248 Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κρήτης (Ηράκλειο)

Σκοπός

Το Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών αποτελεί το έκτο Τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 1999 -2000. Η ίδρυσή του υπαγορεύτηκε από τις σύγχρονες απαιτήσεις για την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και την ανάπτυξη της ερευνητικής υποδομής για τις εφαρμογές των Μαθηματικών στα προβλήματα που ανακύπτουν στην Τεχνολογία, στις Φυσικές και τις Οικονομικές Επιστήμες. Η σημασία και η συμβολή των Μαθηματικών στην ανάπτυξη Φυσικών και Κοινωνικών Επιστημών είναι δεδομένη και έχει συνδεθεί με την ιστορική εξέλιξη των επιστημών αυτών. Σήμερα, κυρίως λόγω της ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης, αλλά και λόγω της εξαιρετικά σημαντικής προόδου συγκεκριμένων επιστημών, η συμβολή και η σημασία των Μαθηματικών στην αντιμετώπιση των νέων αλλά και κλασικών προβλημάτων π.χ. στην Βιολογία, στην Χημεία, στις Τεχνολογικές Επιστήμες, στην Ιατρική και στην Οικονομία λαμβάνει νέες διαστάσεις. Τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά τα οποία αναπτύχθηκαν για να υπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό αποτελούν πλέον ιδιαίτερη επιστήμη αιχμής.

Προπτυχιακές Σπουδές

Δείτε το πλήρες κείμενο του οδηγού σπουδών όπως αυτό αναμορφώθηκε το 2010.

Σκοπός του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών είναι η εκπαίδευση επιστημόνων ικανών όχι μόνον να υπηρετήσουν και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της επιστήμης αλλά και να καλύψουν ανάγκες της αγοράς εργασίας σε υψηλού επιπέδου στελέχη.

Οι τεράστιες δυνατότητες που παρέχουν και θα παρέχουν οι εξελίξεις στην τεχνολογία και στις εφαρμοσμένες επιστήμες, δημιουργούν την ανάγκη για στελέχη τα οποία έχουν την ικανότητα όχι μόνο ως προς το αντικείμενο ειδίκευσης τους αλλά και ένα ισχυρό και συγχρόνως ευρύ επιστημονικό υπόβαθρο που τους δίνει ευελιξία και κινητικότητα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο επιστημονικό και εργασιακό περιβάλλον. Το πρόγραμμα σπουδών εντάσσεται στα πλαίσια της νέας πραγματικότητας της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που απαιτεί:

Στόχος της εκπαίδευσης στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών είναι η απόκτηση δεξιοτήτων σε:

Οι κατευθύνσεις και ειδικεύσεις που προσφέρονται από το Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών είναι:

Δομή του προγράμματος

Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από επτά ομάδες μαθημάτων: Τα Βασικά Μαθήματα είναι όλα υποχρεωτικά μαθήματα του ΤΕΜ και αναμένεται ο φοιτητής να έχει επιτύχει σ’ αυτά τα πρώτα δύο έτη των σπουδών του. Τα Μαθήματα Κορμού είναι υποχρεωτικά μαθήματα του ΤΕΜ ανάλογα με την ειδίκευση που επιλέγει ο φοιτητής. Τα Μαθήματα Επιλογής είναι μαθήματα που προσφέρονται από το ΤΕΜ ή το Τμήμα Μαθηματικών. Τα Μαθήματα Κατευθύνσεων είναι προχωρημένα μαθήματα του ΤΕΜ στα οποία εγγράφεται ο φοιτητής στο τελευταίο στάδιο των σπουδών του ανάλογα με την ειδίκευση την όποια έχει επιλέξει. Τα Μαθήματα ʼλλων Επιστημών είναι μαθήματα άλλων τμημάτων του Πανεπιστημίου που επιλέγον ται ανάλογα με την ειδίκευση. Τα Παιδαγωγικά Μαθήματα αφορούν τις Παιδαγωγικές Επιστήμες και τη Διδακτική. Τα Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής είναι μαθήματα που προσφέρονται απ’ όλα τα τμήματα (εκτός του ΤΕΜ και του Μαθηματικού) του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Παρακολούθηση μαθημάτων σε άλλα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια

Οι φοιτητές του Τμήματος μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε άλλα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, στα πλαίσια του προγράμματος κινητικότητας Erasmus της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα μαθήματα αυτά αναγνωρίζονται ως μέρος των απαιτήσεων για πτυχίο, με τον αριθμό μονάδων πιστοποίησης που καθορίζει το ίδρυμα στο οποίο διδάσκονται. Με απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής ορίζεται η απαλλαγή από τις ανάλογες απαιτήσεις για την απόκτηση πτυχίου και ενδεχομένως η αντιστοίχηση των μαθημάτων προς μαθήματα του προγράμματος του Τμήματος. Η επιτροπή αποφασίζει για την κατάταξη των μαθημάτων του ξένου πανεπιστημίου σε μια από τις κατηγορίες μαθημάτων του προγράμματος σπουδών.

Αξιολόγηση διδακτικού έργου

Το διδακτικό έργο αξιολογείται κάθε εξάμηνο με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων (ανώνυμα) από τους φοιτητές σε κάθε μάθημα μεταξύ της 8ης και 10ης εβδομάδας διδασκαλίας. Τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια συλλέγονται και κατατίθενται στη γραμματεία (βάση του κανονισμού της Α.ΔΙ.Π.). Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ανακοινώνονται στο διδάσκοντα και δημοσιοποιούνται με ευθύνη του προέδρου του Τμήματος.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης

Η αξιολόγηση κάθε μαθήματος γίνεται κατά κανόνα με την τελική γραπτή εξέταση κάθε Ιανουάριο ή Ιούνιο και με την επαναληπτική εξέταση του Σεπτεμβρίου. Επίσης, στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού του μαθήματος συνυπολογίζονται γραπτές πρόοδοι, φυλλάδια ασκήσεων και εργασίες (ειδικά για μαθήματα υπολογιστικού περιεχομένου). Ο διδάσκων οφείλει να ανακοινώνει τον τρόπο εξέτασης με σαφήνεια στην αρχή του εξαμήνου.

