ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ.

Με συναισθήματα λύπης και αγανάκτησης πληροφορηθήκαμε την απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για μεγάλη μείωση του αριθμού των εισακτέων στις σχολές υψηλής ζήτησης. Είμαστε γονείς παιδιών που εφέτος διαγωνίζονται πανελλαδικά με στόχο τις σχολές Ιατρικής του 3ου Επιστημονικού Πεδίου και αιφνιδιαστήκαμε δυσάρεστα από την απόφαση αυτή για μείωση συνολικά 220 θέσεων στις σχολές αυτές που κατ’ αντιστοιχία ισοδυναμεί με το κλείσιμο 2 σε σύνολο 7 Ιατρικών σχολών. Αριθμός τεράστιος που ισοδυναμεί με ποσοστιαία μείωση 21% σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά. Εάν προσθέσουμε την αδικία που αντιμετώπισαν τα παιδιά μας σε σχέση με τα παιδιά που διαγωνίστηκαν με το προηγούμενο εξεταστικό σύστημα, αφού πλέον δεν υπάρχει το bonus της προφορικής βαθμολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, οι περυσινές βάσεις εισαγωγής στις συγκεκριμένες σχολές εκτοξεύθηκαν σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα. Και ενώ αναμέναμε διορθωτικές κινήσεις με σκοπό την εξομάλυνση της κατάστασης, όπως για παράδειγμα αύξηση των σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και του αριθμού των εισακτέων, με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ενέργειες που οξύνουν περισσότερο το πρόβλημα.
Τα τμήματα Βιολογίας, Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, τα οποία απαιτούν γνώσεις Βιολογίας, έχουν ενταχθεί στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, παρά το γεγονός ότι οι υποψήφιοι δεν εξετάζονται πανελλαδικώς στο μάθημα της Βιολογίας προσανατολισμού, ενώ αντιθέτως οι υποψήφιοι του 3ου Επιστημονικού Πεδίου δεν έχουν πρόσβαση στις σχολές Φυσικής, παρόλο που εξετάζονται πανελλαδικώς στο μάθημα της Φυσικής προσανατολισμού, στην ίδια ύλη με τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών για τις σχολές του 2ου Ε.Π.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποφάσισε τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας. Το γεγονός αυτό όμως δημιουργεί μεγάλο πλεονέκτημα για όσους εξεταστούν το Σεπτέμβριο, αφού θα έχουν επιπλέον 3 μήνες προετοιμασίας.
Η απόφαση για τη μείωση του αριθμού των εισακτέων ελήφθη 2 μήνες πριν τις εξετάσεις και κατά συνέπεια δεν δίνεται η δυνατότητα αλλαγής των επιλογών των παιδιών μας. Γνωρίζετε ότι οι επιλογές των μαθητών όσον αφορά την ομάδα προσανατολισμού και τα εξεταζόμενα μαθήματα γίνονται από την αρχή της Α Λυκείου. Εάν τα παιδιά μας γνώριζαν την απόφαση αυτή δύο χρόνια πριν, πιθανώς να άλλαζαν την επιλογή τους να διεκδικήσουν σχολές στις οποίες πλέον θα χρειαστεί να γράψουν 20 για να εισαχθούν ή μπορεί να επέλεγαν και 5ο εξεταζόμενο πανελλαδικώς μάθημα ή να δρομολογούσαν σπουδές στο εξωτερικό κ.λ.π.
Η απόφαση αυτή έχει άμεση επίπτωση στην ψυχολογία των παιδιών μας, παρότι αυτή την περίοδο το μόνο που χρειάζονται οι υποψήφιοι είναι ηρεμία, ενθάρρυνση και αυτοπεποίθηση. Ως γονείς, σας μεταφέρουμε το κλίμα πανικού, απαισιοδοξίας και απογοήτευσης που δημιουργήθηκε στα παιδιά μας με την απόφαση του υπουργού να μειώσει σημαντικά τις θέσεις εισακτέων σε υψηλόβαθμες σχολές καθότι βλέπουν τις πιθανότητές τους να ψαλιδίζονται.
Επειδή η μείωση των εισακτέων στις σχολές υψηλής ζήτησης
 δημιουργεί αισθήματα αδικίας και αναξιοκρατίας στα παιδιά μας,
 θα αναγκάσει πολύ περισσότερα παιδιά να φύγουν στο εξωτερικό για σπουδές,
 δείχνει έλλειψη προγραμματισμού και σεβασμού στον πολίτη, και ειδικά στους νέους,
θα πρέπει ο Υπουργός να άρει άμεσα την απόφασή του και να επαναφέρει τον αριθμό των εισακτέων στα περυσινά επίπεδα. Σε διαφορετική περίπτωση επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμη ενέργεια προς υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών μας. Στην προσπάθειά μας αυτή ζητούμε τη συμμετοχή όλων των γονέων των οποίων τα παιδιά θίγονται, προς άρση αυτής της αδικίας. Συμμετέχετε στην διαδικασία αυτή και ψηφίστε θετικά κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΟΝΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥ 3ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ.

περισσότερα εδώ:
https://goneis3p.wordpress.com/