Συμπλήρωση Μηχανογραφικού (2ο μέρος)

-Η αξιολογική κατάταξη των σχολών δεν πρέπει να καθορίζεται από τα ελάχιστα μόρια εισαγωγής (βάση).
-Υπάρχουν Σχολές με μεγάλη βάση εισαγωγής χωρίς τις ανάλογες επαγγελματικές προοπτικές

 

 

 

 

 

 

 

-Κανείς δεν είναι φτιαγμένος μόνο για ένα επάγγελμα ή μόνο για μια σχολή.

-Οι απόφοιτοι της ίδιας σχολής δεν ασκούν κατ’ ανάγκη το ίδιο επάγγελμα.

-Μπορεί να υπάρχει μεγάλη διάσταση μεταξύ των ακαδημαϊκών και των επαγγελματικών δεξιοτήτων. Αν πάρεις πτυχίο άριστα στη Νομική δεν σημαίνει ότι μπορείς και ασκήσεις το επάγγελμα του Δικηγόρου.
-Μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα δεν είναι λιγότερο ισχυρό όπλο στη σημερινή κοινωνία από ένα «περιζήτητο» αυτή τη στιγμή πτυχίο.
-Οι σπουδές που δεν πραγματική επιλογή του νέου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διακοπούν ή να οδηγήσουν σε ένα πτυχίο που δεν θα αξιοποιηθεί.
-Οι σπουδές που αποτελούν πραγματική επιλογή του νέου έχουν αξία από μόνες τους , έστω και αν αυτός δεν τις χρησιμοποιήσει άμεσα  επαγγελματικά. Του προσφέρουν γνώσεις και δεξιότητες που θα εφαρμοστούν στο μέλλον  στη ζωή του και σε οποιαδήποτε δουλειά βρεθεί να κάνει.
-Οι πρώτες σπουδές είναι προτιμότερο να γίνονται σε σχολές γενικής φύσης και η εξειδίκευση να γίνεται σταδιακά.
-Η επιλογή του επαγγέλματος είναι πολύ δύσκολη διαδικασία και καθοριστική για την ποιότητα της ζωής μας. Σε πολύ μικρή ηλικία , 18 χρονών, η ζωή μας καλεί να πάρουμε μια μεγάλη απόφαση. Να διαλέξουμε το επάγγελμα που πολύ πιθανό θα ασκήσουμε μια ζωή. Στην ηλικία των 18 ετών είναι πολύ  δύσκολο να ξέρουμε τι μας αρέσει. Σήμερα τα δεδομένα αλλάζουν πολύ γρήγορα για αυτό πρέπει οι μαθητές και οι γονείς να είναι  ενήμεροι για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και να προσαρμόζετε ανάλογα το εκπαιδευτικό πλάνο. Μια δουλειά που σήμερα έχει προοπτικές μετά από μια 5ετια μπορεί να μην έχει και το αντίστροφο.

-Τα ΤΕΙ συχνά υποτιμώνται λόγω της χαμηλής βάσης εισαγωγής. Τα επαγγελματικά δικαιώματα με τα αντίστοιχα ΑΕΙ διαφέρουν λίγο.
-Υπάρχουν  καλές επιλογές κα σε χαμηλόβαθμες σχολές . Π.χ μπορεί ένας υποψήφιος να μην εξασφαλίσει εισαγωγή σε ένα υψηλόβαθμο τμήμα διοίκησης ή λογιστικής, υπάρχουν όμως αντίστοιχα χαμηλόβαθμα ΤΕΙ στο κέντρο και στην περιφέρεια που οδηγούν σε ανάλογο επαγγελματικό περιβάλλον. Ανάλογα ισχύουν και για πολλές σχολές που έχουν σχέση με τις κατασκευές, τη μηχανολογία , την ηλεκτρολογία , την πληροφορική.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι καθηγητές πληροφορικής στη Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν πληροφορική και υπηρετούν στα δημόσια σχολεία είναι ή ΠΕ19 ή ΠΕ20. Οι ΠΕ19 είναι απόφοιτοι ΑΕΙ και ΠΕ20 απόφοιτοι ΤΕΙ. Και οι δύο κατηγορίες  διορίζονται στην Εκπαίδευση δίνοντας εξετάσεις στον ΑΣΕΠ σε κοινά θέματα όμως με σχέση θέσεων 3 προς 2 ενώ θα κάνουν την ίδια δουλειά και θα πάρουν τον ίδιο μισθό! Στο τελευταίο ΑΣΕΠ (3Π/2008) οι θέσεις για τους ΠΕ19 ήταν 72 και για τους ΠΕ20 ήταν 48 . Υπάρχουν  47+1 σχολές πληροφορικής που εντάσσονται στους κλάδους ΠΕ19 & ΠΕ20.
Το 2016 η υψηλότερη βάση σε αυτές τις 47 σχολές ήταν 18.628(ΗΜMΗΥ ΕΜΠ) και η χαμηλότερη 6.976 (734 -Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά) – Διοίκηση Επιχειρήσεων)

 

© 2017, . Για την αναδημοσίευση της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η αναφορά του link προς το άρθρο του sep4u.gr

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Comment

11 − 6 =