Τι δήλωσε ο Η. Μόσιαλος στον ΑΘΗΝΑ984 για τα (κλειστά) Πανεπιστήμια

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 10 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Ilias MosialosΟ καθηγητής Πολιτικής της Υγείας και Διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών της Υγείας στο London School of Economics, Ηλίας Μόσιαλος, μίλησε στις 25/11 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τον Άρη Τόλιο.

«Είναι αποτέλεσμα μια προχειρότητας του πώς γίνεται η μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης. Υπάρχουν πολλά πράγματα πίσω από την μεταρρύθμιση, τα οποία είχαν ψηφιστεί και από τα δυο κόμματα της συγκυβέρνησης, σε προηγούμενες κυβερνήσεις. Αναθεωρήθηκαν πάρα πολλές διατάξεις από τον κ. Αρβανιτόπουλο. Τώρα, αυτό που γίνεται με την κινητικότητα των διοικητικών υπαλλήλων δεν έχει προηγούμενο. Αρχικά, δεν αξιολογήθηκε κανείς με ευθύνη των πρυτάνεων. Εφόσον δεν αξιολογήθηκε με ευθύνη των πρυτάνεων, δεν μπορεί να προχωρά η πολιτική ηγεσία και να μην επιβάλει στους πρυτάνεις να κάνουν ουσιαστική αξιολόγηση. Αποτέλεσμα αυτού είναι να φεύγουν και άξιοι άνθρωποι από το πανεπιστήμιο -που δεν θα έπρεπε να φύγουν-, επειδή οι πρυτάνεις δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους. Επομένως, πρέπει να μπούμε σε μια πιο ορθολογική βάση από εδώ και εμπρός. Δεν μπορεί να φεύγει κόσμος, επειδή η πολιτεία ή όσοι έχουν ευθύνη -στην συγκεκριμένη περίπτωση οι πρυτάνεις-, δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους… Προφανώς χρειάζεται μια μεγαλύτερη συμφωνία. Παντού θα πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση. Δεν μπορεί να συνεχίζονται -όχι μόνο στα πανεπιστήμια-, γενικότερα, κινητικότητα ή απολύσεις, χωρίς να αξιολογούνται οι εργαζόμενοι. Είναι άδικο να γίνεται κάτι τέτοιο, χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση και να λαμβάνονται οριζόντια μέτρα στην κινητικότητα ή στις απολύσεις. Με αυτή την έννοια, πρέπει να γίνει πλήρης αξιολόγηση των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας, άμεσες συγχωνεύσεις εκεί που χρειάζονται, κλείσιμο μη αποδοτικών τμημάτων… Έχουμε γεμίσει, σε όλη την χώρα, μικρά τμήματα, πολλά από τα οποία δεν έχουν καν φοιτητές, αλλά έχουν προσωπικό, το οποίο δεν παράγει ουσιαστικό ακαδημαϊκό ή εκπαιδευτικό έργο. Τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν, μέσω αυτής της διαδικασίας, θα πρέπει να δοθούν στα κέντρα Αριστείας. Δηλαδή, στα κέντρα τα οποία παίρνουν προγράμματα με διεθνή ανταγωνισμό, όπως το Ινστιτούτο Τεχνολογία και Έρευνας στην Κρήτη, το Πολυτεχνείο… Ένας Έλληνας Ακαδημαϊκός ο οποίος δημοσιεύει 5 εργασίες σε ξένα περιοδικά είναι πολύ καλύτερος από έναν ακαδημαϊκό, στο δικό μου τμήμα, που δημοσιεύει 30, γιατί δεν έχει την ελευθερία, ούτε την πρόσβαση σε χρηματοδότηση, που έχουμε εμείς… Επομένως, ας ανακαλύψουμε αυτές τις νησίδες αριστείας που υπάρχουν στα πανεπιστήμιά μας, να τις ενισχύσουμε και να σταματήσουμε όλα αυτά τα οριζόντια μέτρα, επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε ουσιαστική αξιολόγηση και την πληρώνουν όλοι».

Σχολιάστε

3 × four =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here