Το νέο Λύκειο

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 11 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Το νέο Λύκειο

Κύριε διευθυντά

Σύντομα πρόκειται να ψηφισθεί ο νέος νόμος για το Λύκειο και τη διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Από όσα ακούγονται αποφασίζονται τα εξής: Πανελλήνιες εξετάσεις σε μεγάλο αριθμό μαθημάτων, αν όχι σε όλα, και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Το 50% των θεμάτων θα προέρχεται από τους καθηγητές του σχολείου. Το αποτέλεσμα θα μετρά όχι μόνο για την προαγωγή στην επόμενη τάξη, αλλά και για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο οι μαθητές θα υποβάλλονται για τέταρτη φορά σε πανελλήνιες εξετάσεις, καθαρά εισαγωγικές αυτή την φορά, σε τέσσερα όμως μόνο μαθήματα αντί για έξι που ισχύει σήμερα.

Τι σημαίνουν αυτά:

Οι νεαροί μαθητές μπαίνουν στην παλαίστρα των εισαγωγικών από την ηλικία των 15-16 ετών, στην κορύφωση δηλαδή της εφηβείας.

Επέκταση της βιομηχανίας των φροντιστηρίων. Φροντιστήριο σε όλα τα μαθήματα για όλα τα χρόνια του Λυκείου.

Διαβλητές εξετάσεις. Πλέον οι μαθητές δεν θα προσλαμβάνουν τους καθηγητές του σχολείου μόνον για την προετοιμασία και ένα καλό προφορικό βαθμό, που ελάχιστα μετρούσε. Τώρα ο στόχος είναι τα ίδια τα θέματα των πανελληνίων. Η μείωση των μαθημάτων εισαγωγής από έξι σε τέσσερα, σημαίνει καταρχάς περιορισμό των γνώσεων των υποψηφίων φοιτητών σε σημαντικά αντικείμενα. Για παράδειγμα είναι σήμερα απαραίτητα τα μαθηματικά στην Ιατρική, ακόμη και στη Νομική.

Γι’ αυτές καθαυτές τις εξετάσεις σημαίνει ότι ο υποψήφιος με ένα «στραβοπάτημα» αποτυγχάνει. Και αν μεν το στραβοπάτημα είναι δικό του θα πείτε καλά να πάθει. Τι γίνεται όμως όταν το λάθος είναι του βαθμολογητή, όπως συχνότατα συμβαίνει με το μάθημα της γλώσσας; Γιατί, τι σημαίνει η μεγάλη απόκλιση στη βαθμολογία μεταξύ των βαθμολογητών αυτού του μαθήματος; Τι άλλο να σημαίνει απ’ ό,τι απλά δεν ξέρουν να το βαθμολογούν; Ο άτυχος λοιπόν ικανός υποψήφιος που θα πέσει σε ανεπαρκείς βαθμολογητές στο μάθημα της γλώσσας δεν θα ’χει πλέον το μαξιλάρι των επιπλέον δύο μαθημάτων που θα αντιστάθμιζε τα λάθη άλλων.

Είναι προφανές, θέλω να πιστεύω για την πλειονότητα, γιατί προωθείται αυτός ο εκτρωματικός νόμος. Για τους υπόλοιπους, απλά «Follow The Money».

Αλλά το σχολείο δεν είναι για να εξυπηρετεί τους δασκάλους, ούτε το νοσοκομείο υπάρχει για να εξυπηρετεί τους ιατρούς, ούτε οι εφορίες για τους εφοριακούς κ.λπ. Ολες οι δομές είναι για τους πολίτες και μέσα από τις υπηρεσίες τους αμείβονται οι εργαζόμενοι. Οι εμπνευστές αυτού του νόμου, αν πράγματι τα παραπάνω τελικά ισχύσουν, αν ηθελαν πραγματικά να προσφέρουν και να αφήσουν θετικό αποτύπωμα θα μπορούσαν απλά να αντιγράψουν ένα δοκιμασμένο και αξιοζήλευτο σύστημα, όπως για παράδειγμα το βρετανικό σύστημα των A-Levels ή το Ιnternational Βaccalaureate, που «τρέχει» κυριολεκτικά δίπλα τους και μέσα στα πόδια τους, τόσα χρόνια. Αλλιώς ας αφήσουν τα πράγματα όπως είναι, κάνοντας μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις, προς το αντικειμενικότερο. Οχι άλλα ταρατατζούμ..

Διονυσιος Ζαβρας – Ορθοπεδικός χειρουργός
Επιστολή στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχολιάστε

twelve + nineteen =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here