Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός; – Απών!!!

Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα ένα ή περισσότερα άτομα, δρόμος, ομίχλη και φύση

Μέσα στις καλοκαιρινές διακοπές και στο κύμα καύσωνα που σαρώνει τη χώρα , λίγο μετά το τέλος μιας δύσκολης σχολικής χρονιάς και της επιβολής ήδη άλλων νόμων που απαιτούν την ουσιαστική ενημέρωση και στήριξη των μαθητών, μαθητριών που βρίσκονται μπροστά σε επιλογές σπουδών αλλά και των γονιών τους το ΥΠΑΙΘ έρχεται να σαρώσει με το πολυνομοσχέδιο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε χθες, κατά πλειοψηφία, στη Βουλή το Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τους υπηρετούντες σε αυτόν.

3 χρόνια, από την ψήφιση του Ν. 4547 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» πάσχιζαν οι εκπαιδευτικοί του Τομέα Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό να κάνουν γνωστή τη νέα δομή –όχι, ΚΕ.ΣΥ.Π. τώρα λεγόμαστε ΚΕ.Σ.Υ./όχι στο Υπουργείο Υγείας, στο Παιδείας είμαστε – και κυρίως να στηρίξουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στη μετάβαση στο λύκειο, στο νέο σύστημα πρόσβασης, στη γνωριμία με τον καινούριο ακαδημαϊκό χάρτη, τα επίπεδα προσόντων όπως έχουν διαμορφωθεί με τις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις, κ.α.

Όπως επισημάναμε και στο σημείωμα με τίτλο ‘’Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΚΟΜΙΖΕΙ!’’, 2/7/21 (δείτε το εδώ: https://vlachodi.wordpress.com/) το ΥΠΑΙΘ αποφάσισε να διακόψει τη συνέχιση του θεσμού με την παρούσα μορφή και στη θέση του να δημιουργήσει νέα δομή σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 1 εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, και με ένα Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.)σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων.

Ταυτόχρονα – και ακόμη χειρότερα από την αρχική πρόταση – καταργεί τις οργανικές θέσεις των υπηρετούντων στα ΚΕ.Σ.Υ. και αδιαφορώντας προκλητικά για την υπηρεσιακή κατάσταση στην οποία βρέθηκαν εμπιστευόμενοι τον προηγούμενο νόμο και αξιοποιώντας την με ιδιωτικούς, κρατικούς, κοινοτικούς πόρους αποκτηθείσα επιμόρφωση και εμπειρία τους επιστρέφει το επόμενο διάστημα στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς αναζήτηση οργανικής θέσης της αρχικής ειδικότητας τους. Στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα παραδοθεί και το αρχείο των καταργούμενων δομών.

Μέχρι να ολοκληρωθεί η ‘’μετακόμιση’’ βάσει του νέου νόμου, δηλαδή μέχρι να ορισθεί το πλαίσιο, τα καθήκοντα, η επιλογή, η τοποθέτηση στις νέες δομές ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός δεν θα υπάρχει πουθενά. Και μέχρι να στελεχωθεί, να γνωστοποιήσει την παρουσία του και να αρχίσει τις δράσεις ο νέος θεσμός ο δρόμος φαίνεται μακρύς.

Χωρίς διάλογο.

Χωρίς ενημέρωση των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών για την υπηρεσιακή μεταβολή και ανασφάλεια που θα βιώσουν το επόμενο διάστημα – κάποιοι είχαν πάρει μετάθεση στα ΚΕ.Σ.Υ. λίγους μήνες πριν…

Χωρίς πρόβλεψη για το που θα απευθυνθούν μαθητές, μαθήτριες και γονείς τον Σεπτέμβρη με νωπές τις συνέπειες της εφαρμογής της Ε.Β.Ε. και ενόψει των αλλαγών που θα ισχύσουν πρώτη φορά στους υποψήφιους των πανελλαδικών 2022 – κάποιοι είχαν ήδη κλείσει ραντεβού στα ΚΕ.Σ.Υ. για τους πρώτους μήνες του νέου σχολικού έτους.

Χωρίς αποτίμηση κάποιων κριτηρίων αποδοτικότητας της καταργούμενης δομής.

Πολύ απλά, λοιπόν, το ΥΠΑΙΘ με το πολυνομοσχέδιο και με την ψήφο τους οι βουλευτές της πλειοψηφίας κατήργησαν τις οργανικές θέσεις των υπηρετούντων στον Τομέα Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των ΚΕ.Σ.Υ. και διακόπτουν για άγνωστο χρονικό διάστημα την παροχή υπηρεσιών Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μέσα από τις δημόσιες δομές.

– Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός;

-ΑΠΩΝ!!!

Και η ντροπή ντράπηκε…

Βλαχοδήμου ΕυπραξίαΕκπαιδευτικός με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό στο ΚΕ.Σ.Υ. Λάρισας τη σχ. χρ. 2020-2021

Η εικόνα είναι από το https://pixabay.com/el/

Ο N 4823/ΦΕΚ 136/Τ. Α΄/3-8-2021 ”Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”, εδώ

πηγή

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com