Η επιλογή σχολής με κριτήριο την αγορά και την ανεργία

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 11 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε το σχετικό άρθρο της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ.

To παραπάνω άρθρο έχει σημεία που δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα ή δεν αναφέρονται οι πηγές ώστε να είναι δυνατή η επαλήθευση των στοιχείων που αναφέρονται. Συγκεκριμένα :
1]το άρθρο αναφέρει :  “Ωστόσο παραδοσιακά πρώτα παραμένουν, καταπώς δείχνουν όλες οι έρευνες στις προτιμήσεις των νέων όπως αυτοί συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά τους, τα παρακάτω τμήματα:
– Νομική Αθήνας
– Ιατρική Αθήνας
– Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
– Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης
– Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας
– Αστυφυλάκων (γενική σειρά)
– Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
– Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας (γενική σειρά)
– Πολιτικών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
– Νομικής Θεσσαλονίκης”
τα παραπάνω τμήματα έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό πρώτων προτιμήσεων και όχι των συνολικών που δείχνει τη πραγματική εικόνα. Στις συνολικές προτιμήσεις η εικόνα είναι τελείως διαφορετική όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω πίνακα: (σχολή συνολικές προτιμήσεις)
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 11441
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) 11223
ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 11196
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 11179
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 10467
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ 10292
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 10252
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ 10126
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 10086
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ 9858
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 9557
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 9492
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ 9435
2]το άρθρο αναφέρει:”Ο αριθμός των νέων που σπουδάζουν σήμερα Φιλολογία, Φιλοσοφία, Παιδαγωγικά, Ψυχολογία, Κοινωνιολογία και Ιστορία φτάνει τις 45.000. Περίπου 30.000 άλλοι σπουδάζουν Θεολογία, Φυσική Αγωγή και ως νηπιαγωγοί.” Από που προκύπτουν αυτοί οι αριθμοί?
3]το άρθρο αναφέρει:”το 30% των νέων αποφοίτων των Φυσικών και Μαθηματικών τμημάτων μένουν άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι για περισσότερο από δύο χρόνια”.Από που προκύπτουν αυτοί οι αριθμοί? Η ανεργία των Μαθηματικών είναι πολύ μικρότερη από εκείνη των Φυσικών με δεδομένο ότι οι ώρες στα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο είναι τριπλάσιες και στο Λύκειο διπλάσιες από εκείνες στη Φυσική.
Καλοδήμος Δ.

11 σκέψεις στο “Η επιλογή σχολής με κριτήριο την αγορά και την ανεργία

  1. σας ευχαριστω πολυ για τον κοπο να μου απαντησετε..ελπιζω οτι ειστε ενημερωμενος για τελευταια νομοθετηματα γιατι εγω οπως αλλαζουν οι κανονισμοι για τα φροντιστηρια τα εχω πλεον χαμενα..

  2. μηπως ξερετε αν ειναι νομιμο στα φροντιστηρια να διδασκει ενας φυσικος μαθηματικα λυκειου, η δεν υπαρχει θεμα οποτε ειναι στην κριση του εργοδοτη?

  3. Καλό θα είναι να ρωτήσετε μαθηματικούς που ψάχνουν ιδιαίτερα με 5 ευρώ την ώρα και παρακαλάνε για λίγες ώρες σε φροντιστήρια…Αν είναι οι τελευταίοι που θα πεινάσουν…

    πάντα μιλάμε για Ελλάδα….ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ ΠΑΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ…

    ρωτήστε νέους μαθηματικούς…αυτό είναι το καλύτερο.

    • Πάντα μιλάμε για τους Εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα του 2013!
      Λόγω θέσης , για χρόνια στη ΔΔΕ Φθιώτιδας , και προηγούμενης επαγγελματικής (13 χρόνια φροντιστής) θεωρώ ότι έχω μια ασφαλή εικόνα της κατάστασης.
      Έχετε την άποψη σας και εγώ τη δική μου, καθένας με τις εμπειρίες του μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
      Δεν υπάρχει μία αλήθεια. Καθένας βλέπει τη δική του αλήθεια.

