Μη κρατικά πανεπιστήμια: Κάν’ το όπως η Κύπρος – Έχει ετήσια κέρδη 1 δισ.

Στα 10 πανεπιστήμια της Κύπρου τα 7 είναι μη κρατικά, ενώ ο 1 στους 3 από τους συνολικά 55.000 φοιτητές είναι από Ελλάδα – Τα δίδακτρα ξεκινούν από 2.800 ευρώ και φτάνουν τις 22.000 ευρώ.

To πλήρες άρθρο εδώ

Κάποια από τα   σχόλια  που έχουν ξεχώρισα  (αυτή τη στιγμή όλα τα σχόλια είναι 316) :

ξεκιναμε απο τα βασικα

ένας έλληνας φοιτητής θα πάει να σπουδάσει στην κύπρο και να πληρώνει μόνο επειδή δεν πέρασε σε αντίστοιχη ελληνική σχολή.Μου φαίνεται πολύ πιο λογικό ,αν θες να κρατήσεις στην χώρα το χαμένο συνάλλαγμα,να δίνεις την ευκαιρεία σε όποιον δεν πέρασε σε ένα περιφερειακό ΚΡΑΤΙΚΟ πανεπιστήμιο επειδή δεν έπιασε την ελ.βάση εισαγωγής να μπορεί να φοιτήσει σε αυτό αν καταβάλει δίδακτρα αντίστοιχα αυτών που θα πλήρωνε στην κύπρο στην ιδια σχολή.Συνεπακόλουθα σε αυτή την περίπτωση όλα τα παρελκόμενα έσοδα-εξοδα διαβίωσης στέγασης κλπ θα έμεναν στην χώρα και τα έσοδα απο δίδακτρα θα πηγαίνουν αποκλειστικά στα περιφερειακα ΚΡΑΤΙΚΑ πανεπιστήμια ώστε να αναβαθμιστούν (σε αντιδιαστολή με την τωρινή πολιτική που τα θέλει να μην συγκεντρώνουν φοιτητές και να ωθούνται σε κλείσιμο τμημάτων). Επιπροσθέτως έτσι μπορείς να ελέγχεις και την ποιότητα των αποφοίτων αφού οι σχολές είναι κρατικές και θα είναι τουλάχιστον (αν δουλεύουν σωστά) πιο δύσκολο για κάποιον να αγοράσει ένα πτυχίο όπως γίνεται σε πολλες ιδιωτικές σχολές του εξωτερικού.Αυτό το σενάριο όμως δεν βολεύει τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ πανεπιστήμια που θα χάνουν πελατάκια

Εγώ ξέρω πάντως

φοιτητή που πριν 6 περίπου χρόνια πέρασε ηλεκτρολόγων ΕΜΠ αλλά προτίμησε το δημόσιο Πανεπιστήμιο Κύπρου, τελείωσε τις σπουδές, στο Μετσοβιο τους έφαγαν οι ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, έχασαν εξάμηνο. Αψογοι, καθαροί χώροι, άριστες σπουδές. Επίσης, όποιος νομίζει πως το παιδί του έγραψε 5.000 μόρια και θα πάρει πτυχίο σε ιδιωτικό είναι για γέλια. Αυτοί επίσης που νομίζουν πως μπορείς να αγοράσεις πτυχίο σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού Αγγλία, Γαλλία και τι άλλο θα διαβάσουμε εδώ μέσα, είναι φανερό πως δεν έχετε ιδέα, πιάνετε το πληκτρολόγιο και γράφετε ό, τι βλακεία σας κατεβαίνει. Ο μαθητής των 3.000 μορίων δε θα βγάλει κανενός είδους πανεπιστήμιο γιατί ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΜΆΘΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ

