Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) (270)

[270][ΑΕΙ][2,3] Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο)

ΜΑΘΗΜΑΤΑ=26
1 εξ -Αρχές Χημείας
1 εξ -Μαθηματικά Ι
1 εξ -Ποιοτική και Ποσοτική Ανάλυση
1 εξ -Φυσική Ι
2 εξ -Εισαγωγή στη Βιολογία
2 εξ -Εργαστήρια Γενικής Χημείας
2 εξ -Μαθηματικά ΙΙ
2 εξ -Οργανική Χημεία Ι
2 εξ -Φυσική ΙΙ
3 εξ -Αναλυτική Χημεία Ι
3 εξ -Εργαστήρια Φυσικοχημείας Ι
3 εξ -Οργανική Χημεία ΙΙ
3 εξ -Φυσικοχημεία Ι (Φασματοσκοπία)
4 εξ -Αναλυτική Χημεία ΙΙ
4 εξ -Ανόργανη Χημεία Ι
4 εξ -Φυσικοχημεία ΙΙ (Στασιστική-Μηχανική-Θερμοδυναμική-Κινητική)
5 εξ -Βιοχημεία Ι
5 εξ -Χημεία Βιομορίων
6 εξ -Επιστήμη Πολυμερών
6 εξ -Εργαστήρια Φυσικοχημείας ΙΙ
7 εξ -Βιοανόργανη Χημεία
8 εξ -Βιομηχανική Χημεία
8 εξ -Εισαγωγή Στη Χημεία Τροφίμων
8 εξ -Εργαστήρια ΛέΙζερ - Εφαρμογές στη Χημεία
8 εξ -Φαρμακευτική Χημεία
8 εξ -Χημεία και σύγχρονα θέματα διατροφής

Σκοπός
Σκοπός των Τμημάτων είναι η κατάρτιση επιστημόνων ικανών να ασχοληθούν με τη μελέτη και την έρευνα της δομής, της σύνθεσης, και των μετασχηματισμών της οργανικής και ανόργανης ύλης.

Σπουδές & Περιεχόμενο Σπουδών
Η φοίτηση στο Τμήμα διαρκεί 8 εξάμηνα. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα και οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο. Στο πρόγραμμα σπουδών υπάρχουν υποχρεωτικά, και κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα. Πολλά από τα υποχρεωτικά ή επιλεγόμενα μαθήματα συνοδεύονται από πρακτική εξάσκηση των φοιτητών σε Εργαστήρια, που είναι υποχρεωτική. Για τη λήψη του πτυχίου χρειάζεται και η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας.

Επαγγελματικές Διέξοδοι

Επαγγελματική Μονογραφία

Επαγγελματικές δυνατότητες πτυχιούχων Χηµείας
Ο πτυχιούχος χημικός μπορεί να απασχοληθεί επαγγελματικά τόσο στο δηµόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι κυριότεροι επιμέρους τομείς επαγγελματικής απασχόλησης των χημικών είναι οι παρακάτω:
α) Δηµόσιος τομέας. Τα διάφορα υπουργεία και οι οργανισμοί που εποπτεύονται από αυτά. Στις θέσεις αυτές ο χημικός ασχολείται κυρίως µε τον ποιοτικό έλεγχο των διαφόρων εισαγόμενων και εξαγόμενων προϊόντων (πρώτες ύλες βιομηχανίας, καύσιμα, τρόφιμα, φάρμακα) και τον περιβαλλοντικό έλεγχο.
Επιπλέον, ο χημικός μπορεί να εργαστεί ως ερευνητής στα διάφορα δηµόσια ερευνητικά ιδρύματα και ινστιτούτα.
β) Βιομηχανικός τομέας. Ο χημικός αναλαμβάνει ευθύνες στην παραγωγή, τον ποιοτικό έλεγχο των πρώτων υλών και των τελικών προϊόντων, καθώς και στην έρευνα για την παραγωγή και διάθεση νέων προϊόντων.
γ) Τομέας Υγείας. Ο χημικός ασχολείται µε βιοχημικούς προσδιορισμούς σε νοσηλευτικά ιδρύματα και οργανισμούς.
δ) Εκπαιδευτικός τομέας. Ο χημικός μπορεί να εργασθεί ως καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση  (Γυμνάσια, Λύκεια) και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Τεχνολογικά Ιδρύματα, Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα).
ε) Ιδιωτικός εµπορικός τοµέας. Σηµαντικός αριθµός ασχολείται µε τις εισαγωγές και εξαγωγές χηµικών
προϊόντων, πρώτων υλών, ειδών χηµικής βιοµηχανίας και οργάνων χηµικών αναλύσεων και ελέγχου.
στ) Ο χηµικός µπορεί να ιδρύσει ιδιωτικά εργαστήρια για αναλύσεις κάθε τύπου, όπως π.χ. εργαστηρια
ελέγχου οίνων και τροφίμων.

