, παράλογη και αντισυνταγματική!
Το πρόβλημα που δημιουργείται από φοιτητές που περνάνε σε σχολές που δεν ήταν στις πρώτες επιλογές τους και εγκαταλείπουν ή καθυστερούν να πάρουν πτυχίο λύνεται:
α]με περιορισμό των προτιμήσεων σε 20-30
β]με μείωση των εισακτέων (είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης με το 68% να παίρνει το εισιτήριο για την Τριτοβάθμια όταν στο δεύτερο Βέλγιο το ποσοστό είναι 40% ) και
γ]με απαίτηση βάσης 10 σε ένα από τα βασικά μαθήματα του τμήματος.Για να περάσεις Αγγλική Φιλολογία απαιτείται 10 στα Αγγλικά, αλλά όμως μπορείς να περάσεις στο τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική με Μαθηματικά κάτω από 5 και μάλιστα σε ποσοστό 10% των επιτυχόντων.
Αυτό που ξεχωρίζω ως πολύ θετική πρόταση είναι τα Αγγλικά να είναι βασικό μάθημα.
Στις 130 σελίδες της έκθεσης για τις τρεις βαθμίδες υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην ποιοτική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Καλοδήμος Δημήτρης
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας

Για να υλοποιηθούν οι προτάσεις Λιάκου για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση απαιτούνται συγχωνεύσεις σχολείων και Πανελλαδικές Εξετάσεις για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Τελαυταία τροποποίηση 20 Φεβρουαρίου, 2020 | 1η Δημοσίευση: 27 Μαΐου, 2016

1 σκέψη στο “Ενστάσεις στις προτάσεις Λιάκου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση.

  1. Εύστοχος, ακριβής, με τεκμηριωμένες θέσεις… Όπως πάντα…

Τα σχόλια είναι κλειστά.