Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (174)

Σχολές/Βάσεις/Πεδία ΤΜΗΜΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
Κωδικός : 174
Ίδρυμα: ΠΑΜΑΚ
Επ. Πεδίο/α: 1
Έτη Σπουδών: 4
Συντελεστής ΕΒΕ : 1.20
ΕΒΕT (2023) : 14.13
EBET 2021- 2023 : Εδώ
Μετεγγραφή: NAI
Site: https://www.uom.gr/esp
Μαθήματα (Εύδοξος) : Link
Οδηγός Σπουδών : OS
Βάσεις ΓΕΛ 2004- 2023 : Εδώ
Βάσεις ΕΠΑΛ 2004- 2023 : Εδώ
Εισακτέοι 2001- 2023 : Εδώ
Προτιμήσεις Επιτυχόντων 2023 : Εδώ
Συνολικές Προτιμήσεις Υποψηφίων 2023 : Εδώ
Συντελεστές Βαρύτητας:
[1 ΕΠ ] ΓΛ: 25 - ΑΡΧ: 25 - ΙΣΤ: 25 - ΛΑΤ: 25
Μαθήματα ανά Εξάμηνο:
[ΕΞ] Μαθήματα (Βασικά [Β], Κατευθύνσεων [Κ], Υποχρεωτικά (Υ), Επιλογής (Ε) ) :
[3] [ΒΥ] H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ H ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ
[1] [ΒΥ] ΑΓΓΛΙΚΑ I
[6] [ΒΥ] ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ & ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
[3] [ΒΥ] ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
[4] [ΒΥ] ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
[4] [ΒΥ] ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
[3] [ΒΥ] ΒΑΣΙΚΕΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
[1] [ΒΥ] ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ I
[2] [ΒΥ] ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ II
[3] [ΒΥ] ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ III
[4] [ΒΥ] ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ IV
[6] [ΒΥ] ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ BRAILLE
[5] [ΒΥ] ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
[8] [ΒΥ] ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
[1] [ΒΥ] ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ, ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
[6] [ΒΥ] ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
[6] [ΒΥ] ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑμεΑ
[5] [ΒΥ] ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
[8] [ΒΥ] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
[8] [ΒΥ] ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
[4] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
[8] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΓΧΩΔΟΥΣ-ΦΟΒΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
[1] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
[2] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
[2] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
[3] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΗΣ
[8] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΒΑΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
[5] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ/ΑΥΤΙΣΜΟ
[5] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
[5] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ/ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
[3] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΡΑΣΗΣ: ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
[5] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΟΗΣ
[6] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
[7] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΜΑΔΕΣ
[5] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
[8] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΚΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
[7] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
[1] [ΒΥ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
[5] [ΒΥ] ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
[6] [ΒΥ] ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑμεΑ
[4] [ΒΥ] ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ: ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗΣ
[5] [ΒΥ] ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ I
[7] [ΒΥ] Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
[5] [ΒΥ] ΗΘΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΗΘΙΚΗΣ
[2] [ΒΥ] ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ
[7] [ΒΥ] ΘΕΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ/POSITIVE PSYCHOLOGY
[6] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
[4] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
[1] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
[5] [ΒΥ] ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
[2] [ΒΥ] ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ I/LEARNING DISABILITIES I
[8] [ΒΥ] ΝΕΥΡΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
[6] [ΒΥ] ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
[4] [ΒΥ] ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
[1] [ΒΥ] ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ Η/Υ
[2] [ΒΥ] ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ II: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
[3] [ΒΥ] ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ III: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
[6] [ΒΥ] ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ IV: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
[8] [ΒΥ] ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ IX: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 2.0 ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
[2] [ΒΥ] ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ I
[4] [ΒΥ] ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ II
[3] [ΒΥ] ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
[1] [ΒΥ] ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ: ΠΕΔΙΟ, ΘΕΩΡΙΑ, ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
[5] [ΒΥ] ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
[6] [ΒΥ] ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
[4] [ΒΥ] ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Σ.Ε.
[7] [ΒΥ] ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
[1] [ΒΥ] ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
[6] [ΒΥ] ΨΥΧΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
[7] [ΒΥ] ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗΣ
[4] [ΒΥ] ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
[6] [ΒΥ] ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/PSYCHOLOGY OF WORK
[5] [ΒΥ] ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
---------------------------------

Το Τμήμα ιδρύθηκε με το Π.Δ. 267/93 και με το Π.Δ. 391/95 θεσμοθετήθηκαν οι κατευθύνσεις του. Δέχτηκε τους πρώτους φοιτητές του το Σεπτέμβριο του 1997.

