Ανυπόστατο δημοσίευμα για τα Θέματα Φυσικής και όχι μόνο.

Σήμερα διάβασα άρθρο σε εκπαιδευτικό site αναδημοσίευση άρθρου που έχει γραφτεί σε εφημερίδα για τα θέματα Φυσικής Πανελλαδικών 2024.  Η δημοσιογράφος στην αρχή γράφει :”Eίναι δυνατόν θέματα που επιλέγει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) να ταυτίζονται με θέματα στις ενδοσχολικές της Γ΄ Λυκείου κάποιου σχολείου: Για όσους δεν γνωρίζουν, μπορεί να φαίνεται δυνατό και τυχαίο. Για όσους γνωρίζουν καλά, είναι αρκετά δύσκολο να συμβεί. Από τις ενδοσχολικές μέχρι τις Πανελλαδικές υπάρχει ένας δρόμος διάσπαρτος με αρκετές δικλίδες ασφαλείας Φέτος, φαίνεται ότι κάποιες δεν λειτούργησαν” . Το ότι “δεν λειτούργησαν δικλίδες ασφαλείας” το δικαιολογεί με  τα παρακάτω επιχειρήματα τα οποία σχολιάζω.

1] : ” Πρώτα απ’ όλα, κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ( ΔΔΕ) παρακολουθεί και είναι σε θέση να γνωρίζει και να ελέγχει τα θέματα στις ενδοσχολικές των σχολείων της περιοχής της. Υπάρχουν σχολικοί σύμβουλοι αρμόδιοι για κάθε ειδικότητα, για κάθε μάθημα Δηλαδή, υπάρχει και ο σύμβουλος των Φυσικών. Προφανώς, ξέφυγε από εκεί.” Αυτό ΔΕΝ μπορεί να γίνει  γιατί έπρεπε να υπάρχει ένας  Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 σε κάθε Λύκειο της χώρας την ώρα που μπαίνουν τα θέματα. Που σημαίνει χιλιάδες Σχολικοί Σύμβουλοι. ΟΛΕΣ οι ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ των Δ.Δ.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ, ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ, ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ έχουν ΕΝΑ σύμβουλο ΠΕ04 και η έδρα του είναι στην Λειβαδειά!!! Οι ΔΔΕ της χώρας δεν ελέγχουν τα θέματα γιατί είναι ανθρωπίνως ΑΔΥΝΑΤΟ!!!

2]  “ένα από τα θέματα της Φυσικής στις Πανελλαδικές πριν από λίγο καιρό «έπεσε» και στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ’ Λυκείου ενός πρότυπου σχολείου.” Θέματα των Πανελλαδικών μπαίνουν σε ενδοσχολικές εξετάσεις δημοσίων  σχολείων πολύ  συχνά γιατι η ύλη είναι συγκεκριμένη και είναι  πάρα πολύ πιθανό κάποιος συνάδελφος σε κάποιο σχολείο να έχει βάλει το ίδιο θέμα με κάποιο των Πανελλαδικών. Δεν βλέπω γιατί αυτό είναι επιλήψιμο. 

3] ” συμπεριλαμβάνεται (το θέμα Γ)  στην κατηγορία των θεωρητικών ερωτημάτων που άτυπα η Επιτροπή έχει αποφασίσει να αποφεύγει και το έχει αποδείξει στην πορεία των δεκαετιών που μετρούν οι πανελλαδικές εξετάσεις. Για την ακρίβεια, ανήκει στις λεγόμενες «Τριάντα αποδείξεις θεωρημάτων» που δεν διδάσκονται καν ως θέματα εξετάσεων. Όπως λένε οι φυσικοί, αυτά διδάσκονται στην τάξη για να μάθουν τα παιδιά πώς να λύνουν τις ασκήσεις. Είναι θεωρητικά εργαλεία που δεν επιλέγονται ως εξεταστέα θέματα” . Η σύνθεση της Κεντρικής Επιτροπής κάθε χρόνο  αλλάζει, άρα με ποιo τρόπο η αρθογράφος και   οποιοδήποτε μπορεί να  γνωρίζει  τις προθέσεις των μελών τα ονόματα των οποίων δεν ανακοινώνονται;  Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μπορεί να ζητηθεί οτιδήποτε είναι μέσα στην προβλεπόμενη ύλη.

Στο μόνο που θα συμφωνήσω με την αρθρογράφο είναι  ” Γιατί ενώ οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πως το σύστημα αυτό έχει φθάσει στα όρια της αντοχής του αυδείς το ομολογεί”. 

Δεν καταλαβαίνω γιατί γράφτηκε αυτό το άρθρο που μόνο κακό κάνει στο Θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

 

 

Καλοδήμος Δημήτρης  Πτυχιούχος Φυσικού Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΣΕΠ σε ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ και ΚΕΣΥ Φθιώτιδας. Διαχειριστής sites:  sep4u.gr,  ΔΔΕ Φθ/δας, ΠΔΕ Στερεάς