Οι προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

η ανακοίνωση

η ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρει:
Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2019
Απόφαση σχετικά με την επιστολή του υπουργείου Παιδείας προς τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας
Η Διοικούσα Επιτροπή της ΠΟΣΔΕΠ συζήτησε την επιστολή που απηύθυνε προς τα μέλη της ακαδημαϊκής
κοινότητας η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενόψει της νομοθετικής πρωτοβουλίας που ανέλαβε για νέο
νόμο πλαίσιο.
Η ΠΟΣΔΕΠ προσέρχεται στο διάλογο, εφόσον διεξάγεται με όρους που δεν τον καθιστούν προσχηματικό,
και θα συμβάλει με θέσεις και επεξεργασία των προτάσεων του υπουργείου όταν αυτές εξειδικευτούν.
Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι η πρωτοβουλία του υπουργείου θα έχει θετικό αποτέλεσμα, εάν οδηγήσει, μέσα
από οργανωμένο διάλογο και αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, σε ένα νόμο πλαίσιο με ευρεία
αποδοχή, ώστε να έχει διάρκεια, και εάν αυτή εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης των
θεμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που να περιλαμβάνει:
– συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό για την ανώτατη εκπαίδευση μέσω της αποτίμησης της κατάστασης
που έχει δημιουργηθεί, με ενίσχυση της τεχνολογικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης,
– επανεξέταση του ακαδημαϊκού χάρτη,
εξορθολογισμό του αριθμού των εισακτέων και των μετεγγραφών,
– αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των πανεπιστημίων,
– αντιστροφή της συρρίκνωσης του προσωπικού τους, με εφαρμογή του κανόνα «1 προς 1» και επιπλέον
νέες θέσεις,
– νέο μισθολόγιο με αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις και εφαρμογή των σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ.
– την ταχύτατη ολοκλήρωση και προώθηση των Οργανισμών και των Εσωτερικών Κανονισμών των
Ιδρυμάτων
Στην πλειοψηφία της η ΔΕ αποδέχεται, σύμφωνα και με τις αποφάσεις του Συνεδρίου, ότι χρειάζεται ένα
νέο πλαίσιο για τη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, γενικό, απλό, με κωδικοποίηση της νομοθεσίας
(λαμβάνοντας υπόψη όλη τη νομολογία για τα ΑΕΙ και χωρίς τις αποσπασματικές αναφορές σε
προηγούμενους νόμους), που να παρέχει ευελιξία στα ιδρύματα (καθώς δεν έχουν της ίδιας κλίμακας
προβλήματα) και να ενισχύει την αυτοδιοίκηση στα ακαδημαϊκά, ερευνητικά και διοικητικά θέματα
(μεταφέροντας αρμοδιότητες από το Υπ. Παιδείας).

Λοιπά Θέματα
Θα πρέπει να τεθεί συνολικά ως γενική βάση εισαγωγής το 10 και τα τμήματα να μπορούν να ορίζουν πρόσθετη βάση για ένα άμεσα συναφές μάθημα.