Χαρούμενοι για την επιλογή τους δηλώνουν οι φοιτητές του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών

«Η γνώση μας φέρνει πιο κοντά»
Χαρούμενοι για την επιλογή τους δηλώνουν οι φοιτητές του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Καρολίνα Παπακώστα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009

Η 20χρονη Ελισάβετ Καρανοπούλου είναι στο τρίτο έτος του πανεπιστημίου. Ωστόσο, δεν σπουδάζει ένα  συνηθισμένο για την Ελλάδα γνωστικό αντικείμενο, αφού είναι φοιτήτρια Τουρκικών Σπουδών. «Το  επέλεξα γιατί είναι ενδιαφέρον και σίγουρα διαφορετικό» λέει στα «ΝΕΑ».

Προσθέτει ότι μέχρι τώρα η επιλογή της δεν την έχει απογοητεύσει παρά τις αρχικές αντιδράσεις που είχε προκαλέσει στους γνωστούς της αλλά και τις δυσκολίες που έχει η σχολή, αφού η τουρκική γλώσσα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για όλα τα μαθήματα και απαιτεί συνεχή παρακολούθηση. Πέρα όμως από τη διαφορετικότητα, κάποιοι Έλληνες φοιτητές επιλέγουν τις τουρκικές σπουδές και για άλλους λόγους: «Ήθελα να ερευνήσω όλες τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που υπάρχουν για μια χώρα με την οποία έχουμε τόσο άμεση σχέση. Και φυσικά να τα αποδομήσω» αναφέρει ο τριτοετής φοιτητής Νικόλας Παπαδημητρίου.
Η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια για αυτόνομο Τμήμα Τουρκικών Σπουδών έγινε το ακαδημαϊκό έτος 2003- 2004, όταν άρχισε να λειτουργεί στη Φιλοσοφική Αθηνών το Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών με 60 φοιτητές. Στο ερώτημα γιατί δεν είχε ιδρυθεί μέχρι τότε, ο αντιπρόεδρος του τμήματος κ. Κώστας Γαβρόγλου απαντά ότι «υπήρχε μια διστακτικότητα απέναντι στις βαλκανικές σπουδές γενικά και έλλειψη πολιτικής βούλησης για την καθιέρωση των τουρκικών ειδικότερα». Μάλιστα ακόμη και τώρα που το τμήμα λειτουργεί διαφαίνεται, όπως λέει χαρακτηριστικά, μια «δυστοκία» εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας, αφού η μελέτη της γειτονικής χώρας εντάσσεται στο ίδιο πλαίσιο με τις ασιατικές σπουδές.
Ο Στέφανος Πούλιος φοίτησε στο μεταπτυχιακό Τουρκολογία του Πανεπιστημίου της Κρήτης και τώρα κάνει διδακτορικό. Είχε μάλιστα λάβει μέρος στο πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών Εrasmus και επισκέφθηκε την Κωνσταντινούπολη για έξι μήνες. Όπως χαρακτηριστικά λέει, «ο τρόπος που με υποδέχθηκαν και η συνεργασία μου με όλους εκεί ήταν τέλεια. Η Πόλη ήταν εκπληκτική και πιθανόν οι άνθρωποι εκεί να λιγότερο προκατειλημμένοι απέναντί μας απ΄ ό,τι εμείς». Επέλεξε το συγκεκριμένο αντικείμενο, αφού ολοκλήρωσε το πρώτο του πτυχίο στην Ιστορία για δύο λόγους: «Ήταν ένας τρόπος να κατανοήσω καλύτερα την ιστορία του τόπου στον οποίο ζούμε αλλά και το σήμερα. Επιπλέον χωρίς τα τουρκικά και τα οθωμανικά δεν μπορείς να διαβάσεις μεγάλο μέρος των αρχείων».

Αυξήθηκε το ενδιαφέρον
Στα έξι χρόνια που λειτουργεί το τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου ο κ. Αθανάσιος Μαρκόπουλος, πρόεδρος του τμήματος, υποστηρίζει ότι «έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον, αφού οι επαγγελματικές προοπτικές είναι πολύ καλές». «Υπάρχει μεγάλη έλλειψη στελεχών που να γνωρίζουν εις βάθος τα τουρκικά θέματα και να μη μεταφράζουν απλά από τα τουρκικά» τονίζει ο κ. Γαβρόγλου.

Για τον κ. Κολοβό, λέκτορα Οθωμανικής Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Κρήτης, «μελετώντας τον άλλον, μαθαίνουμε πρώτα απ΄ όλα, μέσα από τη σύγκριση, ένα σωρό πράγματα για τον εαυτό μας και βγάζουμε τις παρωπίδες του αυτοθαυμασμού. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την άλλη πλευρά». Σημειώνει μάλιστα πως «υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον στα αμφιθέατρα, καθώς η μελέτη των ιστορικών τεκμηρίων αποκαλύπτει στους φοιτητές ότι αυτά που μάθαιναν στο σχολείο για τους κακούς Τούρκους δεν επαρκούν για να αντιμετωπίσουν τη σύνθετη πραγματικότητα της Ιστορίας».

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4501051&ct=1

© 2009, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Comment

thirteen − 2 =