Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ

1)Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
 https://www.vis.auth.gr/
Οδηγός Σπουδών
1.1) Κατεύθυνση Ζωγραφικής – Προσφερόμενα Μαθήματα
1.2) Κατεύθυνση Γλυπτικής – Προσφερόμενα Μαθήματα
1.3) Κατεύθυνση Χαρακτικής – Προσφερόμενα Μαθήματα

2)Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Οδηγός Σπουδών

3)Τμήμα Κινηματογράφου
4)Τμήμα Θεάτρου

Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών

Το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Α.Π.Θ. λειτουργεί από το πανεπιστημιακό έτος 1984-1985.
Οι χώροι διδασκαλίας του Τμήματος μοιράζονται ανάμεσα στο κτίριο της οδού Παύλου Μελά 40 (4ος-5ος όροφος: Αίθουσες Διδασκαλίας και Συνεδριάσεων, Νησίδα Υπολογιστών, Γραφεία Καθηγητών ), στις εγκαταστάσεις στην Ικονίου 1 στη Σταυρούπολη και στις νέες εγκαταστάσεις του Α.Π.Θ. στη Θέρμη.

Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών ιδρύθηκε το 1984 ως τμήμα της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ με το Π.Δ. 169/1984, και άρχισε την λειτουργία του από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 1985/86. Είναι το πρώτο πανεπιστημιακό τμήμα μουσικών σπουδών που λειτούργησε στην Ελλάδα και γενικότερα είναι το πρώτο ίδρυμα διαβαθμισμένων και δη τριτοβάθμιων μουσικών σπουδών στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας.
Κατά την διάρκεια της λειτουργίας του το Τμήμα Μουσικών Σπουδών έχει ανακηρύξει τρεις επίτιμους διδάκτορες: τους συνθέτες Μίκη Θεοδωράκη και †Ιάνη Ξενάκη και τον μουσικολόγο, ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου του Αμβούργου, Κωνσταντίνο Φλώρο.
Από το 2002 το Τμήμα Μουσικών Σπουδών στεγάζεται στο νέο του κτήριο στην Πανεπιστημιούπολη Θέρμης.

Τμήμα Κινηματογράφου
Tο Tμήμα Kινηματογράφου ιδρύθηκε στις 22 Iουλίου 2004 με τη νομοθετική διάταξη 3255/2004 (ΦΕΚ 138/22.7.2004 τ.Π), μαζί με άλλα επτά (7) νέα Τμήματα, στο πλαίσιο της Διεύρυνσης της Tριτοβάθμιας Eκπαίδευσης και με το Ν. 3255/04 συμπληρώθηκε ως τέταρτο (4) Τμήμα στη Σχολή Καλών Τεχνών. Λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2004-2005.
Σκοπός του Τμήματος είναι, με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη έρευνα και διδασκαλία, να καλλιεργεί και να προάγει την κινηματογραφική τέχνη στο πλαίσιο μίας ευρύτερης οπτικοακουστικής εκπαίδευσης και να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την καλλιτεχνική, επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη, οργανώνοντας με επιτυχία τις σπουδές που θα προσφέρουν εξειδικευμένες γνώσεις σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της οικείας τέχνης.

Τμήμα Θεάτρου

Το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1992 έχοντας ως στόχους την επιστημονική μελέτη του θεατρικού φαινομένου και την καλλιτεχνική εκπαίδευση στον χώρο του θέατρου. Ο χαρακτήρας των δραστηριοτήτων του είναι μικτός: επιστημονικός και καλλιτεχνικός, θεωρητικός και πρακτικός, εκπαιδευτικός και ερευνητικός. Το Τμήμα Θεάτρου είναι ένας τόπος σπουδών και έρευνας όπου η θεωρία και η πρακτική, η επιστήμη και η τέχνη, συνεργάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται.

Τα ερευνητικά και επιστημονικά ενδιαφέροντα των μελών ΔΕΠ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα περιόδων, προσεγγίσεων και αντικειμένων: από την υποκριτική και τη σκηνογραφία μέχρι τη σκηνοθεσία και τη θεατρική αρχιτεκτονική και από το θέατρο της αρχαιότητας και την πρόσληψή του μέχρι το θέατρο του 19ου και του 20ού αιώνα σε Ελλάδα και Ευρώπη και τη θεωρία της λογοτεχνίας. Ως εκ τούτου, το προσωπικό του Τμήματος Θεάτρου συνεισφέρει με δημοσιεύσεις, παραστάσεις, ερευνητικά προγράμματα αλλά και καλλιτεχνικές παραγωγές σε πεδία που σχετίζονται τόσο με την ιστορία και τη θεωρία του θεάτρου όσο και με τη σκηνική πράξη και την καλλιτεχνική δημιουργία.

Εκπαιδευτικά, η διαμόρφωση επιστημόνων και καλλιτεχνών του θεάτρου με σφαιρική παιδεία που επιδιώκεται από το Τμήμα, συνεπάγεται τη διδασκαλία μαθημάτων που εξασφαλίζουν τη στέρεη θεατρολογική κατάρτιση όλων των φοιτητών (ιστορία θεάτρου, θεωρία θεάτρου, δραματολογία, ανάλυση της θεατρικής παράστασης), σε συνδυασμό με τη στοιχειώδη μύηση στις διάφορες πλευρές της καλλιτεχνικής πρακτικής (στοιχεία υποκριτικής, σκηνογραφίας, σκηνοθεσίας). Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Τμήματος Θεάτρου αποκτούν έτσι εφόδια και γνώσεις που αξιοποιούνται εξίσου στη θεατρική σκηνή και πράξη, στη μελέτη του θεάτρου αλλά και στην εκπαίδευση, ανανεώνοντας τα εργαλεία της διδακτικής και της επιστήμης.