07-11-17 Η Απάντηση στον «όρκο» του πρύτανη του ΠΑ.ΜΑΚ του Υπουργού Παιδείας που αναρτήθηκε στο site του Υπουργού Παιδείας:
Με αφορμή τα όσα αναφέρονται στο σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών για τον «όρκο» που διένειμε στην τελετή υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Αχιλλέας Ζαπράνης, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει:
Προτείνουμε ο κ. πρύτανης να διαβάσει ενώπιον των φοιτητών το εξής κείμενο:
Δεν θα χρησιμοποιώ εμπρηστικές εκφράσεις στις συνεντεύξεις μου, μιας και η ελληνική γλώσσα διαθέτει λεξικό πλούτο ώστε να μπορώ να εκφράζομαι με ευπρέπεια.
Δεν θα στέλνω επιστολές στους συναδέλφους μου πρυτάνεις που με γελοιοποιούν, μιας και η αυτογελοιοποίησή μου αντανακλάται και στο Πανεπιστήμιό μου.
Δεν θα διδάσκω σε εννέα μεταπτυχιακά, μιας και δεν είναι σωστό να διπλασιάζω τον μισθό μου σε βάρος νέων επιστημόνων.
Δεν θα απειλώ ότι θα κλείσω τα μεταπτυχιακά προγράμματα, μιας και η ίδρυση και λειτουργία τους δεν εξαρτάται από εμένα προσωπικά αλλά είναι αποτέλεσμα συλλογικών διαδικασιών.
Δεν θα καλώ κάθε λίγο την αστυνομία στο Πανεπιστήμιο, μιας και η Δημοκρατία παρέχει πολλούς τρόπους να επιλύει διαφορές.
Και τέλος, δεν θα ζητήσω από τους φοιτητές και φοιτήτριες να διαβάζουν κείμενα που τους στέλνω, μιας και η αρλουμπολογία πρέπει να έχει όρια.
Ως προς την πρόταση του αντιπρύτανη κ. Σαρτζετάκη, να επιβληθούν τέλη εγγραφής στους φοιτητές του ΠΑ.ΜΑΚ., η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι μόνο μία: Αυτά κύριε αντιπρύτανη, όταν ανοίξετε δικό σας «μαγαζί».
Ο όρκος που διένειμε ο πρύτανης ανέφερε:
«Εμείς οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας , καθώς ξεκινάμε τις σπουδές μας διαβεβαιώνουμε ότι θα συνδράμουμε στη γνώση, θα διατηρήσουμε τις αξίες του Πανεπιστημίου και θα υιοθετήσουμε τη νοοτροπία της αριστείας , μέσα από τη μελέτη και την έρευνα.
Εμείς, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας , διαβεβαιώνουμε ότι θα φροντίσουμε να δρούμε μέσα και έξω από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με αξιοπρέπεια, ήθος και θα συμβάλλουμε στην διατήρηση ενός περιβάλλοντος ποιότητας, ελευθερίας, δημοκρατίας, αξιοκρατίας και προσωπικής ανάπτυξης».