Εργοθεραπείας ΠΔΑ

Σχολές/Βάσεις/Πεδία ΤΜΗΜΑ: ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
Κωδικός : 680
Ίδρυμα: ΠΑΔΑ
Site: https://ot.uniwa.gr/
Επ. Πεδίο/α: 3
Έτη Σπουδών: 4
Συντελεστής ΕΒΕ : 1.20
ΕΒΕT (2024) : 14.38
EBET 2021- 2024 : Εδώ
Συντελεστές Βαρύτητας (ΓΕΛ) :
[3 ΕΠ ] ΓΛ: 30 - ΦΥΣ: 20 - ΧΗΜ: 20 - ΒΙΟ: 30
Μετεγγραφή: NAI
Μαθήματα (Εύδοξος) (2024) : Link
Οδηγός Σπουδών : OS
Βάσεις ΓΕΛ (κατ.90%) 2015- 2024 : Εδώ
Μόρια 1ου Επιτυχόντα ΓΕΛ (90%) (2024): 18210
Μόρια Τελευταίου Επιτυχόντα ΓΕΛ (Βάση) (90%) (2024) : 14530
Εισακτέοι (100%) (ΓΕΛ&ΕΠΑΛ) 2001- 2024 : Εδώ
Εισακτέοι ΓΕΛ & ΕΠΑΛ κατ.100% (2024) : 125
Εισακτέοι ΓΕΛ & ΕΠΑΛ κατ.100% (2023) : 125
Εισακτέοι ΓΕΛ κατ.90% (2024) : 99
Εισακτέοι ΓΕΛ κατ.90% Κατόπιν Μεταφοράς (2024) : 99
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΓΕΛ κατ.90% (2024) : 98
Κενές Θέσεις ΓΕΛ κατ.90% (2024) : 1
Προτιμήσεις Επιτυχόντων ΓΕΛ κατ.90% 2024 : Εδώ
Συνολικές Προτιμήσεις Υποψηφίων ΓΕΛ κατ.90% 2024 : Εδώ
Βάσεις ΕΠΑΛ (κατ.90%) 2004- 2024 : Εδώ
Μόρια 1ου Επιτυχόντα ΕΠΑΛ (90%) (2024): 19800
Μόρια Τελευταίου Επιτυχόντα ΕΠΑΛ (Βάση) (90%) (2024) : 18860
Εισακτέοι ΕΠΑΛ κατ.90% (2024) : 13
Κενές Θέσεις ΕΠΑΛ κατ.90% (2024) : 0
Μαθήματα ανά Εξάμηνο:
---------------------------------

Μέχρι το ακαδ. έτος 2017-2018 ήταν ΤΕΙ. Από το ακαδ. έτος 2018-2019 έγινε Πανεπιστημιακό Τμήμα
Παρουσίαση του Τμήματος

Το Τμήμα
Το Τμήμα Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι το μοναδικό Τμήμα στη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση που δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να εκπαιδευτούν άριστα στην επιστήμη και την πρακτική της Εργοθεραπείας και να αποκτήσουν τις απαιτούμενες επάρκειες ώστε να δραστηριοποιηθούν στον κλινικό, στον ερευνητικό ή/ και στον ακαδημαϊκό τομέα.

Το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος Εργοθεραπείας καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της μελέτης των δραστηριοτήτων/έργων του ατόμου, στους τομείς της αυτοφροντίδας, της παραγωγικότητας και του ελεύθερου χρόνου, του εντοπισμού των δυσλειτουργικών στοιχείων και της εξειδικευμένης εργοθεραπευτικής παρέμβασης με σκοπό την κατάκτηση του ανώτερου δυνατού επιπέδου λειτουργικότητας και προσαρμοστικής συμπεριφοράς του ατόμου, έτσι ώστε να επιτευχθεί η επιτυχής ανάληψη των λειτουργικών ρόλων της ζωής του.

Σκοπός
Το Τμήμα Εργοθεραπείας έχει ως αποστολή να προάγει την ανάπτυξη και την διάχυση των γνώσεων της επιστήμης της Εργοθεραπείας μέσα από την διδασκαλία και την έρευνα, και να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που διασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.

Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών
Το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών έχει καταρτιστεί λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) και της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εργοθεραπευτών (WFOT).

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ

Τα Επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων του Τμήματος Εργοθεραπείας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας καθορίζονται από το Προεδρικό Διάταγμα Υπ’ αριθ. 83, Αθήνα 30/01/1989 (ΦΕΚ 37, τεύχος α’, 7/2/1989):

Άρθρο 3 – Πτυχιούχοι Τμήματος Εργοθεραπείας

1. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εργοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π.) των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους, ασχολούνται στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα όπως αυτός ορίζεται από τις διατάξεις που κάθε φορά ισχύουν, είτε ως μέλη της ομάδας αποκατάστασης είτε ως αυτοαπασχολούμενοι και προσφέρουν υπηρεσίες σε συνεργασία με τον αντίστοιχο γιατρό σε άτομα των οποίων η ζωή έχει διαταραχθεί από σωματικό τραυματισμό, προβλήματα ανάπτυξης, γηρατειά, κοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα.

