Αξιοπιστία εκπαιδευτικής ενημέρωσης

Χθες, 4-6-2014, δημοσίευσα στο sep4u.gr είδηση με τίτλο: «Η προκήρυξη για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού» και στα περιεχόμενα του άρθρου είχα σχετικό ΦΕΚ με τίτλο : «Κύρωση Κανονισμού Εισαγωγής Σπουδαστών/Σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.). για το εκπαιδευτικό έτος 2014−2015» . Η Κύρωση Κανονισμού Εισαγωγής περιέχεται στην προκήρυξη όμως δεν είναι η προκήρυξη. Η προκήρυξη περιέχει επιπλέον: 1]Τις προθεσμίες 2]την αναλυτική κατατομή των εισακτέων 3]το έντυπο της αίτησης και 4]πληροφοριακά παραρτήματα για τις ΑΕΝ. Το βράδυ της ίδιας μέρας όταν πλέον είχε αναδημοσιευτεί από παρά πολλά sites έβαλα το σωστό τίτλο και έκανα τις σωστές επισημάνσεις.  Οι αναδημοσιεύσεις έγιναν όπως  το περίμενα : Χωρίς κανένα έλεγχο. Αναδημοσιεύτηκαν ακόμα και τα συντακτικά λάθη.
Πριν λίγο καιρό site με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και με υπογραφή γνωστού αναλυτή δημοσίευσε την (ψευδή) είδηση ότι αλλάζει ο τρόπος αναβαθμολόγησης στα γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Έφαγα ώρες ψάχνοντας για σχετική Υπουργική Απόφαση, ρώτησα Πρόεδρο Βαθμολογικού Κέντρου,  Σχολικό Σύμβουλο  και  δεν προέκυπτε από πουθενά η αλλαγή του τρόπου  αναβαθμολόγησης.  Επικοινώνησα με τον συντάκτη του άρθρου  και προς τιμή του συντάκτη δέχθηκε το λάθος και μετά από μερικές μέρες το ανασκεύασε. Όμως η ψευδής είδηση είχε αναδημοσιευτεί από το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών sites.
Μετά την δημοσίευση του Μηχανογραφικού του 2014 σχεδόν το σύνολο του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου έγραφε ότι το Μηχανογραφικό περιέχει 582 τμήματα όταν η πραγματικός αριθμός είναι 463. Το 582 προκύπτει αν αθροίσεις τα κοινά τμήματα δύο φορές.
Πριν αναδημοσιευτεί μια είδηση σε ένα site πρέπει να έχει ελεγχθεί η αξιοπιστία της από ανθρώπους που έχουν τις κατάλληλες γνώσεις, το χρόνο, την υπομονή και σε κάθε περίπτωση να υπάρχει link στο πρωτότυπο άρθρο.
Δυστυχώς όμως σήμερα στο κυνήγι της είδησης και του χρήματος (διαφημίσεις) αναδημοσιεύονται χιλιάδες άρθρα από πληθώρα sites χωρίς κανένα έλεγχο της αξιοπιστίας της είδησης. Υπάρχουν sites που έχουν πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα χωρίς ούτε ένα δικό τους άρθρο! Οι παραγωγοί πρωτογενούς ενημέρωσης είναι ελάχιστοι και αυτοί που κάνουν αναδημοσίευση πάρα πολλοί.

Καλοδήμος Δ., Υπεύθυνος ΣΕΠ /ΚΕΣΥΠ Λαμίας

© 2014, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

1 thought on “Αξιοπιστία εκπαιδευτικής ενημέρωσης

  1. Και δυστυχώς η δουλειά (που ξέρουμε καλά πόσο επίπονη είναι) της εύρεσης πληροφορίας και δημοσίευσης ΕΓΚΥΡΗΣ πρωτογενούς ενημέρωσης ΔΕΝ φαίνεται…

Leave a Comment

two × two =