Οι σκοποί του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής είναι:
1. Να προάγει τις επιστήμες
(α) της Διά βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων,
(β) της Αγωγής και της Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία ή/και με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
μέσα από την ακαδημαϊκή και τη εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα, αξιοποιώντας (επαρκώς/ανάλογα) τις Νέες Τεχνολογίες και σεβόμενο τις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

2. Να συμβάλλει στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην αξιολόγηση θεσμών & δομών εκπαιδευτικής πολιτικής.
3. Να παρέχει στους πτυχιούχους του γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, απαραίτητες για την επιτυχή επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.

Αντικείμενο σπουδών:

Το Τμήμα χορηγεί ενιαίο πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται από τις κατευθύνσεις:
α)Κατεύθυνση Συνεχούς Εκπαίδευσης

β)Κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.

Οι εισαγόμενοι φοιτητές επιλέγουν Κατεύθυνση στο τέλος του Β΄ Εξαμήνου Σπουδών.

Η πρώτη κατεύθυνση στοχεύει στο να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην απόκτηση γνώσεων και εμπειριών τέτοιων, ώστε να μπορούν να εργαστούν ως εξειδικευμένα στελέχη στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Η δεύτερη κατεύθυνση στοχεύει στην κατάρτιση εξειδικευμένων εκπαιδευτών για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης για τη λήψη του πτυχίου ορίζεται σε οκτώ (8) εξάμηνα.

Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από δύο κύκλους σπουδών, διάρκειας ενός και τριών ετών αντιστοίχως. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι κοινός για όλους τους φοιτητές. Στον κύκλο αυτό διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις δύο κατευθύνσεις και αναφέρονται σε γνωστικά αντικείμενα από την παιδαγωγική, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία, τη διδακτική ειδικών αντικειμένων, την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες και τη στατιστική.

Ο δεύτερος κύκλος σπουδών περιλαμβάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης.

Στην κατεύθυνση της «Συνεχούς Εκπαίδευσης» διδάσκονται μαθήματα που αναφέρονται στην αναγκαιότητα και την εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα και τον κόσμο, στους θεματικούς άξονες και τους στόχους της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, στο ρόλο των διεθνών οργανισμών καθώς και στη δομή και οργάνωση των φορέων της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Οι φοιτητές εξειδικεύονται σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων, σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης κ.ά.

Οι φοιτητές της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» εκπαιδεύονται σε θέματα που αφορούν την διάγνωση, πρόγνωση, πρόληψη, εκπαίδευση και θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά/ άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Οι φοιτητές διδάσκονται μαθήματα που αναφέρονται στις κατηγορίες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες: ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, νοητική καθυστέρηση, προβλήματα λόγου και επικοινωνίας, προβλήματα όρασης και ακοής, αυτισμό/διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές διαταραχές, αντιληπτικοκινητικές/ψυχοκινητικές διαταραχές), επαγγελματική ένταξη ΑμεΑ κ.ά.

Στα δύο τελευταία εξάμηνα των σπουδών οι φοιτητές και των δύο κατευθύνσεων συμμετέχουν υποχρεωτικά στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, το οποίο λαμβάνει χώρα είτε σε χώρους παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων είτε σε φορείς ειδικής αγωγής. Τέλος, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν, προαιρετικά, την εκπόνηση μιας πτυχιακής εργασίας, η οποία είναι μία εμπειρική έρευνα ή μια συνθετική μελέτη και αφορά σε ένα από τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος.

Δυνατότητες για απασχόληση των πτυχιούχων του Τμήματος

Α) Κατεύθυνση «Συνεχούς Εκπαίδευσης»

1. Σύμφωνα με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»:
Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Συνεχούς Εκπαίδευσης» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων). «Οι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ΠΕ 72 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση στα ΕΕΕΕΚ και απασχολούνται στην υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ενηλίκων πολιτών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που σχεδιάζονται και εκπονούνται από τη Γενική Γραμματεία Δια βίου Μάθησης ή από οποιονδήποτε άλλο επίσημο κρατικό φορέα έχει την ευθύνη σχεδιασμού και εκπόνησης ανάλογων προγραμμάτων».
2. Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Συνεχούς Εκπαίδευσης» έχει ως κύρια επαγγελματική ενασχόληση τη μελέτη, το σχεδιασμό, τη δόμηση, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων καθώς και τον επαγγελματικό προσανατολισμό ενηλίκων. Κατέχει, επίσης, εξειδικευμένες δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες και στη διοίκηση φορέων εκπαίδευσης ενηλίκων.
Ο πτυχιούχος της παραπάνω κατεύθυνσης, με τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις του, μπορεί να απασχοληθεί – είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες – στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως α) υπεύθυνος εκπαίδευσης και κατάρτισης ή σύμβουλος εκπαίδευσης και β) σύμβουλος απασχόλησης ή / και σύμβουλος σταδιοδρομίας.

Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να απασχοληθεί:
– Σε όλες τις υπηρεσίες υπουργείων και οργανισμών που αφορούν τη Διά βίου Μάθηση
– Σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης ενηλίκων (π.χ. σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, κ.ά.).
– Σε οργανισμούς, φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ή μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, οι οποίοι ασχολούνται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή την απασχόληση και την επαγγελματική και κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
– Σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
– Σε μελέτες σχεδιασμού και υλοποίησης επιχειρησιακών προγραμμάτων για την επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση ενηλίκων και ιδιαίτερα στις νέες τεχνολογίες.

Β) Κατεύθυνση «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες».

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων της κατεύθυνσης έχουν κατοχυρωθεί από με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και τις σχετικές τροποποιήσεις του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24-5-2011), άρθρο 56 παρ 1 & 2:
«Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΕΑΕ). Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ».
Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει την επιστημονική δυνατότητα να ασχολείται με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή με βάση την εξέλιξη των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Παράλληλα έχει κύρια επαγγελματική ενασχόληση ως ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων

– την αξιολόγηση των παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και
– το σχεδιασμό, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών, κοινωνικών, επικοινωνιακών, κινητικών δεξιοτήτων.

Γ) Επίσης, οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων της περ. ι΄ της παρ. 8 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α’).

Πρόγραμμα Σπουδών

Το Τμήμα χορηγεί ενιαίο πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται απο τις κατευθύνσεις:
α)Κατεύθυνση της Συνεχούς Εκπαίδευσης,
β)Κατεύθυνση της Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
Η πρώτη κατεύθυνση στοχεύει να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην απόκτηση της εκπαιδευτικής, ψυχολογικής και διοικητικής κατάρτισης, ώστε να μπορούν να εργαστούν ως ειδικοί στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση.
Η δεύτερη κατεύθυνση στοχεύει στην κατάρτιση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης για την λήψη του πτυχίου ορίζεται σε οκτώ(8)εξάμηνα. Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από δύο κύκλους σπουδών, διάρκειας δύο ετών ο καθένας. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι κοινός για όλους τους φοιτητές.Στον κύκλο αυτό διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις δύο κατευθύνσεις και αναφέρονται σε γνωστικά αντικείμενα από την παιδαγωγική, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία, τη διδακτική ειδικών αντικειμένων, την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες και τη στατιστική.
Ο δεύτερος κύκλος σπουδών περιλαμβάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης(Συνεχής Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες).Η επιλογή των κατευθύνσεων από τους φοιτητές γίνεται στο 5ο εξάμηνο, αφού έχουν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο σπουδών, με δήλωσή τους, που υποβάλλεται στην Γραμματεία του Τμήματος ή με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος για όσους δεν υποβάλλουν δήλωση.
Τα μαθήματα του κοινού κορμού και των κατευθύνσεων είναι είτε υποχρεωτικά(Υ) είτε κατα επιλογή υποχρεωτικά(ΥΕ), είτε ελεύθερες επιλογές(Ε). Τα μαθήματα του κοινού κορμού είναι 3ωρα και πιστώνονται με 3 Διδακτικές Μονάδες(ΔΜ)το καθένα. Τα μαθήματα των κατευθύνσεων είναι 4ωρα ή 3ωρα και πιστώνονται με 4 ΔΜ ή με 3 ΔΜ αντίστοιχα.
Για την λήψη του πτυχίου απαιτούνται 171 Διδακτικές Μονάδες. Από αυτές οι 36 ΔΜ καλύπτονται από μαθήματα του κοινού κορμού, οι 4 ΔΜ από την ξένη γλώσσα, οι 116 ΔΜ από μαθήματα μιας εκ των δύο κατευθύνσεων και οι 15 ΔΜ από μαθήματα ελέυθερης επιλογής. Η πτυχιακή εργασία είναι προαιρετική και πιστώνεται με 9 ΔΜ. Εναλλακτικά, μπορεί ο φοιτητής να παρακολουθεί εξειδικευμένα μαθήματα στην κατεύθυνση που έχει επιλέξει, τόσα ώστε να καλύψει τις 9 ΔΜ. Η πρακτική άσκηση είναι υποχρεωτική και πιστώνεται με 8 ΔΜ.

Τελαυταία τροποποίηση 4 Σεπτεμβρίου, 2022 | 1η Δημοσίευση: 21 Νοεμβρίου, 2016