ΑΣΕΠ

Εντάσσονται στο κλάδο ΠΕ04.02 και διορίζονται ως εκπαιδευτικοί στη Β/θμια Εκπαίδευση.
Για την ειδικότητα των Χημικών: [Κωδικός: ΠΕ 04.02]Πτυχίο Χημείας (κωδ. 0421) ΑΕΙ Πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας της αλλοδαπής ή πτυχίο Χημείας του Πανεπιστημίου της Κύπρου (κωδ. 0422). Ειδικότερα για τα πτυχία της Κύπρου πριν την πλήρη ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (1.5.2004) δεν απαιτείται αντιστοιχία (π.δ. 299/1997 όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 367/2001) ενώ για τα πτυχία τα οποία έχουν χρόνο κτήσης μετά την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτείται ισοτιμία και αντιστοιχία

H προκήρηξη του ΑΣΕΠ 2008 εδώ

Στο τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2008 στο κλάδο ΠΕ 04.02 ήταν 78 θέσεις για 1.235 συμμετέχοντες στη Β Θεματική ενότητα .
Δηλαδή είχαμε 1 θέση για 16 υποψηφίους δηλαδή 6% .

Εξωτερικές Αξιολογήσεις
Χημείας – Αθήνας
+ •Εκμοντερνισμένο πρόγραμμα σπουδών, σωστή κατανομή διδακτικών ωρών.
• Αριστο ακαδημαϊκό παρελθόν των διδασκόντων.
• Εντυπωσιακές εγκαταστάσεις που ανταποκρίνονται στα διεθνή στάνταρ.
– • Η παρουσία στα εργαστήρια θεωρείται υποχρεωτική, όχι όμως και στις παραδόσεις.
• Απουσία προαπαιτούμενων μαθημάτων κάτι που μπορεί να οδηγεί μεταξύ άλλων στο χαμηλό μέσο όρο αποφοίτησης (6,23).
• Ο χρόνος για την αποφοίτηση φτάνει τα 6 χρόνια και αυτό θέτει σε κίνδυνο την επαγγελματική αποκατάσταση.
• Υπερβολική γραφειοκρατία σε διάφορους τομείς.

Χημείας – Θεσσαλονίκης
+ • Προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές με αφοσίωση, δυναμισμό και επιμονή.
•Απόφοιτοι έχουν διακριθείς σε ακαδημαϊκές θέσεις και στη βιομηχανία.
– •Πολύ μεγάλο και δυσκίνητο πρόγραμμα σπουδών.
• Ελλειψη ευκαιριών στην αγορά εργασίας μετά την αποφοίτηση.
• Υπερβολικά μεγάλος αριθμός διδασκόντων. Σημαντικό ποσοστό τους (21,3%) έχουν λιγότερες από πέντε δημοσιεύσεις την περίοδο 2006-2010.
• Ο χρόνος για την αποφοίτηση είναι μακρύς -6,8 χρόνια – ενώ το 30% των εισακτέων δεν αποφοιτά ποτέ.
• Πολύ χαμηλές επιδόσεις σε απορρόφηση ευρωπαϊκών και άλλων μη κρατικών κονδυλίων.
• Ελλειψη στρατηγικού ακαδημαϊκού σχεδιασμού.

© 2016 – 2017, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email