«να περαστούν τα μαθήματα χωρίς εξετάσεις».

Μερικές φορές δυσκολεύομαι να καταλάβω τι ακριβώς συζητούν στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Διότι όλα τα λεφτά είναι οι φοιτητές στη Θεσσαλονίκη (άκουσα και σε άλλες πόλεις…) με το αίτημα «Αμεση κατοχύρωση εξαμήνου στους φοιτητές, να περαστούν τα μαθήματα χωρίς εξετάσεις».
Υπογράφουν #foitites_enantia_stin_exetastiki.
Η δικαιολογία είναι ότι «δεν φταίμε εμείς για την πανδημία και τις επιπτώσεις της» κι ότι αισθάνονται «άγχος, φόβο, αγωνία, πίεση περνώντας δυο μήνες σε εγκλεισμό»!
Αρα; «Να μη γίνει η εαρινή εξεταστική» ώστε «να μην πληρώσουν οι φοιτητές όλη αυτή την κατάσταση».
Δεν με εκπλήσσει το αίτημα. Υποθέτω ότι εκατομμύρια φοιτητές στον πλανήτη θα ήθελαν να γλιτώσουν τις εξετάσεις και να αποφύγουν την πίεση. Κι εγώ ήμουν κάποτε στη θέση τους.
Δεν με ενοχλεί ούτε εκείνο το «να περαστούν» που βγάζει μάτι.
Με εντυπωσιάζει η διεκδίκηση. Η ενδόμυχη βεβαιότητα πως στη χώρα μας όλα μπορούν να ειπωθούν, όλα είναι εύλογα, όλα δικαιολογούνται, όλα προκύπτουν από κάποιο δικαίωμα, όλα γίνονται ή μπορούν να γίνουν, αρκεί να διατυπώσεις το αίτημα.
Ποια είναι όμως η σχέση των παραπάνω με τη συζήτηση στη Βουλή; Κατά τη γνώμη μου, απόλυτη.
Διότι το σχολείο και στη συνέχεια το Πανεπιστήμιο θα έπρεπε να αποτρέπουν αυτήν ακριβώς την αμετροέπεια. Να μαθαίνουν δηλαδή στα παιδιά πως δεν μπορούν να ειπωθούν τα πάντα, πως δεν είναι όλα εύλογα, πως δεν δικαιολογούνται τα πάντα, αρκεί να επινοηθεί μια δικαιολογία, πως δεν μπορούν να γίνουν όλα με λίγη πίεση.
Να τους διδάσκουν ότι η ζωή δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Οτι έχει όρια και μέτρο. Οτι εξελίσσεται μέσα σε ένα πλαίσιο δικαιωμάτων ασφαλώς αλλά και καθηκόντων και περιορισμών και υποχρεώσεων. Οτι είναι μια δύσκολη άσκηση αντοχής με αναρίθμητες εξετάσεις.
Αυτές τις ημέρες όμως οι μαθητές όλης της χώρας πληροφορούνται ότι οι δάσκαλοί τους διαμαρτύρονται και διαδηλώνουν επειδή διαφωνούν με την ιδέα «να γίνει το σχολείο πιο απαιτητικό».
Δεν ξέρω τι σκέφτονται τα παιδιά. Αντιλαμβάνομαι ότι η ευκολία είναι πάντα δημοφιλής.
Ενδεχομένως όμως δεν συνειδητοποιούν ότι ένα λιγότερο απαιτητικό σχολείο εκπαιδεύει ανθρώπους με λιγότερες απαιτήσεις από τον εαυτό τους κι αδύναμους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κοινωνίας. Κάτι που είναι εις βάρος τους.
Οταν λοιπόν το σχολείο ανακηρύσσεται «χώρος περιορισμένων απαιτήσεων», για ποιο λόγο να μη ζητούν οι φοιτητές «να περαστούν τα μαθήματα χωρίς εξετάσεις»;
Αυτό τους έμαθαν στο σχολείο. Αυτό ζητούν στο Πανεπιστήμιο. Την ευκολία που τους δίδαξαν αναπαράγουν.
Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ Ι Πρετεντέρης

πηγή

προσθήκη του διαχειριστή