Τσουνάμι 10+1ανατροπών στη Παιδεία

Σε άρθρο του ΝΙΚΟΥ ΜΑΣΤΟΡΑ στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ αναφέρεται:

H επιλογή του νέου Πρωθυπουργού να πραγματοποιήσει τον πρώτο του χαιρετισμό με φόντο το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών σηματοδοτεί τις εκ βάθρων αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα στην Τριτοβάθμια αλλά και στις υπόλοιπες βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
Στον εκπαιδευτικό χώρο η αλλαγή πολιτικής ηγεσίας φέρνει τσουνάμι αλλαγών σχεδόν σε κάθε τομέα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τις οποίες καλείται να υλοποιήσει ο νέος υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς. Η επιλογή του ομότιμου καθηγητή Φιλοσοφίας των Επιστημών στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και ανθρώπου με υψηλό κύρος και ευρύτερη αποδοχή από το στενό κομματικό περιβάλλον της Αριστεράς στον χώρο του θεωρείται σοβαρή. Ο κερκυραίος στην καταγωγή Αρ. Μπαλτάς – είναι επίσης πρόεδρος του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς – έχει τη φήμη ακαδημαϊκού που γνωρίζει τα προβλήματα της ανώτατης εκπαίδευσης, ηπίων τόνων, διαλλακτικού και ακέραιου. Πιθανότατα θα αποδεχθεί – και εξ ιδιοσυγκρασίας – ευρύ διάλογο πριν από τις αλλαγές.
Οπως επισήμανε το «Τετράδιο» την περασμένη εβδομάδα, στο εξεταστικό σύστημα του Λυκείου οι αλλαγές που αναμένονται αμέσως είναι η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων (άρα επιλογή θεμάτων από τους διδάσκοντες ξανά), η αποσύνδεση της βαθμολογίας και των τριών τάξεων από την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και η επαναφορά των ενδοσχολικών εξετάσεων – για τους εφετινούς μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου – στη θέση των Πανελλαδικών. Δύο ακόμα θέματα στα οποία πιθανολογούνται άμεσες αλλαγές είναι οι μαθητικές παρελάσεις – για τις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ, διά του νέου αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη, έχει προϊδεάσει ότι σχεδιάζει κατάργησή τους – και η ακύρωση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών.
Στα πανεπιστήμια αναμένονται οι ανατροπές του μεγαλύτερου εύρους, με σημαντικότερη την εν συνόλω αναθεώρηση του σημερινού νόμου – πλαισίου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αναμένονται τουλάχιστον 11 αλλαγές – εφόσον η νέα κυβέρνηση ακολουθήσει τις προεκλογικές της εξαγγελίες:

Περισσότερα

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2015 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή Αίτησης για ενδοσχολικό απολυτήριο

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2015 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου ως και την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (10-25 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Περισσότερα

Νέα Επιτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών!

Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΜΑΚ

Το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ιδρύθηκε το 1990. Με Προεδρικό Διάταγμα στις 12 Απριλίου 1993 καθορίζονται η ονομασία του Τμήματος και τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει, τα οποία είναι : Διεθνείς Σχέσεις, Διεθνή και Ευρωπαϊκά Οικονομικά, Πολιτική Επιστήμη και Διπλωματία, Θεσμοί των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Διεθνών Οργανισμών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος οδηγεί σε δύο κατευθύνσεις εξειδίκευσης:
α) Πολιτικές Σπουδές και Διπλωματία
β) Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Οικονομικές Σπουδές

Το Πτυχίο που απονέμει το Τμήμα είναι ενιαίο.

Η επιλογή της συγκεκριμένης εξειδίκευσης γίνεται κατά το χειμερινό εξάμηνο του τρίτου έτους. Στις αρχές του Στ΄ Εξαμήνου κάθε φοιτητής δηλώνει γραπτώς στην Γραμματεία του Τμήματος την εξειδίκευση που θα ακολουθήσει.

ΔΕΣ… το μέλλον σου! (video1)

Περισσότερα

Το αυτογκόλ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας για το Νέο Λύκειο.

Το παρακάτω άρθρο/επιστολή είναι δημοσιευμένο στο site της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας:

Συντελεστές βαρύτητας εξεταζομένων μαθημάτων του Ε.Π.Ε. Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες


ΠΡΟΣ: Πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ:

  • Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
  • Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • ΑΔΙΠ
  • ΟΛΜΕ
  • Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα Α.Ε.Ι.
  • Μέσα Ενημέρωσης
  • Ένωση Ελλήνων Χημικών

ΘΕΜΑ: «Συντελεστές βαρύτητας εξεταζομένων μαθημάτων του Ε.Π.Ε. Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες»

Αθήνα, 05-01-2015

κύριε Υπουργέ,

Η επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με το νόμο 4310/2014, ήταν μια επιτακτική εκπαιδευτική ανάγκη και ένα καθολικό αίτημα της κοινωνίας το οποίο ορθώς εισακούστηκε. Δυστυχώς η επαναφορά αυτή συνοδεύτηκε με την αδικαιολόγητη κατάργηση του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», διδασκαλίας 2 ωρών/εβδομάδα, της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου, υποβαθμίζοντας σημαντικά την παρεχόμενη Γενική Παιδεία, όπως σας περιγράφουμε και στο έγγραφο με θέμα «Τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας στο Σχέδιο Νόμου “Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις” στην οποία καταργείται το μάθημα Γενικής Παιδείας της Πληροφορικής στην Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου» (tinyurl.com/o42ewrv), που εστάλη στο Υπουργείο στις 13/11/2014. Επίσης, ο τρόπος με τον οποίο ο νόμος 4310/2014 επανέφερε το μάθημα της Πληροφορικής στις εξετάσεις (δηλ. ως επιλογή μεταξύ αυτού και της Χημείας), ενέχει τον κίνδυνο να προκαλέσει μια αδικαιολόγητη διάσπαση του Επιστημονικού Πεδίου Εξειδίκευσης “Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες”. Τον τελευταίο καιρό κυοφορείται δυστυχώς η αντίληψη ότι η επιλογή από το μαθητή ενός εκ των δύο μαθημάτων συνεπάγεται αναγκαστικά και το διαχωρισμό των τμημάτων σε δύο ή περισσότερες λίστες. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν είναι επ’ ουδενί αναγκαίο ούτε και επιβάλλεται από το νόμο.

Περισσότερα