Νιότη, κόπος και χρήμα θυσιάζονται στο βωμό της στείρας γνώσης.

Χθες βρέθηκα σε φιλική οικογένεια  με  παιδί που είναι Γ Λυκείου και ετοιμάζεται για Πανελλαδικές στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών  . Το ρώτησα πόσες ώρες κάνει μάθημα στο φροντιστήριο και μου είπε 16 ώρες την εβδομάδα. Τέσσερα 3ώρα και ένα 4ώρο ! Σήμερα έψαξα στο internet και βρήκα τα παρακάτω προγράμματα. Διαπίστωσα ότι οι 16 ώρες είναι το σύνηθες. Υπάρχει και αλυσίδα φροντιστηρίων που κάνει 26 ώρες την εβδομάδα!!! Στις πολλές ώρες φροντιστήρια της Γ Λυκείου  πρέπει να προστεθούν και ώρες της Β Λυκείου όπου διδάσκεται  ύλη της Γ Λυκείου !!! Στη Γ Λυκείου  κάθε ένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα διδάσκεται 6 ώρες την εβδομάδα !!! Ο λόγος που στο ωρολόγιο  πρόγραμμα του σχολείου μπήκαν 6 ώρες ανά  μάθημα την εβδομάδα ήταν για να μειωθεί η ανάγκη φροντιστηρίων.  Το μέτρο τελικά αντί να μειώσει τις ώρες φροντιστηρίου τις αύξησε!  Τελικά  όσες ώρες  και να μπουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου τα Ελληνόπουλα θα συνεχίσουν να κάνουν πολλές ώρες φροντιστήριο. Οι γονείς δεν εμπιστεύονται στο δημόσιο σχολείο την προετοιμασία των παιδιών τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.  Τα φροντιστήρια, που ξεκινούν από το δημοτικό,   κοστίζουν πολλά χρήματα  στην ελληνική οικογένεια  και στερούν πολλές ώρες από την νιότη των παιδιών μας. Τα φροντιστήρια για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τροφοδοτούνται  κυρίως από τη δυσκολία των  θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τα θέματα των Πανελλαδικών πρέπει να αλλάξουν και να αρκεί το σχολικό βιβλίο για να απαντηθούν. Οι ασκήσεις των Πανελλαδικών να είναι συνδυασμός ασκήσεων του σχολικού βιβλίου.  Τρομάζεις όταν βλέπεις  τον αριθμό των σελίδων των  βοηθημάτων  της Γ Λυκείου για Μαθηματικά (οι 2 τόμοι του Μπάρλα είναι πάνω από 1200 σελίδες όταν το σχολικό έχει 260 σελίδες !), Φυσική ( οι 4 τόμοι  Μαθιουδάκη &  Παναγιωτακόπουλου είναι πάνω από 2700 σελίδες) ,  ΑΕΠΠ ( οι 3 τόμοι Ντζιός, Σταυρόπουλος & Κοψίνης είναι πάνω από 1300 σελίδες)  κλπ .   Όπως  έχει γράψει ο συνάδελφος Λεωνίδας Καστανάς : “Οι ασκήσεις Φυσικής, ειδικά της Γ΄ Λυκείου, δεν υπάρχουν σε καμιά διεθνή βιβλιογραφία ούτε καν σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Διότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχουν. Υπάρχουν μόνο εδώ στην παράξενη Ελλάδα για να ξεχωρίζουμε ποιοι θα μπουν στην Ιατρική και στο Πολυτεχνείο.”

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) ξεπερνούν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ οι δαπάνες των ελληνικών οικογενειών για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Όπως προκύπτει από την έκθεση, παρά το γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι δημόσια και δωρεάν, οι Έλληνες γονείς επενδύουν στη γνώση των παιδιών τους, διαθέτοντας χρήματα για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, μαθήματα που αφορούν τέχνες ή υπολογιστές κλπ
Από τα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 1 δισεκατομμύριο ευρώ περίπου πάει για φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.

Τα αποτελέσματα  όλης αυτής της υπεράνθρωπης προσπάθειας, για δύο τουλάχιστον χρόνια, είναι πενιχρά. Τα ποσοστά των μαθητών που γράφουν κάτω από τη βάση είναι πολύ μεγάλα και  οι επιδόσεις στο διεθνή διαγωνισμό PISA τραγικές.

