(Ανακοινοποίηση) Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015 -2016

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 9 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Για το ΝΕΟ Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΡΧΑΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)

Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

Εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τα Επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)
2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
3ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
4ο Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
5ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)

Με υπουργική απόφαση θα καταταχθούν τα Τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ στα παραπάνω Επιστημονικά Πεδία.

Με 4 μαθήματα έχεις πρόσβαση σε 1 Επιστημονικό Πεδίο και με 5 σε 2 Επιστημονικά Πεδία.

opas

opthet

opoikplir

neo-lykeio2-sy-ee

Τα σχόλια μου:
Και σε αυτό το σύστημα μπορείς να εισαχθείς στη ίδια σχολή διαγωνιζόμενος σε εντελώς διαφορετικά μαθήματα. Συνεχίζεται ο παραλογισμός να συγκρίνονται επιδόσεις  σε διαφορετικά μαθήματα για την εισαγωγή στην ίδια σχολή.
1ο Παράδειγμα
Στις Σχολές Υγείας μπορείς να εισαχθείς εξεταζόμενος σε εντελώς διαφορετικές ομάδες μαθημάτων:
1)Ν. Γλώσσα, Φυσική, Χημεία και Βιολογία .
2)Ν. Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Βιολογία Γεν. Παιδείας
3)Έκθεση, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ και Βιολογία Γεν. Παιδείας
Αναρωτιέμαι οι περιπτώσεις 2 και 3 πως θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις σχολές των Επιστημών Υγείας όταν δεν έχουν εξεταστεί σε Φυσική και Χημεία που έχουν τα τμήματα των Επιστημών Υγείας;
2ο Παράδειγμα
Στις Επιστήμες Εκπαίδευσης μπορείς να εισαχθείς εξεταζόμενος σε εντελώς διαφορετικές ομάδες μαθημάτων:
1)Ν. Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Μαθηματικά Γεν. Παιδείας.
2)Ν. Γλώσσα, Φυσική, Χημεία και Ιστορία Γεν. Παιδείας.
3)Έκθεση, Μαθηματικά, ΑΕΠΠ και Ιστορία Γεν. Παιδείας.
Δηλαδή για μια ακόμα φορά η Ελλάδα δεν θα έχει τη δυνατότητα να παράγει σωστούς δασκάλους.
Τα μαθήματα για δασκάλους έπρεπε να είναι αυτά που προέβλεπε ο ν. 4186:
Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες
Με το ισχύον σύστημα  δημιουργήθηκε μια τεράστια στρέβλωση: πάνω από το 80% των επιτυχόντων στα παιδαγωγικά να είναι από τη Θεωρητική Κατεύθυνση. Αυτή η στρέβλωση είναι μια από τις αιτίες που τα παιδιά δεν μαθαίνουν καλά μαθηματικά στο Δημοτικό. Αυτό ανακοινώθηκε στο 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικών στη Καλαμάτα το 2012. Η στρέβλωση αυτή θα συνεχιστεί και με το νέο σύστημα και η χώρα θα χάσει για μια ακόμα φορά τη δυνατότητα να παράγει σωστούς δασκάλους.
Άλλο πολύ μεγάλο μειονέκτημα του νέου τρόπου πρόσβασης είναι ότι δεν μπορείς να εισαχθείς στις Σχολές Πληροφορικής από την Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ αν και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) περιέχεται στα 5 μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Οι παρακάτω σχολές που απαιτούν Μαθηματικά, Φυσική και ΑΕΠΠ σε ποιο επιστημονικό πεδίο θα ενταχθούν;
217 -Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Αθήνα)
219 -Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Θεσσαλονίκης
221 -Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών Πάτρας
220 -Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Βόλος)
223 -Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Θράκης (Ξάνθη)
331 -Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Κρήτης (Χανιά)
371 -Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Κοζάνη)
344 -Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων (Σάμος)
330 -Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ (Αθήνα)
412 -Πληροφορικής και Τηλεματικής (Αθήνα)
98 -Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Τρίπολη)
ΑΠΟΡΙΕΣ:
Τι νόημα έχει:
– η Κοινωνιολογία και η Λογοτεχνία στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών;
– η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών;
-η Κοινωνιολογία και η Ιστορία στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής;
όταν κανένα από τα παραπάνω μαθήματα δεν οδηγούν σε κανένα πεδίο στη συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού;

9 σκέψεις στο “(Ανακοινοποίηση) Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015 -2016

  1. To ΥΠΟΠΑΙΘ τελικά έβγαλε νεότερο δελτίο τύπου ως προς τις επισημάνσεις που κάναμε για το τρίτο σχεδιάγραμμα και τελικά το μάθημα είναι Ιστορία Γενικής Εκπαίδευσης και η Έκθεση είναι Ν. Γλώσσα. Το νέο δ.τ. εδώ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/15_04_06_dt_sist_eisagi.pdf

  2. Στις Σχολές Υγείας μπορείς να εισαχθείς εξεταζόμενος σε:
    1)Ν. Γλώσσα, 2)Φυσική κατ., 3)Χημεία κατ. και Βιολογία κατεύθ. ΚΑΙ όχι γενικής παιδείας…

  3. στο τρίτο σχεδιάγραμμα – διορθώνω – αυτό που αφορά στην ομάδα προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

  4. Στο τέταρτο σχεδιάγραμμα το Υπουργείο προφανώς έχει κάνει λάθη:
    1. Αντί ΕΚΘΕΣΗ μάλλον θα πρέπει να μπει όπως και στα άλλα δύο Ν. Γλώσσα και
    2ο και σημαντικότερο όχι Ιστορία Γενικής Παιδείας αλλά Ιστορία Κατεύθυνσης … και επιτέλους αφού κατευθύνσεις δεν υπάρχουν ας τα ονομάζουν όλα αυτά τα μαθήματα Μαθήματα ομάδων προσανατολισμού.

  5. Στο Πολυτεχνείο (Η.Μ.Μ.Υ.) πώς θα μπαίνει κανείς; Και αν μπαίνει από την ομάδα θετικών επιστημών, στις υπόλοιπες Πληροφορικές πώς θα μπαίνει; Ή αυτός που θέλει και Πολυτεχνείο και άλλες σχολές Πληροφορικής θα πρέπει να διαλέξει ένα από τα δύο;

    • Ένα μεγάλο μειονέκτημα του νέου τρόπου πρόσβασης είναι ότι δεν μπορείς να εισαχθείς στις Σχολές Πληροφορικής από την Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ αν και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) περιέχεται στα 5 μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. Για τα τμήματα ΗΜΜΥ θα πρέπει να περιμένουμε σε ποιο επιστημονικό πεδίο θα τοποθετηθούν.

Σχολιάστε

15 − 4 =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here