Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ – 26/09/2020 (σελ. 36)
Καταλήψεις: η επίθεση στους αδύναμους
Της Κατερίνας Παναγοπούλου
Δεν υπάρχει πιο άδικη ταξικά κίνηση στην εκπαίδευση από τις καταλήψεις. Παιδιά που δεν έχουν την εναλλακτική του ιδιωτικού σχολείου, όπου φυσικά τα μαθήματα γίνονται αδιάκοπα, ούτε τη δυνατότητα για ιδιαίτερα ή φροντιστήρια, χάνουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από τη δημόσια δωρεάν Παιδεία, επειδή το αποφασίζουν κάποιοι ετσιθελικά. Θυμάμαι όταν ο Γεράσιμος Αρσένης είχε κάνει την – αν όχι ανεκδιήγητη – σε κάθε περίπτωση αμφιλεγόμενη μεταρρύθμιση και μαθητές φώναζαν στους δρόμους «Κάτσε καλά Γεράσιμε», με τα σχολεία να τελούν για μήνες υπό κατάληψη, τα ιδιωτικά είχαν καταγράψει ρεκόρ νέων εγγραφών στα μέσα εκείνης της χρονιάς. Γονείς αναγκάστηκαν να πληρώσουν δίδακτρα, διότι κάποια στιγμή τα παιδιά τους έπρεπε να κάνουν μάθημα. Και είναι βέβαιο πως κάποιοι άλλοι που επίσης θέλουν τα παιδιά τους να κάνουν μάθημα, δυστυχώς δεν έχουν αντίστοιχη δυνατότητα και μένουν έρμαιο ομάδων που καθεμία για τους δικούς της ιδιοτελείς σκοπούς βάζει κάθε χρόνο λουκέτο σε σχολικά κτήρια κρεμώντας στην είσοδο ένα – συνήθως ανορθόγραφο – πανό. Άλλωστε και τότε και σήμερα στα μανιφέστα των καταλήψεων που ήρθαν στη δημοσιότητα αποκαλύπτεται ότι το πρόβλημα της εκπαίδευσης ξεκινά στην Α’ Δημοτικού, που τα παιδιά μαθαίνουν ορθογραφία. «Το συνεχΩμενο ωράριο», «οι μάσκες που μας δΩθηκαν», «αύξηση σε δΟδεκάμηνη στρατιωτική θητεία» (ναι στα αιτήματα των καταλήψεων ήταν και αυτό) είναι μερικές από τις φράσεις που αποκαλύπτουν ότι όχι μόνο δεν θα έπρεπε οι μαθητές να κάνουν καταλήψεις, αλλά στην πραγματικότητα θα έπρεπε να τρέξουν να μπουν γρήγορα στις τάξεις. Σε μία χώρα όπου η νεολαγνεία κυριαρχεί, κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε να κοροϊδεύουμε τα παιδιά.
Οπως επίσης πρέπει να σταματήσει η ετήσια επίθεση στους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές και η πολιτική εκμετάλλευσή τους. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προστατεύσουν τη δημόσια Παιδεία. Οι μεν να σταματήσουν να σκέφτονται το πολιτικό κόστος και να εφαρμόσουν τον νόμο και οι δε να σταματήσουν να πλειοδοτούν στο παιχνίδι της δημαγωγίας. Τουλάχιστον στα πεδία της Παιδείας και της Υγείας. Διότι δεν μπορεί κανείς να πιστέψει πως στα σοβαρά καποιος που κόπτεται για τη δημόσια υγεία προτρέπει παιδιά να κάνουν καταλήψεις και πορείες, να τα πείθει δηλαδή να συνωστίζονται πολύ περισσότερο απ’ ό,τι θα συνέβαινε και στην πιο γεμάτη τάξη. […………………. ]
Τα δημόσια σχολεία πρέπει να μένουν ανοιχτά για να προστατευτεί το δικαίωμα στην εκπαίδευση όσων παιδιών δεν έχουν τη δυνανατότητα να πληρώνουν φροντιστήριο, για να στηριχθούν όσες οικογένειες δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά σε ιδιωτικό, για να αποδείξουν όλοι στην πράξη ότι θέλουν δημόσια και δωρεάν παιδεία. Οσοι έχτισαν καριέρες πάνω στις καταλήψεις πρέπει κάποια στιγμή να πάψουν να αναζητούν πολιτικούς απογόνους –- ιδίως όταν διακυβεύεται η δημόσια Υγεία.