Πως θα αξιολογήσετε σωστά το επαγγελματικό μέλλον σχολών του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Αφορμή για το άρθρο αυτό είναι οι αντικρουόμενες απόψεις αναλυτών για το επαγγελματικό μέλλον που έχουν τα διάφορα τμήματα του Μηχανογραφικού Δελτίου. Άλλοι συνιστούν ένα τμήμα ενώ άλλοι για το ίδιο τμήμα είναι πολύ αρνητικοί! Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι   τα Τμήματα Σλαβικών Σπουδών Αθήνας, Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη), Βαλκανικών Σπουδών Δ. Μακεδονίας (Φλώρινα).

Δύο αναλυτές αναφέρουν ότι τα παραπάνω τμήματα είναι: «Τα τμήματα προς αποφυγήν» (http://sep4u.gr/?p=1550) και «δεν έχουν άμεσο, σχετικό επαγγελματικό αντικείμενο» (http://sep4u.gr/?p=1425) ενώ άλλοι δύο αναλυτές αναφέρουν για τα παραπάνω τμήματα: « Μια φοιτήτρια λ.χ. που επιλέγει διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και εφόσον έκανε μεταπτυχιακό στη συνέχεια θα είχε καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας, όπως και οι 24.000 πτυχιούχοι που θα είχαν στο μεταξύ αποφοιτήσει. Αν επέλεγε όμως το τμήμα βαλκανικών, σλαβικών και ανατολικών σπουδών του ιδίου πανεπιστημίου, όπου αποφοιτούν κάθε χρόνο 30 άτομα, και έκανε επίσης μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων, θα ήταν περιζήτητο στέλεχος τραπεζών ή πολυεθνικών εταιρειών με έδρα στα Βαλκάνια» (http://sep4u.gr/?p=1114 ) Ο άλλος αναλυτής σε ενότητα με τίτλο: «Τα περιζήτητα τμήματα» αναφέρει: «Ενδιαφέρον εκδηλώνεται από μαθητές της δυτικής Θεσσαλονίκης επίσης για την Ψυχολογία, τα τμήματα Πολιτικών Επιστημών, τη Νομική, τα τμήματα Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικών Επιστημών, Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργικών (Έδεσσα), Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών».(http://sep4u.gr/?p=643 )

Ο υποψήφιος που έχει διαβάσει αυτές τις απόψεις ποιον να πιστέψει ?

Τι πρέπει να κάνει σε τέτοιες περιπτώσεις? Κάποιες από τις παρακάτω προτάσεις ίσως φανούν χρήσιμες:

1) να ψάξει για επιστημονικές μελέτες απασχόλησης των αντίστοιχων σχολών , επιστημονικών συλλόγων , επαγγελματικών συλλόγων π.χ ΤΕΕ (http://portal.tee.gr ) , ινστιτούτων π.χ ΙΝΕΓΣΕΕ, ( http://www.inegsee.gr/ ) Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδας (http://www.statistics.gr/ ) , ΟΑΕΔ, ΣΕΒ κλπ. Ένα καλό παράδειγμα είναι η μελέτηαπορρόφησης αποφοίτων Α.Π.Θ στη αγορά εργασίας από το Γραφείο Διασύνδεσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

2)να επισκεφθεί forum φοιτητών και καθηγητών των σχολών π.χΔιαδικτυακή Κοινότητα Φοιτητών Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ (http://forum.meng.auth.gr/ ) , Διαδικτυακή Κοινότητα Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΑΠΘ  http://genesis.ee.auth.gr/forum/

3)να επισκεφθεί το site του ΑΣΕΠ (http://www.asep.gr ) όπου μπορεί να αντλήσει χρήσιμες πληροφορίες για τα προσόντα και τις θέσεις που προκηρύσσονται. 2 στους 3 πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απασχολούνται στο δημόσιο!!!

4)να επισκεφθεί το site του EURES – Ευρωπαϊκή πύλη για την επαγγελματική κινητικότητα
http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=el) όπου μπορεί να πληροφορηθεί τις ειδικότητες  με ζήτηση στην Ευρώπη.

5)να συνομιλήσει με υπευθύνους των δομών ΣΕΠ (ΚΕΣΥΠ)

 

Καλή Επιτυχία σε κάθε σας επιλογή.

 

Καλοδήμος Δ.

 

© 2012 – 2015, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Comment

nine + 2 =