Αξιοποίηση της 7ης ώρας στα μαθήματα προσανατολισμού της Γ ́τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου

η Υπουργική Απόφαση

ΘΕΜΑ: Αξιοποίηση της 7ης ώρας στα μαθήματα προσανατολισμού της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου

Σχετ.: Τα με αρ. πρωτ. εισ. Υ.ΠΑΙ.Θ. 177130/13-11-2019 και 189631/03-12-2019 έγγραφα
Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξεις 46/07-11-2019 και 49/29-11-2019 του Δ.Σ) σχετικά με την αξιοποίηση της 7ης ώρας στα μαθήματα προσανατολισμού της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Σύμφωνα με την Υ.Α. 77568/Δ2/16-05-2019 (ΦΕΚ Β’ 1790/21-05-2019), στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου για τα μαθήματα προσανατολισμού προβλέπονται «6 ώρες κάθε μάθημα συν 1 ώρα ανά μάθημα για επίλυση αποριών, ανακεφαλαίωση κ.λπ.».
Κατά την έβδομη (7η) ώρα, συζητούνται και επιλύονται τυχόν απορίες, όπως και τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες, με την ιδιαιτερότητα ότι η ώρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία συστηματικότερης προσέγγισης των μαθησιακών αναγκών των μαθητών και των μαθητριών.
Ειδικότερα, σκοπός της 7ης ώρας είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες – είτε ως ομάδα, είτε μεμονωμένα- να συζητούν μεταξύ τους και με τη βοήθεια τους/της εκπαιδευτικού, με άνεση χρόνου, να επιλύονται τυχόν απορίες, να αποσαφηνίζονται/επεξηγούνται σημεία ιδιαίτερης δυσκολίας ή ακόμη και να επαναλαμβάνεται η διδασκαλία συγκεκριμένων σημείων του μαθήματος που ο/η εκπαιδευτικός κρίνει ότι δεν έχουν εμπεδωθεί επαρκώς από το σύνολο των μαθητών/τριών. Συγχρόνως, προσφέρεται η ευκαιρία στον/στην εκπαιδευτικό να αναδεικνύει έννοιες που θεωρεί ότι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και να «προκαλεί» απορίες, οδηγώντας τους μαθητές και τις μαθήτριές σε επιλεγμένες απορηματικές καταστάσεις μέσω κατάλληλων παραδειγμάτων. Επιπλέον, ο/η εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει την 7η ώρα για τη σύνδεση διαφορετικών ενοτήτων και για την ανακεφαλαίωση της ύλης.
Η έβδομη (7η) ώρα περιλαμβάνεται στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας, προσμετράται στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας του σχολείου, εφαρμόζεται στην αίθουσα διδασκαλίας ή/και στο εργαστήριο και προϋποθέτει την υποχρεωτική φυσική παρουσία τόσο των μαθητών/τριών όσο και του/της εκπαιδευτικού.
Οι διδάσκοντες/ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