Γιατί να σπουδάσω Φυσική.

http://www.astro.auth.gr/~vlahos/articlesinpress/spf-1.pdf.
η παρουσίαση είναι του Λουκά Βλάχου Καθηγητή του Φυσικού του ΑΠΘ . Το Λουκά Βλάχο τον διαβάζω συχνά σε άρθρα που δημοσιεύει στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ και εκτιμώ πολύ τις απόψεις του όμως έχω πολλές ενστάσεις για τις παραπάνω προτάσεις.
Οι ενστάσεις μου:
1]οι σπουδές στη τμήματα Φυσικής στην Ελλάδα ασχολούνται πιο πολύ με τα μαθηματικά της φυσικής και πολύ λίγο με την ουσία των φυσικών φαινομένων.
2]η φυσική είναι πειραματική επιστήμη και οι υποδομές πειραμάτων στα Πανεπιστήμια και τα σχολεία είναι υποτυπώδεις.
3]κατά τη διδασκαλία της φυσικής στα Τμήματα Φυσικής απουσιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά η σύνδεση τους με τη τεχνολογία και τη ζωή. Θεωρώ οτι καλύτερη φυσική μαθαίνει κάποιος στο τμήματα Μηχανικών π.χ Ηλεκτρολόγων ή Μηχανολόγων. Έχω αισθανθεί πολλές φορές άσχημα συζητώντας με φίλο Ηλεκτρολόγο Μηχανικό γιατί δεν γνώριζα τη φυσική που κρύβεται πίσω απο πολλές εφαρμογές και θα έπρεπε να γνωρίζω. Έχουμε λύσει χιλιάδες ασκήσεις χωρίς να γνωρίζουμε οτι πολλές αυτές είναι πίσω απο την ερμηνεία πολλών εφαρμογών της καθημερινότητας.Η Φυσική στην Ελλάδα διδάσκεται αποκομμένη από τις εφαρμογές της.
4]Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κου Βλάχου το 50% των πτυχιούχων θα ασχοληθεί με τη Φυσική και από αυτά το 40% με την εκπαίδευση. Στην εκπαίδευση η διδασκαλία της φυσικής γίνεται συνήθως στο πίνακα και το μεγαλύτερο μέρος είναι μαθηματικά. Οι ώρες φυσικής είναι λίγες και οι περισσότεροι μαθητές δυσανασχετούν , και δικαίως , με το τρόπο και τη θεματολογία της διδασκαλίας . Αντίθετα οι ώρες Μαθηματικών είναι πολύ περισσότερες , είναι ένα μάθημα που εξαντλείται στο πίνακα και είναι πρωταγωνιστής σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα. Επομένως εάν πρόκειται για την εκπαίδευση είναι προτιμότερη η επιλογή σπουδών στα Μαθηματικά.

Καλοδήμος Δ.
Φυσικός