Πανελλαδικές: Η σύγκριση επιδόσεων διαφορετικών μαθημάτων δημιουργεί αδικίες και στρεβλώσεις

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 11 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Μια από τις πολλές αδυναμίες  του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι και η επιλογή του 6ου μαθήματος ανάμεσα από τα 4 Μαθήματα Γενικής Παιδείας: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία, Φυσική και Ιστορία. Η επίδοση σε αυτά τα μαθήματα  λαμβάνεται υπόψη για όλους τους υποψηφίους στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης (ΓΒΠ) για όλα τα Πεδία και σαν  Μάθημα Αυξημένη Βαρύτητας (ΜΑΒ) σε αρκετές περιπτώσεις όπως δείχνει ο παρακάτω πίνακας:

1

 

 

 

 

 

Τα τέσσερα αυτά μαθήματα είναι διαφορετικά μεταξύ τους και δεν θα έπρεπε να συγκρίνεται η επίδοση τους . Επιπλέον  διαφορετικός είναι και ο βαθμός δυσκολίας κάθε χρονιά  όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα:

pe-2012-math-gen-peid

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα του διαφορετικού βαθμού δυσκολίας  είναι κάποιοι να είναι κερδισμένοι και κάποιοι χαμένοι κάθε χρονιά. Παράδειγμα φέτος τα δύσκολα Μαθηματικά Γενικής που διαγωνίζεται πάνω από το 40% (43,7% το 2012) των υποψηφίων.  Η αδικία που προκύπτει με  την διαφορετικότητα των τεσσάρων μαθημάτων είναι αποτέλεσμα της (λάθος και άδικης) φιλοσοφίας του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής  που επιτρέπει τη πρόσβαση στη ίδια σχολή από πολλές διαφορετικές αφετηρίες και διαδρομές. Αυτή η φιλοσοφία εκφράζεται και μέσα στις κοινές σχολές ανάμεσα στα διαφορετικά πεδία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 37 κοινές σχολές ανάμεσα στο 1ο και 2ο πεδίο. Μπορείς να εισαχθείς σε τμήματα: Παιδαγωγικών, Νηπιαγωγών, Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Μουσικών Σπουδών, Βρεφονηπιοκομίας κλπ διαγωνιζόμενος σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.

Ένα αποτέλεσμα της παραπάνω στρέβλωσης είναι: Το 86% περίπου των εισαγομένων στα παιδαγωγικά τμήματα να προέρχεται από θεωρητική κατεύθυνση και μόνο 14% περίπου των εισαγομένων στα παιδαγωγικά τμήματα να  προέρχεται από θετική και τεχνολογική κατεύθυνση. Το στοιχείο αυτό ανακοινώθηκε στο 29ο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στη Καλαμάτα   ως ένας από τους παράγοντες που τα παιδιά στο δημοτικό δεν μαθαίνουν μαθηματικά στο βαθμό που θα έπρεπε.

Για να είναι το σύστημα δίκαιο πρέπει για κάθε μια σχολή όλοι οι υποψήφιοι να διαγωνίζονται στα ίδια μαθήματα με τον ίδιο τρόπο. Έτσι μόνο μπορείς να κάνεις συγκρίσεις επιδόσεων. Με το υπάρχον σύστημα συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.

Καλοδήμος Δημήτρης
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας

1 σκέψη στο “Πανελλαδικές: Η σύγκριση επιδόσεων διαφορετικών μαθημάτων δημιουργεί αδικίες και στρεβλώσεις

  1. Είναι διπλά άδικο για τα παιδιά που διαγωνίζονται αφού είναι διαπιστωμένο ήδη το πρόβλημα. Σίγουρα δεν θα ήταν σωστό να απαιτήσουμε μία καθοδήγηση των επιτροπών επιλογής των θεμάτων αλλά όμως μία οδηγία που θα αφορά τον βαθμό δυσκολίας στα κοινά εξεταζόμενα μαθήματα γενικής παιδείας ,πιστεύω είναι απαραίτητη.Άλλωστε ποιος θα πείσει τους υποψήφιους ότι η επιλογή των δύσκολων θεμάτων σε κάποιο μάθημα λειτουργεί για την αποθάρρυνσή τους ως προς την επιλογή του μαθήματος αυτού δεδομένου ότι μέσω του συστήματος γνωρίζουμε εκ των προτέρων τα ποσοστά των μαθητών που επιλέγουν το μάθημα αυτό.

Σχολιάστε

16 + four =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here