Η θέση της ΠΟΣΔΕΠ για το “Νέο Λύκειο¨

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ στη συνεδρίαση της 26ης Αυγούστου 2013, αφού συζήτησε διεξοδικά το προτεινόμενο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο«Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», διαπιστώνει τα εξής:
1. Είναι ιδιαίτερα αρνητική η μεθοδολογία την οποία εφάρμοσε το Υπουργείο Παιδείας, στην κατάρτιση του σχεδίου νόμου, καθώς αγνόησε όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας (ΕΣΥΠ, ΙΕΠ) αλλά και τα ανώτατα συνδικαλιστικά όργανα του
χώρου (ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ, ΟΛΜΕ κ.λ.π.). Προχωρά με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες σε μια προσφιλή από παλιά για το Υπουργείο περίοδο, αυτή των θερινών διακοπών, στη σύνταξη νομοσχεδίου χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό.
2. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν αποτελεί μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια που τόσο πολύ έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αντίθετα χαρακτηρίζεται από έλλειψη οράματος και τόλμης για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα βοηθούσαν να
θεσμοθετηθεί ένα σύγχρονο, αυτοτελές, αυτόνομο και αξιόπιστο πλαίσιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απλά συνιστά μια απόπειρα σύνθεσης ετερόκλητωνπροτάσεων (μερικές εκ των οποίων είναι θετικές), οι οποίες διατηρούν το κύριο
πρόβλημα που υπονομεύει την εκπαιδευτική αυτονομία του Λυκείου: τον έντονα εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα που μετατρέπει το Λύκειο σε προθάλαμο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, και καταδικάζει τις μαθήτριες και τους μαθητές σε ατελείωτες
ώρες φροντιστηρίων .
Όλη η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Οµοσπονδίας Συλλόγων ∆ιδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού: εδώ

Σχόλιο του Διαχειριστή: Προσυπογράφω πλήρως τη παραπάνω θέση. Το “Νέο Λύκειο” είναι πολλά βήματα πίσω. Σκέφτομαι ότι μπορεί να ισχύει και όταν μετά από χρόνια πάνε στο Λύκειο τα παιδιά μας και τρομάζω. Να διδάσκονται 20 ώρες την εβδομάδα σε  3 μαθήματα π.χ 8ώρες Μαθηματικά, 6ώρες Φυσική και 6ώρες Χημεία για να πάνε σε μια σχολή που πολύ πιθανό κάποιο από αυτά δεν θα τους χρειάζεται ΚΑΘΟΛΟΥ και κάποιο  άλλο που θα  είναι απαραίτητο (π.χ Προγραμματισμός) να μην το έχουν διδαχθεί καθόλου. Ότι από την Α Λυκείου μέχρι τη Γ Λυκείου καθηγητές και μαθητές θα ζήσουμε αυτή την απίστευτη βαθμοθηρία με τους εξωφρενικά μεγάλους προφορικούς βαθμούς που όλοι ξέρουμε ότι μικρή σχέση  έχουν με τη πραγματικότητα (όλα 20) . Επίσης  στα μαθήματα Γενικής Παιδείας της  Γ Λυκείου δεν θα υπάρχουν Μαθηματικά , Φυσικές Επιστήμες & Οικονομικά.

Καλοδήμος Δ.
Φυσικός