Σχολές, βαφτίζουν το κρέας ψάρι!

Κάθε χρόνο αυτή την εποχή δημοσιεύονται λίστες με σχολές (εννοούν Τμήματα)  “διαμάντια”. Η απορία μου είναι με ποιά κριτήρια έχουν γίνει αυτές οι λίστες; Τα ερωτήματά μου σε αυτούς που χαρακτηρίζουν αυτά τα Τμήματα σαν “διαμάντια” είναι τα εξής: Πήγαν και είδαν τις υποδομές του Τμήματος που προτείνουν; Υπήρχαν αίθουσες για ανθρώπους ή  παλιές αποθήκες του στρατού έγιναν αίθουσες διδασκαλίας; Υπάρχουν καθίσματα για όλους τους φοιτητές ή κάθoνται όρθιοι, στο πάτωμα, στα παράθυρα κλπ ;  Τα εργαστήρια έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό; Τον 21ο αιώνα γράφουν με μαρκαδόρο ή με κιμωλία ; Υπάρχει εκτυπωτής για να τυπώνονται τα σχέδια σε τμήματα μηχανικών; Οι φοιτητές που θα περάσουν σε  Τμήματα με λιγότερα από  10000 μόρια  μπορούν να ανταποκριθούν στις  ακαδημαϊκές απαιτήσεις των Τμημάτων; Παίρνουν πτυχίο η τα παρατάνε; Υπάρχει το απαραίτητο και κατάλληλο ακαδημαϊκό προσωπικό;  Έχουν διαβάσει το πρόγραμμα και κατάλαβαν τι σημαίνουν τα μαθήματα που αναφέρει;  Αν διαβάσει κάποιος πτυχιούχος σχολών του 1ου ΕΠ  το πρόγραμμα σπουδών θετικών σχολών (2,3 & 4 ΕΠ) θα καταλάβει το περιεχόμενο και την δυσκολία του κάθε μαθήματος;   Διάβασαν εσωτερικές αξιολογήσεις για να δουν τι συμβαίνει στο Τμήμα; Το πρόγραμμα σπουδών περιέχει σύγχρονα αντικείμενα ή διδάσκει κάθε καθηγητής ό,τι ξέρει;   Γιατί είναι έξυπνη επιλογή για κάποιον που ζει στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη να πάει για σπουδές σε ένα περιφερειακό Τμήμα αμφιβόλου ποιότητας και με τεράστια οικονομική επιβάρυνση   και να μην προτιμήσει ένα κολλέγιο στον τόπο κατοικίας του  για κάποια σχολή, Οικονομίας, Πληροφορικής, Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών κλπ ; Νομίζω ότι αυτές οι λίστες έγιναν με βάση τον τίτλο του Τμήματος και τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρέχει και μόνο. Το επιστημονικό αντικείμενο που υπηρετεί ένα Τμήμα δεν το κάνει “διαμάντι”. Δεν είναι “διαμάντι” ένα Τμήμα μόνο και μόνο γιατί έχει αντικείμενο που υπάρχει ζήτηση στην αγορά εργασίας.   Λίστες με τμήματα “διαμάντια” αναδημοσιεύονται σωρηδόν άκριτα στο διαδίκτυο χωρίς καμία κριτική στάση. Αυτές οι λίστες παραπληροφορούν τα παιδιά και βαφτίζουν το κρέας ψάρι ! Αδυνατώ να πιστέψω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 90 με 100 τμήματα με βάση κάτω από 10000 μόρια που είναι “διαμάντια” . Με μεγάλη δυσκολία πιστεύω επίσης ότι ανάμεσα  στα 420 Τμήματα περίπου  (χωρίς τα ένστολα)  που υπάρχουν στην Ελλάδα τα 100 τμήματα είναι  “διαμάντια”. Η απάντηση που δίνω στην ερώτηση “Είναι καλό το χ Τμήμα;” θα το μάθατε μόνο όταν γίνεται εσείς οι ίδιοι φοιτητές σε αυτό το Τμήμα.

 

 

Καλοδήμος Δημήτρης  Πτυχιούχος Φυσικού Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΣΕΠ σε ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ και ΚΕΣΥ Φθιώτιδας. Διαχειριστής sites:  sep4u.gr,  ΔΔΕ Φθ/δας, ΠΔΕ Στερεάς

 

 

Απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή οποιουδήποτε στοιχείου του ιστότοπου  sep4u.gr χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση του δημιουργού.