  4. Άρα όλοι με την προσωπική τους εμπειρία μιλάνε… Παρουσιάζει ο καθείς στοιχεία που όμως δεν μπορούν να μεταφραστούν απόλυτα σε νούμερα. Συμ

    Όντως τα μαθηματικά έχουν τις πιο πολλές ώρες μαζί με τα φιλολογικά μαθήματα..Συμφωνώ απόλυτα και το γνωρίζω άλλωστε.

    Γι αυτό και οι φυσικοί στην ιδιωτική εκπαίδευση και ιδίως στα φροντιστήρια βρίσκουν πεδίο λαμπρό αφού υπάρχει πληθώρα ωρών. Τώρα μαθηματικά κάνουν και οι οικονομολόγοι και απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών…πληροφορικής και άλλοι.

    Ρίξτε μια ματια σε αγγελίες. Η πίτα έχει γίνει μικρότερη. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα, μπήκαν στο παιχνίδια οικονομολόγοι, φυσικοί, απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών, πληροφορικής που σκοτώνουν τις τιμές και κάνουν μαθηματικά. Παλιά σπανίως έβλεπε αγγελίες απο μαθηματικούς τώρα κάντε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο άλλα και στην πόλη που μένετε…κοιτάξτε σε κολώνες, πολλοί μαθηματικοί βάζουν χαρτάκια όπως η πολυπληθέστερη ειδικότητα των φιλολόγων ψάχνοντας ιδιαίτερα …νομίζω ότι και αυτό κάτι λέει…και φυσικά γνωρίζετε και εσείς πόσες άλλες ειδικότητες λυμαίνονται το χώρο των μαθηματικών.

    Του χρόνου ξεκινά και η ενισχυτική σε γυμνάσια και λύκεια..(φέτος είναι απίθανο να τα καταφέρουν) η πίτα θα γίνει μικρότερη…

    Πάντως είμαι 11 χρόνια στα φροντιστήρια και παρατηρώ ότι ενώ τα πρώτα χρόνια δεν είχαμε μαθηματικούς , γι αυτό άλλωστε και οι φυσικοί έκαναν πολλές ώρες μαθηματικών τώρα έχουμε και πλεόνασμα αφού έχουμε αρκετά βιογραφικά μαθηματικών που ψάχνουν για δουλειά…εδώ βέβαια μετρά και αν είσαι άνδρας ή γυναίκα….

    Σε άνδρες μαθηματικούς υπάρχει μικρότερη ανεργία από τις γυναίκες όντως..στις γυναίκες όμως…προσωπικά γνωρίζω αρκετές που ψάχνουν για δουλειά και δυστυχώς τίποτα…

  5. Ποια ειναι λοιπον η ανεργία στους μαθηματικούς και ποια στους φυσικούς; Δώστε μας τα νούμερα σημερα. Λέτε οτι οι μαθηματικοί ειναι μακράν το επαγγελμα με τη μεγαλύτερη ζήτηση. Αποτυπωστε λοιπον με επίσημα νούμερα την ανεργία στους μαθηματικούς σημερα το έτος 2013 ή έστω το 2012.., γιατι μπορει κάποιος να σας πει οτι αυτο ειναι προσωπική εκτίμηση.

    Το οτι το 85 γράφει κάτω απο τη βαση τι σημαίνει; Στο νέο ΑΣΕΠ δεν θα υπάρχει γνωστικό…όταν γίνει….να και μια πληροφορία…

