Τα αποτελέσματα του τρόπου εισαγωγής στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης στην μαθηματική γνώση .

 

• Το 86% περίπου των εισαγομένων στα παιδαγωγικά τμήματα προέρχεται από θεωρητική κατεύθυνση.
• Το 14% περίπου των εισαγομένων στα παιδαγωγικά τμήματα προέρχεται από θετική και τεχνολογική κατεύθυνση.

Παράγοντες που επηρεάζουν την μειωμένη μαθηματική γνώση στα Δημοτικά.
• Στα παιδαγωγικά τμήματα διδάσκονται
– 14% των ωρών Μαθηματικά ,
– 10% των ωρών Φυσικές επιστήμες και
– 76% των ωρών Γλωσσικά, Ιστορικά, Λογοτεχνικά, Ψυχολογικά και Παιδαγωγικά μαθήματα .
• Η επιμόρφωση των δασκάλων στα Μαθηματικά γίνεται κατά κανόνα από δασκάλους και όχι από μαθηματικούς.

Συνέπειες για την πλειονότητα των δασκάλων
• Ελλιπής γνώση των μαθηματικών εννοιών.
• Ανεπιτυχής διδακτική προσέγγιση των εννοιών αυτών που καταλήγει πολλές φορές σε σύγχυση .
• Αδυναμία ανταπόκρισής τους στις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Συνέπειες για τους μαθητές
• Αδυναμία κατανόησης των μαθηματικών εννοιών.
• Η «μαθηματικοφοβία» ξεκινάει και μέσα από το σχολείο και σε πολύ μικρή ηλικία.
« Ο δάσκαλος μη μπορώντας να εξηγήσει τα ανεξήγητα γι αυτόν παίρνει εχθρική θέση απέναντι στα παιδιά Έτσι η σύγκρουση παίρνει διαστάσεις μεταβάλλοντας το σχολείο σε στίβο εξοντωτικού ανταγωνισμού…..»
Βαγγέλης Πολυδούρης- «Το ταμπού των συμβόλων -1976.»

Πρόταση
– Η δημιουργία «παιδαγωγικού πεδίου» με τα Μαθηματικά ως βασικό μάθημα για την εισαγωγή φοιτητών στα παιδαγωγικά τμήματα, είναι απαραίτητη.
-Η εξεταστέα ύλη και το αντίστοιχο βιβλίο των Μαθηματικών πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες .
Όλη η εισήγηση εδώ
Παναγιώτης Βουργάνας
29o Πανελλήνιο Συνέδριo Μαθηματικής Παιδείας
Μαθηματικά : Θεωρία – Πράξη – Προεκτάσεις
Καλαμάτα 9, 10, 11 Νοεμβρίου 2012

Σχόλια του Διαχειριστή: Τα προβλήματα που παρατηρούνται στη Διδασκαλία των Μαθηματικών παρατηρούνται και στη διδασκαλία των Φυσικών Μαθημάτων δεδομένου ότι οι υποψήφιοι Δάσκαλοι προέρχονται στη συντριπτική του πλειοψηφία από τη Θεωρητική Κατεύθυνση.
Η εισαγωγή στα 9 Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτική Εκπαίδευσης (Δάσκαλοι) γίνεται ή μέσα από το πρώτο επιστημονικό πεδίο ή μέσα από το δεύτερο επιστημονικό πεδίο και μπορεί να διεκδικηθεί από υποψηφίους ΟΛΩΝ των κατευθύνσεων άσχετα αν διαγωνίζονται σε τελείως διαφορετικά μαθήματα!!! Δηλαδή έχουμε επιλογή υποψηφίων με σύγκριση ανόμοιων επιδόσεων δεδομένου ότι τα μαθήματα κατεύθυνσης στη Θεωρητική είναι: Τα Αρχαία , η Ιστορία , η Λογοτεχνία και τα Λατινικά , στη Θετική είναι: Η Βιολογία , Χημεία , τα Μαθηματικά και η Φυσική και στην Τεχνολογική ΙΙ: . τα Μαθηματικά , η Φυσική , η Ανάπτυξη Εφαρμογών και η Διοίκηση Επιχειρήσεων!!! Η λογική των κοινών σχολών σε πολλά διαφορετικά πεδία που διεκδικούνται από υποψηφίους που εξετάζονται σε τελείως διαφορετικά μαθήματα παραβιάζει το στοιχειώδη κανόνα της λογικής που λέει ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Πρέπει εδώ και τώρα να γίνει το αυτονόητο: Οι υποψήφιοι για την ίδια σχολή να εξετάζονται στα ίδια μαθήματα!

Καλοδήμος Δ.
Φυσικός

1 σκέψη στο “Τα αποτελέσματα του τρόπου εισαγωγής στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης στην μαθηματική γνώση .

  1. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΙΧΑΝ ΣΤΟ 5Ο ΠΕΔΙΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ 1Ο ΠΕΔΙΟ…ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ.

    ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ….ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΕΔΙΟ…ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΑΦΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ…

    Η ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Ε-ΣΤ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥς ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ…

Τα σχόλια είναι κλειστά.