Μετά από χιλιάδες ώρες σε σχολείο και φροντιστήριο τα Ελληνόπουλα δεν μπορούν να απαντήσουν σε απλά προβλήματα της καθημερινότητας όπως π.χ. Τι διαστάσεις μπορεί να έχει οικόπεδο ένα στρέμμα, αν η τιμή με ΦΠΑ είναι 100 ευρώ και ο ΦΠΑ είναι 24% ποια ή τιμή χωρίς ΦΠΑ, αν το επιτόκιο είναι 4% πόσο τόκο θα πάρουμε σε 3 μήνες με κεφάλαιο 15000 ευρώ, ποια η τελική τιμή ενός προϊόντος αξίας 20 ευρώ που πωλείται με έκπτωση 20%  κλπ.

Τελικά νιότη, κόπος και χρήμα  θυσιάζονται στο βωμό της στείρας γνώσης.

Ωράριο φροντιστηρίων για προετοιμασία μαθητών της Γ ΓΕΛ για τις Πανελλαδικές  Εξετάσεις.

 

Στα Αρχαία με 6 ώρες στο Λύκειο και 7 στο Φροντιστήριο το 42% έγραψε κάτω από τη βάση στις Πανελλαδικές 2023.

Στη Φυσική με 6 ώρες στο Λύκειο και 5 στο Φροντιστήριο το 52% έγραψε κάτω από τη βάση στις Πανελλαδικές 2023.

Στα Μαθηματικά με 6 ώρες στο Λύκειο και 6 στο Φροντιστήριο το 70% έγραψε κάτω από τη βάση στις Πανελλαδικές 2023.

 

Συντελεστές Βαρύτητας >= 30

Επ. Πεδίο 1 Μάθημα: ΓΛΩ Αριθμός Τμημάτων: 79

Επ. Πεδίο 1 Μάθημα: ΑΡΧ Αριθμός Τμημάτων: 12

Επ. Πεδίο 1 Μάθημα: ΙΣΤ Αριθμός Τμημάτων: 51

Επ. Πεδίο 1 Μάθημα: ΛΑΤ Αριθμός Τμημάτων: 3

Επ. Πεδίο 2 Μάθημα: ΓΛΩ Αριθμός Τμημάτων: 29

Επ. Πεδίο 2 Μάθημα: ΦΥΣ Αριθμός Τμημάτων: 38

Επ. Πεδίο 2 Μάθημα: ΧΗΜ Αριθμός Τμημάτων: 43

Επ. Πεδίο 2 Μάθημα: ΜΑΘ Αριθμός Τμημάτων: 113

Επ. Πεδίο 3 Μάθημα: ΓΛΩ Αριθμός Τμημάτων: 21

Επ. Πεδίο 3 Μάθημα: ΦΥΣ Αριθμός Τμημάτων: 13

Επ. Πεδίο 3 Μάθημα: ΧΗΜ Αριθμός Τμημάτων: 27

Επ. Πεδίο 3 Μάθημα: ΒΙΟ Αριθμός Τμημάτων: 60

Επ. Πεδίο 4 Μάθημα: ΓΛΩ Αριθμός Τμημάτων: 36

Επ. Πεδίο 4 Μάθημα: ΜΑΘ Αριθμός Τμημάτων: 52

Επ. Πεδίο 4 Μάθημα: ΠΛΗ Αριθμός Τμημάτων: 38

Επ. Πεδίο 4 Μάθημα: ΟΙΚ Αριθμός Τμημάτων: 43

 

 

Καλοδήμος Δημήτρης  Πτυχιούχος Φυσικού Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΣΕΠ σε ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ και ΚΕΣΥ Φθιώτιδας. Διαχειριστής sites:  sep4u.gr,  ΔΔΕ Φθ/δας, ΠΔΕ Στερεάς

 

 

2 σκέψεις στο “Νιότη, κόπος και χρήμα θυσιάζονται στο βωμό της στείρας γνώσης.

  1. Καλησπέρα σας
    Περασα φέτος στις πανελλήνιες με 15400 μόρια από επαλ τομέα Υγείας στα Ιωάννινα αγωγή και φροντίδα πρώιμης παιδικής ηλικίας του χρόνου με το 6% έχω καμία ελπίδα για Νοσηλευτική ΠΑΔΑ ;
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Τα σχόλια είναι κλειστά.