Σύμφωνα με την Έκθεση της ΕΘΑΑΕ για το 2023:
Το 2022, πάνω από το ένα πέμπτο του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ (Σχήμα 16) επέλεξε τις επιστήμες διοίκησης επιχειρήσεων και τις νομικές σπουδές (22,1%). Η δεύτερη συνηθέστερη επιλογή για τους φοιτητές ήταν οι επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (15,5%). Ακολουθούν: οι επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (14,1%), οι τέχνες και οι ανθρωπιστικές επιστήμες (11,5%), οι κοινωνικές επιστήμες, η δημοσιογραφία και η πληροφόρηση (9,7%), η εκπαίδευση (7,4%), οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και η στατιστική (6,9%), οι επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (5,3%), οι υπηρεσίες (5%) και, τέλος, η γεωπονική επιστήμη, η δασοπονία, η ιχθυοκαλλιέργεια και η κτηνιατρική (2%).
Από τη σύγκριση με τα δεδομένα του 2021 προκύπτει ότι αυξήθηκε το ποσοστό φοιτητών οι οποίοι επέλεξαν να σπουδάσουν αντικείμενα σχετικά με τις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, τα πληροφοριακά και επικοινωνιακά συστήματα, τη διοίκηση επιχειρήσεων και τις νομικές σπουδές, τις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τη γεωπονική επιστήμη, δασοπονία, ιχθυοκαλλιέργεια και κτηνιατρική. Δεν καταγράφονται μεταβολές στο ποσοστό των φοιτητών που σπουδάζουν μηχανική, κατασκευές και δόμηση, κοινωνικές επιστήμες, δημοσιογραφία και πληροφόρηση, εκπαίδευση, φυσικές επιστήμες, μαθηματικά και στατιστική και υπηρεσίες.
Στο σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών στην ΕΕ για το 2022, οι γυναίκες υπερτερούν αριθμητικά των ανδρών σε επτά από τα δέκα πεδία σπουδών (Σχήμα 17): στις επιστήμες της διοίκησης επιχειρήσεων και τις νομικές σπουδές (12,3%), στις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (10,2%), στις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες (7,5%), στις κοινωνικές επιστήμες, τη δημοσιογραφία και την πληροφόρηση (6,4%), την εκπαίδευση (5,9%), τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και τη στατιστική (3,5%), τη γεωπονική επιστήμη, τη δασοπονία, την ιχθυοκαλλιέργεια και την κτηνιατρική (1%). Οι άνδρες φοιτητές υπερτερούν των γυναικών στις υπόλοιπες κατηγορίες: στις επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (11,3%), στις επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (4,2%) και στις υπηρεσίες (2,6%).
Στην Ελλάδα (Σχήμα 18) οι περισσότεροι φοιτητές επιλέγουν τις επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (20,2%), ως αποτέλεσμα της πανεπιστημιοποίησης των πρώην ΤΕΙ στα οποία λειτουργούσε μεγάλος αριθμός Τμημάτων τεχνολογικής εκπαίδευσης. Στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ, έρχονται οι επιστήμες της διοίκησης επιχειρήσεων και οι νομικές σπουδές (19,9%). Οι κοινωνικές επιστήμες, η δημοσιογραφία και η πληροφόρηση αποτελούν την τρίτη επιλογή των φοιτητών στην Ελλάδα (πέμπτη επιλογή στην Ευρώπη) και ακολουθούν: οι τέχνες και οι ανθρωπιστικές επιστήμες (12,5%), οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και η στατιστική (9,3%), οι επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (8,5%), οι γεωπονικές επιστήμες, η ιχθυοκαλλιέργεια και η κτηνιατρική (4,69%), η εκπαίδευση (4,66%), οι επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (4,7%) και οι υπηρεσίες (3,1%). Η μεγαλύτερη απόκλιση από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις προτιμήσεις των φοιτητών στην Ελλάδα εντοπίζεται στις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, οι οποίες βρίσκονται στην 6η θέση στη σειρά προτίμησης σε αντίθεση με την 3η θέση στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Συγκρίνοντας την ποσοστιαία κατανομή των φοιτητών ανά αντικείμενο σπουδών στην Ελλάδα και την ΕΕ διαπιστώνεται πως στα επιστημονικά πεδία α) των μηχανικών, των κατασκευών και της δόμησης, β) των τεχνών και των ανθρωπιστικών επιστημών, γ) των κοινωνικών επιστημών, της δημοσιογραφίας και της πληροφόρησης, δ) των φυσικών επιστημών, των μαθηματικών και της στατιστικής και ε) της γεωπονικής επιστήμης, της δασοπονίας, της ιχθυοκαλλιέργειας και της κτηνιατρικής η Ελλάδα συγκεντρώνει μεγαλύτερα ποσοστά φοιτητών σε σχέση με την ΕΕ (Σχήμα 20).
Αν θεωρήσουμε την ΕΕ=100 τότε προκύπτει ο παρακάτω πίνακας. Ή Ελλάδα έχει 35% περισσότερους σε Κοινωνικές Επιστήμες (1), Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά (5) , Μηχανική και Κατασκευές (7) . Έχουμε λιγότερους περίπου κατά 30-40% στις κατηγορίες 1, 9 και 10. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει είναι το τεράστιο ποσοστό στις Γεωπονικές Επιστήμες!