Τα κινητό τηλέφωνο είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Σε άρθρο που είναι αναρτημένο στο site  dw μεταξύ άλλων αναφέρεται :” Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ινστιτούτου YouGov το 66% των ανθρώπων στη Γερμανία τάσσεται υπέρ της οριστικής ή μάλλον οριστικής απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Ωστόσο, είναι και θέμα γενεών, όπως δείχνει έρευνα που διεξήγαγε το ινστιτούτο έρευνας γνώμης Insa για λογαριασμό της εφημερίδας Bild. Το 60% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Το ποσοστό μεγαλώνει και φτάνει στο 70% μεταξύ ατόμων ηλικίας 60 έως 69 ετών, ενώ μόνο το 40% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών είναι υπέρ της απαγόρευσης. Η σχολική εκπαίδευση στη Γερμανία είναι υπόθεση των ομόσπονδων κρατιδίων. Σύμφωνα με τη Διάσκεψη των υπουργών Παιδείας, δεν υπάρχει γενική απαγόρευση των smartphones για ιδιωτική χρήση στα σχολεία, ούτε σχεδιάζεται αντίστοιχη σύσταση, σύμφωνα με εκπρόσωπο. Ωστόσο, τα σχολεία θα μπορούσαν θεωρητικά να περιορίσουν τη χρήση τους στην καθημερινή σχολική ζωή. Αλλά το αν και πώς γίνεται αυτό, διαφέρει από σχολείο σε σχολείο. Μια ανομοιογένεια που όμως είναι ρητά επιθυμητή στη Βαυαρία, για παράδειγμα. «Το κινητό τηλέφωνο είναι καθημερινός και φυσικός σύντροφος των μαθητών, μία γενική απαγόρευση σε όλους τους τύπους σχολείων δεν είναι επομένως σύμφωνη με την εποχή μας», εξηγεί εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας.” Αυτά για τη Γερμανία. Σήμερα στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία των  μαθητών έχει κινητό μαζί του την ώρα του μαθήματος και αρκετοί το χρησιμοποιούν και την ώρα του μαθήματος κρυφά . Κρυφά βλέπουν ταινίες (Netflix), video (Youtube) στέλνουν μηνύματα και είναι στα social media (Instagram, FB, TikTok) ! Το κινητό έχει ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ δυνατότητες για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε ΟΛΑ τα μαθήματα υπάρχει ανεξάντλητο περιεχόμενο στο Internet και εφαρμογές που κάνουν το μάθημα ενδιαφέρον και ελκυστικό. Όταν κάνω μάθημα την κόρη μου έχουμε πάντα δίπλα μας τα κινητά. Στη Φυσική δείχνω μια προσομοίωση, στα Μαθηματικά μια γραφική παράσταση κλπ. Νομίζω ότι η κουβέντα που πρέπει να ανοίξει είναι πώς θα εντάξουμε το κινητό στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι πώς θα απαγορεύσουμε τα κινητά τηλέφωνα. Είναι έξω από κάθε λογική να έχουμε ένα πανίσχυρο εκπαιδευτικό εργαλείο και να θέλουμε να το απαγορεύσουμε!

 

Καλοδήμος Δημήτρης  Πτυχιούχος Φυσικού Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΣΕΠ σε ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ και ΚΕΣΥ Φθιώτιδας. Διαχειριστής sites:  sep4u.gr,  ΔΔΕ Φθ/δας, ΠΔΕ Στερεάς