2. Ειδικότερα οι παρακάτω πτυχιούχοι έχουν δικαίωμα απασχόλησης είτε ως στελέχη των νοσοκομείων ή κέντρων αποκατάστασης ή ιδρυμάτων χρονίων πασχόντων είτε ως αυτοαπασχολούμενοι στα εξής αντικείμενα και δραστηριότητες:

α) Στα νοσοκομεία:

Γενικά: Ελαφρές χειροτεχνίες, επιτραπέζια παιχνίδια, προγραμματισμένη μελέτη και διάβασμα, ασχολίες για τους ώμους – βραχίονες- άκρα χέρια, για ανθρώπους που περπατούν με δεκανίκια, εξάσκηση σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής, προσαρμογές επίπλων για το σπίτι, κατάρτιση ημερήσιου προγράμματος για το σπίτι, πιθανή προεπαγγελματική αξιολόγηση.

Ορθοπεδικά: Ασχολίες καθημερινής ζωής (ντύσιμο- φαγητό-υγιεινή). Ακόμη διάβασμα-γράψιμο, δουλειές σπιτιού, μετακίνηση, πιθανή χρησιμοποίηση τεχνικών βοηθημάτων, εκφραστικές και δημιουργικές ασχολίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επαγγελματική ανίχνευση, εργασία τηλεφώνου, πακετάρισμα, δουλειά σε πρέσα -τόρνο κλπ.

Παιδιατρικά: Οργάνωση παιχνιδιών με κανόνες – αρχές, διδαχή χειροτεχνιών και ποικίλων υλικών και εργαλείων, αυτοϋπηρέτηση, κοινωνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, κοινωνικοποίηση, εκμάθηση λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, αξιολόγηση γραφής κλπ.

Ψυχιατρικά: Δραστηριότητες που προσφέρουν ευκαιρίες για άμεση ή συμβολική ικανοποίηση σωματικών και πρακτικών αναγκών, ευκαιρίες για ανάπτυξη αισθητηριακής αντιληπτικότητας και συντονισμό των κινήσεων, ευκαιρίες για εξάρτηση και ανάπτυξη της έννοιας του ΕΓΩ, αίσθημα προσωπικής αξίας. Ακόμη επαγγελματικές και βιομηχανικές ασχολίες, κοινωνικές – ψυχαγωγικές και ομαδικές ασχολίες που θα βοηθήσουν τη γενική σωματική κινητοποίηση.

β) Στα Γηροκομεία – ΚΑΠΗ:

Κινητοποίηση των ηλικιωμένων με δραστηριότητες ψυχαγωγικές – χειροτεχνικές – ομαδικές, αυτοϋπηρέτηση – ανεξαρτητοποίηση λειτουργικές με καθοδηγούμενη εργασία.

γ) Στα Κέντρα (Αποκατάστασης -Κοινοτικής ψυχικής υγιεινής – Αποτοξίνωσης – Σωφρονιστικά καταστήματα -Φυλακές):

-Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής, εκφραστικές και δημιουργικές ασχολίες, κινητικές δραστηριότητες, βιομηχανικές ασχολίες, διδαχή συνηθειών εργασίας, χειρισμός ποικίλων μηχανημάτων, κηπουρική, χειροτεχνίες για λεπτές κινητικές δεξιότητες. Συμμετοχή στην πρόληψη και θεραπεία σε υπηρεσίες αποκατάστασης. Κινητοποίηση επαγγελματική και κοινωνική επανένταξη μέσα στην κοινότητα.
-Χρησιμοποίηση υλικών και απλών ασχολιών με πηλό, χαλκό, χρώματα, πλαστικά υλικά, γραφική μεταλλοτεχνία, ξυλουργική, πυροτεχνία, εργασία με δέρμα.
-Πρόγραμμα υγιεινής, κουζίνας, κοινωνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, πρόγραμμα επαγγελματικής αξιολόγησης και εκπαίδευσης
-Κινητοποίηση των ανθρώπων με δραστηριότητες που υποστηρίζουν ψυχολογικά και ενισχύουν τη λειτουργικότητα του σώματος και την αντοχή με στόχο την επαναφορά στην κοινωνική ζωή.
– Προγραμματισμός δραστηριοτήτων σε εργαστήρια, διδασκαλία συνηθειών εργασίας.
-Κοινωνικοποίηση με ομαδικές εκδηλώσεις, παιχνίδια και προώθηση στην επαγγελματική αξιολόγηση.

δ) Συμμετοχή και προώθηση στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας βοηθώντας στην πρόληψη και την οργάνωση κοινοτικής υπηρεσίας αποκατάστασης., στην προεπαγγελματική εκπαίδευση και στα προστατευόμενα εργαστήρια, με τη χρησιμοποίηση της καθοδηγούμενης εργασίας και την εκπόνηση των κατάλληλων προσαρμογών και στα σχολεία, νηπιαγωγεία – παιδικούς σταθμούς όπου ο βασικός στόχος είναι η πρόληψη και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων της παιδικής ηλικίας μέσα στο περιβάλλον που ζει και αναπτύσσεται.

3. Οι πτυχιούχοι του παραπάνω τμήματος μπορούν να απασχολούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατάρτισης σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία. Επίσης μπορούν να απασχοληθούν και ως μέλη ερευνητικών ομάδων σε θέματα της ειδικότητάς τους.

4. Οι πτυχιούχοι του παραπάνω τμήματος ασκούν το επάγγελμα στο πλαίσιο των παραπάνω επαγγελματικών τους δικαιωμάτων μετά την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος, που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Σύμφωνα με το http://money.usnews.com/  :

Occupational_Therapist