Απόκτηση πτυχίου

Το πρότυπο πρόγραμμα σπουδών ολοκληρώνεται σε 8 εξάμηνα. Για την απόκτηση πτυχίου απαιτούνται:

 

Επαγγελματικοί διέξοδοι

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών μπορούν:



Οι Σχολές του Κλάδου ΠΕ03

ΚΩΔ ΣΧΟΛΗ B2013 Β2012
246 Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ΕΜΠ* 15212 15861
245 Μαθηματικών Θεσσαλονίκης 15449 16157
243 Μαθηματικών Αθήνας 15331 15945
247 Μαθηματικών Πάτρας 13067 14203
249 Μαθηματικών Ιωαννίνων 12993 13853
251 Μαθηματικών Κρήτης (Ηράκλειο) 12450 13486
252 Μαθηματικών Αιγαίου (Σάμος) 11282 12471
248 Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κρήτης (Ηράκλειο) 11262 12833

Κλάδος ΠΕ 03 Μαθηματικών: [Κωδικός: ΠΕ 03.00]
Πτυχίο Μαθηματικών (κωδ. 0301) ΑΕΙ Πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής ή πτυχίο Μαθηματικών (κωδ. 0302) ή Μαθηματικών και Στατιστικής του Πανεπιστημίου της Κύπρου (κωδ. 0303) ή πτυχίο της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και πιστοποιητικό παρακολούθησης του Προγράμματος Σπουδών της κατεύθυνσης Μαθηματικού Εφαρμογών (κωδ. 0304) ή πτυχίο του Τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης (κωδ. 0305). Ειδικότερα για τα πτυχία της Κύπρου πριν την πλήρη ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (1.5.2004) δεν απαιτείται αντιστοιχία (π.δ.299/1997 όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 367/2001) ενώ για τα πτυχία τα οποία έχουν χρόνο κτήσης μετά την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση απαιτείται ισοτιμία και αντιστοιχία

Επαγγελματικές Διέξοδοι

Επαγγελματική Μονογραφία του Μαθηματικού εδώ

Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευση τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: σε υπηρεσίες στατιστικής και μηχανοργάνωσης υπουργείων, δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών, στην Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, σε ασφαλιστικές και άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Αναδείχθηκε για μια άλλη φορά το κορυφαίο επάγγελμα στην Αμερική για το 2014. Αναλυτικά εδώ
Διαγωνισμοί ΑΣΕΠ για διορισμό στη Β/θμια Εκπ/ση:
Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2005 συμμετείχαν 4885 άτομα για 388θέσεις δηλ. 1θεση/13άτομα
Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2007 συμμετείχαν 4194 άτομα για 570θέσεις δηλ. 1θεση/7άτομα
Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2009 συμμετείχαν 3585 άτομα για 270θέσεις δηλ. 1θεση/14άτομα

Ο Μαθηματικός είναι ισως το καλύτερο εκπαιδευτικό επάγγελμα γιατί :
α]Τα ωρολόγια πρόγραμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου περιέχουν μαθηματικά αρκετές ώρες σε όλες τις τάξεις.
Αναλυτικά: Αγυμν=4ωρ, Βγυμν=4ωρ, Γγυμν=4ωρ,
Αλυκ=5ωρ, Βλυκ=4ωρ, Βλυκ_θετ=3ωρ, Βλυκ_τεχν=3ωρ,
Γλυκ=2ωρ , Γλυκ_θετ=5ωρ , Γλυκ_τεχν=5ωρ
β]Είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (1,3) για το 2ο και 4ο πεδίο ,
δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας (0,7) για το 5ο πεδίο και επιλέγετε ως μάθημα επιλογής σχεδόν απο τους μισούς υποψηφίους (το 2008 το 46%)
γ]Για να διδάξεις μαθηματικά αρκεί μόνο ο πίνακας ενώ η π.χ η φυσική και η χημεία απαιτουν εποπτικά μέσα και εργαστήρια.
δ]Τα μαθηματικά είναι η βάση όλων των επιστημών . Για δύο πράγμματα δεν θα σταματήσουν ποτέ οι άνθρωποι :
Να μαθαίνουν αγγγλικά και μαθηματικά!!
ε]Μπορείς με μεταπτυχιακά να ασχοληθείς με πολλούς τομείς της επιστήμης : πληροφορική , οικονομία , μετεωρολογία , στατιστική, μοντελοποίηση ,.
στ]Σχεδόν το σύνολο των μελετών αντιμετωπίζουν σαν μια ενότητα τα επαγγέλματα : Μαθηματικός , Φυσικός και Χημικός όμως εμείς που ανήκουμε σε αυτές τις ειδικότητες γνωρίζουμε ότι οι επαγγελματικές προοπτικές τους είναι τελείως διαφορετικές. Πολλοί εκπαιδευτικοί Φυσικοί και Χημικοί θα ήθελαν να είχαν γράψει χειρότερα ή να μην είχαν κάνει το λάθος να δηλώσουν τις παραπάνω σχολές με βάση φθίνουσα σειρά μορίων...

Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

τελευταία ενημέρωση: 15-Jun-2014