Διαβάζω σήμερα στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ( εδώ ) ότι και στο Νέο Λύκειο ( όπως και στο Παλιό Λύκειο) θα υπάρχουν κοινές Σχολές στα 5 ή 6 Επιστημονικά Πεδία. Σήμερα (Παλιό Λύκειο) υπάρχουν πολλές Σχολές κοινές σε δύο Πεδία π.χ . Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικά Νηπιαγωγών, Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Πληροφορικής, Γεωπονίας κλπ. Αυτό δημιουργεί μεγάλες αδικίες γιατί συγκρίνονται οι επιδόσεις σε διαφορετικά μαθήματα Θεωρητικής (Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Λογοτεχνία), Θετικής (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία) και Τεχνολογικής (Μαθηματικά, Φυσική, ΑΕΠΠ, ΑΟΔΕ). Παραβιάζεται η στοιχειώδης αρχή των μαθηματικών που λέει ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Για λόγους δικαιοσύνης πρέπει η εισαγωγή σε μια σχολή να κρίνεται από τις επιδόσεις στα ίδια μαθήματα.
Καλοδήμος Δ.
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας
Ωστόσο θα πρέπει να αναλογιστείτε ότι τα παιδιά τα οποία θα κλιθούν για πρώτη φορά να δώσουν πανελλήνιες με το Νέο σύστημα, αναγκάστηκαν να διαλέξουν κατευθύνσεις χωρίς να γνωρίζουν σε ποιο πεδίο θα ενταχθούν οι σχολές που τους ενδιαφέρουν. Άρα υπάρχει ο κίνδυνος να έχουν επιλέξει “λάθος” κατεύθυνση απλά και μόνο γιατί δεν έγινε ολοκληρωμένα η απόφαση της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο και γι’ αυτό ΔΕΝ ευθύνονται αυτά. Δείτε λοιπόν πέρα από τους αριθμούς!
1]Τα παιδιά θα επιλέξουν Επιστημονικό Πεδίο τον επόμενο χρόνο και όχι φέτος. Το τι θα επιλέξουν στην Β Λυκείου δεν έχει καμία σημασία για την επιλογή Επιστημονικού Πεδίου στη Γ Λυκείου.
Μέχρι τότε θα γνωρίζουν σε ποιο επιστημονικό πεδίο θα ανήκει η κάθε σχολή.
2]Οι αριθμοί δείχνουν τις τεράστιες ΑΔΙΚΙΕΣ και στρεβλώσεις που δημιουργούνται όταν στην ίδια σχολή μπορείς να περάσεις εξεταζόμενος σε διαφορετικά μαθήματα. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των στρεβλώσεων που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα: Στα Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης που είναι κοινές σχολές του 1ου & 2ου πεδίου, που μπορείς να την διεκδικήσεις από οποιαδήποτε κατεύθυνση, πάνω από 80% των επιτυχόντων είναι από τη Θεωρητική Κατεύθυνση.