Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας σχολιάζει τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2017

Δελτίο Τύπου – Σχετικά με τα μαθήματα πληροφορικής στις πανελλαδικές εξετάσεις 2017

Αθήνα, 23-06-2017

Α.Ε.Π.Π. (ΓΕ.Λ.)

Τη Δευτέρα 12-06-2017, στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές των ΓΕΛ και της Ο. Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής στο μάθημα “Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον”.

Τα θέματα επέτρεπαν στον μαθητή να προσεγγίσει σχετικά εύκολα ένα βαθμό κοντά στη βάση αλλά το άριστα ήταν δύσκολα εφικτό, αφού υπήρχε κλιμάκωση στη δυσκολία. Αυτό θα έχει ως πιθανή συνέπεια, το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση καθώς και το ποσοστό αυτών που αρίστευσαν να είναι μικρότερο από πέρυσι.

Σε γενικές γραμμές τα θέματα χαρακτηρίζονται από αυξημένο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και απαιτούσαν πολύ καλή προετοιμασία από την πλευρά των μαθητών.

Στο σημείο αυτό, να επαναλάβουμε την πάγια θέση της ΕΠΕ για την ανάγκη τόσο της αύξησης των ωρών διδασκαλίας Προγραμματισμού σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, όσο και του εκσυγχρονισμού της ύλης. Ειδικότερα στην περίπτωση του πανελλαδικώς εξεταζομένου μαθήματος Α.Ε.Π.Π. οι δύο ώρες διδασκαλίας είναι απολύτως ανεπαρκείς για τη σωστή προετοιμασία των μαθητών και είναι αξιοσημείωτο ότι είναι το μοναδικό εξεταζόμενο μάθημα με μόνο 2 ώρες/εβδομάδα διδασκαλία. Επίσης, όσον αφορά την ύλη, θα ήταν προς όφελος των μαθητών η διδασκαλία μιας υπαρκτής, σύγχρονης γλώσσας προγραμματισμού (όπως π.χ. συμβαίνει στα ΕΠΑΛ με την Python) αντί για μια μάλλον παρωχημένη γλώσσα που απαντάται μόνο στο Ελληνικό Εκπ/κο σύστημα. Αρκεί να δούμε το παράδειγμα της Σκωτίας. Εκεί, είχε χρησιμοποιηθεί μια αντίστοιχη «δική τους» Γλώσσα προγραμματισμού, η HAGGIS (http://bit.ly/2seekKM), η οποία έχει πλέον αντικατασταθεί από υπαρκτές γλώσσες (http://www.cas.scot/haggis-what-should-it-be-used-for/).

Τέλος, να θυμίσουμε και πάλι πως το ισχύον εξεταστικό σύστημα παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα αφού:

  1. Μαθητές που ακολουθούν την ομάδα προσανατολισμού Θετικών σπουδών εισάγονται σε σχολές Πληροφορικής χωρίς να εξετάζονται στην Πληροφορική αλλά στην Χημεία. Έτσι π.χ. ο μαθητής που θέλει να σπουδάσει Μηχανικός Η/Υ, θα εξεταστεί στη Χημεία και όχι στην Πληροφορική
  2. Μαθητές που ακολουθούν την ομάδα προσανατολισμού σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής δεν μπορούν να εισαχθούν σε τμήματα Πληροφορικής πολυτεχνικών σχολών (και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών).

Πρέπει λοιπόν να αντιμετωπιστούν άμεσα αυτά τα προβλήματα ώστε να εξασφαλιστεί η εξέταση των μαθητών στα κατάλληλα μαθήματα καθώς και ότι έχουν αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σπουδών τους.

Προγραμματισμός Υπολογιστών (ΕΠΑ.Λ.)

Την Τρίτη 13-6-2017, στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής των Επαγγελματικών Λυκείων στο μάθημα «Προγραμματισμός Υπολογιστών». Να τονίσουμε ότι είναι η πρώτη χρονιά όπου οι μαθητές εξετάζονται στη γλώσσα Python.

Τα θέματα ήταν βατά, κάλυπταν ένα σημαντικό μέρος της ύλης και δεν έκρυβαν παγίδες. Μαθητές που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα δεν θα αντιμετώπισαν δυσκολίες.

Δίκτυα Υπολογιστών (ΕΠΑ.Λ.)

Την Τρίτη 20-6-2017, στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων του τομέα Πληροφορικής στο μάθημα «Δίκτυα Υπολογιστών» και του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού (ειδικότητες Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών) στο μάθημα «Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών» με κοινά θέματα αφού στην πραγματικότητα το μάθημα είναι το ίδιο (ίδιο βιβλίο και ίδια ύλη).

Δυστυχώς στο θέμα Α2, ερώτηση αντιστοίχησης, υπήρξε ένα λάθος το οποίο διορθώθηκε με οδηγία που έφτασε στα εξεταστικά κέντρα στις 09:30 και μοιράστηκε στους μαθητές.

Τα θέματα, σε γενικές γραμμές, μπορούν να χαρακτηριστούν σχετικά εύκολα και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα δυσκολευτούν να συγκεντρώσουν ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία.

 

Το Συντονιστικό Συμβούλιο
του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας