Δεύτερο τμήμα Εργοθερεπείας στην Πτολεμαΐδα

Με το νόμο 4610 ιδρύθηκε τμήμα Εργοθερεπείας στην Πτολεμαΐδα. Μέχρι σήμερα είχαμε ένα τμήμα Εργοθεραπείας στο ΠΔΑ

Για την εργοθεραπεία βρήκα στο site https://www.mothersblog.gr/ το παρακάτω κείμενο:
Η εργοθεραπεία είναι σύνθετος όρος εκ των έργο + θεραπεία. Με τον όρο έργο η εργοθεραπεία αναφέρεται σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες που κάνουν τα άτομα είτε ως μονάδες είτε μαζί με άλλους οι οποίες γεμίζουν το χρόνο των ατόμων, δίνουν σκοπό και νόημα στη ζωή τους.

Τι είναι τελικά εργοθεραπεία και πώς μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά;
Ο Αμερικάνικος σύλλογος εργοθεραπείας κατατάσσει τα ποικίλα ανθρώπινα έργα σε οχτώ τομείς τους οποίους ονομάζει τομείς έργου. Οι τομείς αυτοί περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες δραστηριοτήτων:
1.Δ.Κ.Ζ (μπάνιο, ντους, τουαλέτα και υγιεινή τουαλέτας, ένδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή και περιποίηση κ.α)
2.Σύνθετες Δ.Κ.Ζ (φροντίδα άλλων, ανατροφή παιδιών, διαχείριση σπιτιού διατήρηση της ασφάλειας και αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών κ.α)
3.Ανάπαυση &ύπνος (ανάπαυση, προετοιμασία ύπνου και συμμετοχή στον ύπνο)
4.Εκπαίδευση
5.Εργασία
6.Ελεύθερος χρόνος
7.Παιχνίδι (διερεύνηση και συμμετοχή παιχνιδιού)
8.Κοινωνική συμμετοχή (συμμετοχή στην κοινότητα –γειτονιά σχολείο, εργασιακό χώρο)

Η παιδιατρική εργοθεραπεία είναι μία ειδικότητα που δραστηριοποιείται στον τομέα της υγείας και πιο συγκεκριμένα στην πρόληψη, παρέμβαση και αποκατάσταση και εμπλέκει τη θεραπευτική χρήση των σκόπιμων δραστηριοτήτων και του παιχνιδιού. Η εργοθεραπεία έχει ως απώτερο σκοπό την εντόπιση και αξιολόγηση των διαφόρων δυσλειτουργικών στοιχείων στη συμπεριφορά ενός παιδιού, με τη χρήση επιστημονικών μεθόδων και προσεγγίσεων. Καθώς και την βελτίωση και αξιοποίηση των ικανοτήτων, δεξιοτήτων του παιδιού και εφήβου για την καλύτερη απόδοση του στο σπίτι και στο σχολείο.

2.ΣΤΟΧΟΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

-Να συμβάλλει στην αναγνώριση και εντοπισμό των αδυναμιών (π.χ δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν αναπτυχθεί ή δεν συμβαδίζουν με την ηλικία του παιδιού) πριν αυτές φτάσουν να γίνουν πρόβλημα και δυσκολέψουν το παιδί στην καθημερινότητά του.
-Να βοηθήσει το παιδί να αρχίσει το σχολείο με όσο το δυνατόν λιγότερες δυσκολίες.
-Να προσφέρει στοχευμένες δραστηριότητες για την ανάπτυξη της κινητικότητας αδρή και λεπτή, την ενδυνάμωση των μυών, τον προσανατολισμό στο χώρο, την ανάπτυξη του παιχνιδιού κ.α
-Να προσφέρει παιχνίδι προκειμένου το παιδί να κατανοήσει και να κατακτήσει βασικές έννοιες ( χωρικές, χρονικές, χρώματα, σχήματα)αλλά και δεξιότητες (γνωστικές, γραφή, λεπτή και αδρή κίνηση κ.α)
-Να ξεπεράσει τους φόβους του και να τονώσει το αίσθημα της αυτοπεποίθησης μέσα από την εκτέλεση δραστηριοτήτων.
-Να ενισχύση την τυπική ανάπτυξη.
-Να αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες προκειμένου να μπορεί το παιδί να συμμετέχει με τον καλύτερο τρόπο στο προσωπικό και κοινωνικό περιβάλλον.

3.ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Θα ήταν καλό να ζητήσετε βοήθεια αν το παιδί σας παρουσιάζει κάτι από τα παρακάτω, πάντα φυσικά σε σχέση με τα αναπτυξιακά ορόσημα που αντιστοιχεί ηλικιακά το παιδί.
-Δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας, πηδήματα.
-Δυσκολεύεται σε παιχνίδια με την μπάλα.
-Είναι γενικά αδέξιο και άτσαλο παιδί.
-Πέφτει εύκολα κάτω
-Αποφεύγει τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς και δεν του αρέσει να κάνει κούνια και να τον στριφογυρνάνε.
-Έχει δυσκολίες στη γραφή (δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων) / ζωγραφική του σε σχέση με τους συμμαθητές του.
-Έχει δυσκολίες στην οργάνωση του στο χρόνο και στις έννοιες του χρόνου.
-Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί
-Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς.
-Είναι πολύ παθητικό, ήσυχο και αποτραβηγμένο
-Δείχνει να ξεχνάει πράγματα που έχει μάθει
-Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες.
-Είναι παρορμητικός
-Έχει επιθετική συμπεριφορά
-Δυσκολεύεται να ελέγξει την υπερδραστηριότητα του.

4.ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΊ Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ

Η εργοθεραπεία είναι η ειδικότητα που χρησιμοποιεί το παιχνίδι σαν μέσο αξιολόγησης και παρέμβασης. Μέσα από το παιχνίδι ο ε/θτης βοηθάει το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες όπως η λεπτή και αδρή κινητικότητα, οι γνωστικές, αντιληπτικές δεξιότητες κ.α προκειμένου να βοηθήσει το παιδί να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο σε καθημερινές δραστηριότητες της ζωής του.

Ο εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί παιχνίδια κάθε τύπου κινητικά, κατασκευαστικά, λεπτών χειρισμών, συμβολικό, παιχνίδια με κανόνες κ.α. τα παιχνίδια βέβαια επιλέγονται από τον εργοθεραπευτή ώστε να ανταποκρίνονται στους θεραπευτικούς στόχους που έχει θέσει.

© 2019, sep4u,gr. All rights reserved. sep4u,gr

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Comment

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
error: Content is protected !!