    • νούμερα πραγματικής ανεργίας προφανώς δεν γνωρίζω όπως και κανένας δεν γνωρίζει σε αυτή τη χώρα για κανένα επάγγελμα .
      Προφανώς είναι προσωπική εμπειρία μετά από 13 χρόνια σε φροντιστήριο και 15 χρόνια στο δημόσιο… η οποία στηρίζεται στα εξής αντικειμενικά νούμερα.
      α]μαθηματικά τα παιδιά χρειάζονται βοήθεια από το Δημοτικό
      β]Τα ωρολόγια πρόγραμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου περιέχουν μαθηματικά αρκετές ώρες σε όλες τις τάξεις.
      Αναλυτικά: Αγυμν=4ωρ, Βγυμν=4ωρ, Γγυμν=4ωρ,
      Αλυκ=5ωρ, Βλυκ=4ωρ, Βλυκ_θετ=3ωρ, Βλυκ_τεχν=3ωρ,
      Γλυκ=2ωρ , Γλυκ_θετ=5ωρ , Γλυκ_τεχν=5ωρ
      γ]Είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (1,3) για το 2ο και 4ο πεδίο ,δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (0,7) για το 5ο πεδίο και επιλέγετε ως μάθημα επιλογής σχεδόν απο τους μισούς υποψηφίους (το 2008 το 46%)
      Η φυσική είναι : 4ώρες σε όλο το Γυμνάσιο , στη Α Λυκείου 3ώρες , στη Β Λυκείου 2ώρες Γενικής και 2 κατεύθυνσης και Γ Λυκείου 1ωρ Γενικής και 3ωρ κατεύθυνσης. Και δεν είναι μόνο οι ώρες πολύ λιγότερες στη Φυσική είναι ότι τα παιδιά δίνουν πρώτη προτεραιότητα για βοληθεια στη Φυσική.
      Τώρα για τον ΑΣΕΠ. Το 85% το ανέφερα για τεκμηριώσω την άποψη μου για τη σημασία της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

  6. Το άρθρο μιλάει για ανεργία και όχι αν είναι διορισμένοι ή όχι. Γιατί η δουλειά στα φροντιστήρια ,που ήμουν 13 χρόνια , να είναι χειρότερη από το διορισμό; Έαν είχα τελειώσει Μαθηματικός ,και όχι φυσικό, δεν ξέρω εαν θα ήθελα να διοριστώ στο δημόσιο. Οι Μαθηματικοί είναι μακράν το επάγγελμα με την μεγαλύτερη ζήτηση. Η άποψη μου είναι ότι εαν κάποιος δεν έχει αντίστοιχη πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει πότε πολύ καλός σε αυτό που κάνει. Να σας θυμίσω ότι το 85% των εκπαιδευτικών στον ΑΣΕΠ γράφει στο γνωστικό αντικείμενο κάτω απο τη βάση.

  7. Έχετε δίκιο οι μαθηματικοί μαζί με τους φιλολόγους έχουν τις περισσότερες ώρες στα σχολεία. Άλλα τι σημαίνει αυτό; Ότι διορίζονται περισσότεροι; Εκπαιδευτικός είστε…ξέρετε πόσοι είναι οι διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση..

    Στην ιδιωτική εκπαίδευση η κατάσταση ίσως να είναι καλύτερη για τους μαθηματικούς. Μη ξεχνάτε όμως πόσοι φυσικοί διδάσκουν και μαθηματικά αφού το γνωστικό τους υπόβαθρο τους το επιτρέπει ( στο γυμνάσιο οι φυσικοί έχουν β ανάθεση .

    Έτσι οι φυσικοί διδάσκουν και μαθηματικά και φυσική. Στο φροντιστήριο, καθώς τυχαίνει να είμαι και μέτοχος. Δε μας ενδιαφέρει αν ο άλλος είναι φυσικός ή μαθηματικός όταν διδάσκει μαθηματικά…

    Μας ενδιαφέρει να διδάσκει σωστά και να κατέχει το αντικείμενο. Αυτό συμβαίνει και για τους μεν και για τους δε…

    Έχουμε 2 μαθηματικούς και 2 φυσικούς που διδάσκουν μαθηματικά και φυσικά αυτό συμβαίνει και σε άλλα φροντιστήρια που έχω επαφές. Καλό είναι να έχετε επαφή με την αγορά εργασίας εκ των έσω και όχι να είστε παρατηρητής…

    Ξέρετε τι έλεγε ο Αριστοτέλης; Διαβάζοντας βιβλία δεν γίνεται τελικά κανείς γιατρός…

Leave a Reply to Βασίλης Cancel reply

10 − five =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here