Τα παράλογα του συστήματος εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Ο Υπουργός Παιδείας  δήλωσε στη Βουλή ότι : “Καμία αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ πριν το 2016-2017”  Δηλαδή ένα παράλογο σύστημα εισαγωγής θα συνεχίζει να ταλαιπωρεί τα Ελληνόπουλα ακόμα για 4 τουλάχιστον χρόνια!
To ισχύον σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανάμεσα στα πολλά παράλογα που έχει είναι και τα εξής:  Τα μαθήματα που εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι πολλές φορές άσχετα με τις απαιτήσεις της Σχολής που εισάγονται. Παραδείγματα:
Μπορείς να περάσεις στο Χημικό ή στους Χημικούς Μηχανικούς  χωρίς να έχεις εξεταστεί στη Χημεία (από Τεχνολογική Κύκλος Πληροφορικής ).Μπορείς να περάσεις στο Βιολογικό χωρίς να έχεις εξεταστεί στη Βιολογία (από Τεχνολογική Κύκλος Πληροφορικής ) .Μπορείς να περάσεις στις 50 περίπου Σχολές της Πληροφορικής  χωρίς να έχεις εξεταστεί στο προγραμματισμό (από Θεωρητική , Θετική , Τεχνολογική Κύκλος Τεχνολογίας) .  Μπορείς να περάσεις σε σχολές του 3ου Πεδίου που περιέχει τμήματα  Υγείας (π.χ Ιατρικών Εργαστηρίων , Ραδιολογίας Ακτινολογίας , Διατροφής και Διαιτολογίας κα) χωρίς να δώσεις Φυσική και Χημεία. (από Θεωρητική) .
Οι μεγαλύτεροι και οι περισσότεροι  παραλογισμοί εμφανίζονται με τους υποψηφίους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν Σχολές Θετικών Επιστήμων (2ο Πεδίο) ,    Υγείας (3ο Πεδίο) , Τεχνολογίας (4ο Πεδίο)
Και η άλλη πλευρά των παραλογισμών: Για να περάσεις στο Μαθηματικό , Φυσικό , Χημικό …. Πρέπει να δώσεις Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης Επιχειρήσεων!!!!  Για να περάσεις στην Αστυνομία  πρέπει να δώσεις οπωσδήποτε (5ο πεδίο) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας!!!
Άλλο παράλογο: Μπορείς να εισαχθείς στην ίδια Σχολή από ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ!  Είναι η παγκόσμια Ελληνική πρωτοτυπία των «κοινών σχολών». Δηλαδή υπάρχουν σχολές που  μπορούν  να τις διεκδικήσουν ταυτόχρονα υποψήφιοι της Θεωρητικής , της Θετικής και της Τεχνολογικής ! π.χ Παιδαγωγικά , Γυμναστικές Ακαδημίες  κλπ Ενώ διαγωνίζονται σε διαφορετικά μαθήματα οι επιδόσεις τους συγκρίνονται σε αντίθεση με τη βασική αρχή των Μαθηματικών   που λέει «δεν συγκρίνουμε  ανόμοια πράγματα»! Πρέπει αμέσως αυτός ο παραλογισμός των  «κοινών σχολών»  να  αλλάξει και για κάθε Σχολή να εισάγονται υποψήφιοι που έχουν εξεταστεί  ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση των επιδόσεων. Δάσκαλοι περνάνε από όλες τις κατευθύνσεις με αποτέλεσμα να έχουμε ή  δασκάλους καλούς στα θεωρητικά μαθήματα (γλώσσα , ιστορία ) ή  δασκάλους καλούς στα θετικά (Μαθηματικά , Φυσική)   . Δασκάλους καλούς σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα στο Δημοτικό  το υπάρχον σύστημα  είναι αδύνατον να παράγει! Οι δάσκαλοι έπρεπε να εξετάζονται στα μαθηματικά ,  φυσικά (στοιχεία φυσικής , χημείας , βιολογίας) , γλώσσα , ιστορία.
Οι κοινές σχολές  μεταξύ των 5 πεδίων  είναι αρκετές:
1&2  :38σχολές , 1&4:4σχολές , 1&5:6σχολές , 2&3:5σχολές , 2&4:65σχολές , 2&5:2σχολές και 3&4:2σχολές.

Για το τέλος κράτησα ΤΟΝ παραλογισμό : Η κάθε σχολή δεν καθορίζει  τις προϋποθέσεις εισαγωγής των φοιτητών της! Ποια μαθήματα   και με ποιο βαθμό όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες του κόσμου!! Έτσι το Χημικό αναγκάζεται να δεχτεί υποψηφίους χημικούς χωρίς να έχουν εξεταστεί στη χημεία , το βιολογικό  αναγκάζεται να δεχτεί υποψηφίους βιολόγους χωρίς να έχουν εξεταστεί στη βιολογία , οι σχολές πληροφορικής  αναγκάζονται να δεχτούν υποψηφίους  χωρίς να έχουν εξεταστεί στη πληροφορική , το Μαθηματικό υποψηφίους που έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά κλπ. Μια αλλαγή που μπορεί και πρέπει να γίνει άμεσα είναι οι σχολές να καθορίζουν τους όρους εισαγωγής.
Αυτό το παράλογο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να αλλάξει χθες .

Καλοδήμος Δημήτρης
Διαχειριστής
http://sep4u.gr 

© 2012, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Comment

2 × 5 =