Το παράδειγμα του ΤΕΙ Καβάλας

Το παράδειγμα του ΤΕΙ Καβάλας

Εξέλεξε Συμβούλιο Ιδρύματος στο οποίο μάλιστα συμμετέχουν ξένοι πανεπιστημιακοί

Του Αποστολου Λακασα

«Βασίζονται στο γεγονός ότι οι ίδιοι είναι καλοί και έτσι δεν φοβούνται την αξιολόγηση, την κριτική που μπορεί να δεχθούν από ένα όργανο διοίκησης, το οποίο δεν αποτελείται μόνο από μέλη του ΤΕΙ», λέει στην «Κ» για το προσωπικό του ΤΕΙ Καβάλας ο κ. Νίκος Κατοπόδης. Είναι καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν των ΗΠΑ και εξελέγη πρόεδρος του πρώτου Συμβουλίου Ιδρύματος του ΤΕΙ Καβάλας.

Η απάντησή του για τον λόγο που δέχθηκε να αναλάβει τη θέση του προέδρου είναι αφοπλιστική. «Τον Απρίλιο του 2011 ομάδα εκπροσώπων από τα ΤΕΙ της βορείου Ελλάδος επισκέφθηκε πανεπιστήμια των ΗΠΑ ζητώντας συνεργασία για να αναμορφώσει το πρόγραμμα σπουδών και να προχωρήσει σε ερευνητικά προγράμματα. Δεν τους γνώριζα από πριν. Ηταν εντυπωσιακοί. Είχαν καλό βιογραφικό και με έκαναν να καταλάβω ότι είχαν όραμα για τα ΤΕΙ. Δεν τους ήξερα, αλλά δέχθηκα να βοηθήσω, γιατί ένιωσα ότι υπάρχει δυναμική πίσω από την προσπάθειά τους», τονίζει στην «Κ» ο 60χρονος πανεπιστημιακός, που ζει στις ΗΠΑ από το 1972. Τέσσερα χρόνια αργότερα -το 1976- ιδρύθηκε το ΤΕΙ Καβάλας, το οποίο σήμερα έχει δέκα τμήματα.

Εναρκτήρια συνεδρίαση

Τη Δευτέρα το πρωί το ΤΕΙ θα κάνει σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας την εναρκτήρια συνεδρίαση του Συμβουλίου Ιδρύματος. Ακόμη τέσσερα μέλη του Συμβουλίου Ιδρύματος είναι πανεπιστημιακοί από σημαντικά ακαδημαϊκά ιδρύματα των ΗΠΑ. Πρόκειται για τον Leonard C. Feldman, καθηγητή στο University of New Jersey, τον Schuyler S. Korban, καθηγητή στο University of Illinois, και τον Γιώργο Μορίδη από το Lawrence Berkeley National Laboratory.

Η παρουσία των ξένων στη διοίκηση του ΤΕΙ Καβάλας είναι εντυπωσιακή, με δεδομένες τις αντιδράσεις που υπήρξαν στην Ελλάδα, κυρίως από την πλευρά των πανεπιστημίων για το νέο σύστημα διοίκησης που θεσμοθέτησε ο νόμος-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2011. Ενδεικτικό των αντιδράσεων είναι ότι, ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου, κανένα πανεπιστήμιο δεν έχει εκλέξει Συμβούλιο Ιδρύματος, καθώς, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται οι πρυτάνεις, ο νόμος χρήζει αλλαγών ώστε να γίνει εφαρμόσιμος…

Βεβαίως, η εφαρμογή από τα ΤΕΙ των επίμαχων διατάξεων του νόμου καταρρίπτει στην πράξη τα επιχειρήματα περί μη εφαρμόσιμου νόμου, εκθέτοντας και όσους τα υποστηρίζουν.

«Η διοίκηση του ΤΕΙ Καβάλας εξαρχής αντιλήφθηκε ότι το ζητούμενο από τον νέο νόμο είναι η κατά το δυνατόν ενίσχυση της εξωστρέφειας των ιδρυμάτων και η ανάπτυξη συνθηκών αριστείας με τη συνδρομή των μελών των νεοθεσμοθετημένων Συμβουλίων Ιδρύματος», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθανάσιος Μητρόπουλος, ο οποίος θα συνεχίσει τα καθήκοντά του, όπως ορίζει ο νέος νόμος, σε συνεργασία με το Συμβούλιο Ιδρύματος. Ετσι, άρχισαν επισκέψεις σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Απόρροια των επισκέψεων ήταν η γνωριμία με πανεπιστημιακούς οι οποίοι, αφού διερεύνησαν (κάποιοι ταξιδεύοντας στην Ελλάδα) την υλικοτεχνική υποδομή του ΤΕΙ Καβάλας, τη σύνθεση και ικανότητα του επιστημονικού δυναμικού και τον ήδη ανεπτυγμένο διεθνή του χαρακτήρα, δέχθηκαν να θέσουν υποψηφιότητα για την εκλογή τους ως εξωτερικών μελών του ιδρύματος.

«Η διοίκηση του ΤΕΙ Καβάλας απευθύνθηκε σε επτά ακαδημαϊκούς από πανεπιστήμια των ΗΠΑ και εξ αυτών απέστειλαν αίτηση και οι επτά. Τελικά, εξελέγησαν τέσσερις, σύμφωνα με τον νόμο. Ηταν μια σκληρή προσπάθεια εδώ και δύο χρόνια, όμως πιστεύουμε ότι με το νέο αυτό συμβούλιο το ΤΕΙ Καβάλας μπαίνει σε έναν αστερισμό ιδρυμάτων αριστείας», προσθέτει από την πλευρά του, μιλώντας στην «Κ», ο αντιπρόεδρος του ιδρύματος Δημήτρης Εμμανουλούδης.

Γόνιμο έδαφος

«Τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας είθισται να συνεργάζονται και να αλληλοβοηθούνται. Αυτό αποτελεί συστατικό στοιχείο του ακαδημαϊκού λειτουργήματος, όπως και η προσφορά προς την κοινωνία. Και εκτιμώ ότι το έδαφος στο ΤΕΙ Καβάλας είναι πολύ γόνιμο για να προκύψει κάτι καλό», λέει ο κ. Κατοπόδης. «Αλλά ουσιαστικά η πρόκληση είναι για το ΤΕΙ Καβάλας. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις η αξιολόγηση του ακαδημαϊκού έργου και του προσωπικού. Στις ΗΠΑ η αξιολόγηση που κάνουν οι φοιτητές για τη διδασκαλία είναι από τα βασικά κριτήρια για την εξέλιξη και τη μονιμότητα των διδασκόντων. Δεν μπορεί να θεωρείται κάποιος αυθεντία όταν το μάθημά του είναι δύσκολο για τους φοιτητές. Το αντίθετο πρέπει να ισχύει. Επίσης, κριτήριο αξιολόγησης σε ένα ίδρυμα πρέπει να είναι η επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του», συμπληρώνει ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος του ΤΕΙ. Καταλήγει: «Είναι πολύ ελκυστική η δουλειά που μπορεί να γίνει στην Ελλάδα. Φτάνει να αλλάξουν νοοτροπίες».

πηγή: http://news.kathimerini.gr/

© 2012, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email
(Visited 14 times, 1 visits today)

Leave a Comment

fifteen + 3 =