Εί σύντροφοι ακούστε

Κανείς δεν σας υποχρεώνει να πάτε σε ιδιωτικό.Αλλά, διαβάζοντας κάποια από τα σχόλια κάποιος άσχετος, θα νομίσει πως τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι τα κορυφαία του λόσμου να ‘ούμ!Αμ δε…Αν εξαιρέσουμε 2-3 ιδρύματα, τα υπόλοιπα είναι…..ασχιλίαστο!Αν δεν μπεί μια τάξη στα πανεπιστήμια,δουλειά δεν γίνετε.Ανακαίνηση, καθαριότητα, ασφάλεια, ελεγχόμενη είσοδος μόνο με πάσο, 24ωρη φύλαξη, σεβασμός στο προσωπικό και τις εγκαταστάσεις, υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων και-το βασικότερο-έξω τα κόμματα.Μόνο έτσι θα αναβαθμιστεί ουσιαστικά η παιδεία.

ΚΓ

Οι περισσότεροι από τα σχόλια που διαβάζω, δεν έχουν ιδεα πως λειτουργούν τα Πανεπιστήμια εσωτερικού και εξωτερικού. Καταρχάς δεν πας εξωτερικό και “αγοράζεις” πτυχίο. Σχόλια για γέλια. Μπαίνεις μετά από απαιτητικές εξετάσεις και κάποια σε διώχνουν από το 1ο έτος (Ολλανδία) αν σου μείνουν πάνω από 2 μαθήματα και δεν μπορείς να εγγραφείς τα επόμενα 3 χρόνια σε κανένα, παρεμφερών σπουδων, στη χώρα. Το ίδιο θα γίνει με τα ξένα πανεπιστήμια που θα έρθουν. Στη πλειοψηφία θα είναι αγγλόφωνα όπως της Κύπρου για να μπορεί να έρθει φοιτητής από το εξωτερικό. Δε θα απευθύνεται μόνο σε Έλληνες. Σε περίπτωση που υπάρξουν σχολές της “πλάκας” θα τις πετάξει η αγορά. Σε καμία λοιπόν περίπτωση δε θα διακινδυνευσειντη τη φήμη του ένα πανεπιστήμιο να υποβιβαστεί το πτυχίο του. Πάμε στα εγχώρια τώρα. Πολλά μαθήματα και αχρείαστα ανά εξάμηνο, για να βολέψουμε καθηγητές, από 6 το εξάμηνο φτάνουμε τα 10, 11. Καθηγητές ωσάν δημόσιοι υπάλληλοι, χωρίς όρεξη και ερευνητικό έργο. Καμία έως ελάχιστη σύνδεση με την αγορά εργασίας, χώροι σκουπιδότοποι, εργαστήρια ελλιπή με εξοπλισμό άνω της δεκαετίας. Έχω γράψει 19.000 μόρια. Ποιό να προτιμήσω το δημόσιο ή το παράρτημα του ξένου. Εντωμεταξύ αυτοί που κράζετε εδώ μέσα είστε οι ίδιοι που με την ιδεολογία σας παραμένει το ελληνικό Πανεπιστήμιο βαλτωμενο επί δεκαετίες.

Δ

Ναι στα ιδιωτικά με αυστηρά κριτήρια όπως προβλέπεται από την ΕΘΑΕΕ. Και τα δημόσια να λειτουργούν με ιδιωτικά κριτήρια, δηλαδή δίδακτρα και προσέλκυση Εθνικών, Ευρωπαϊκών και ιδιωτικών κεφαλαίων. Πολύ μικρή κρατική χρηματοδότηση στα δημόσια και το ύψος αυτής σε άμεση συνάρτηση με την αξιολόγηση της ΕΘΑΕΕ. Όλοι οι φοιτητές μπαίνουν με τις αδιάβλητες πανελλήνιες εξετάσεις σε όλα τα πανεπιστήμια (δημόσια και ιδιωτικά) και το κάθε πανεπιστήμιο επιλέγει τη βάση του (με βάση τη ζήτηση, δηλαδή με βάση το όνομα του). Καλώς ήλθατε στο μαγικό κόσμο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ηνωμένου Βασιλείου! Τις λύσεις τις ξέρουμε εδώ και δεκαετίες, το ξεβόλεμα και το σπάσιμο των ταμπού (βλ. δίδακτρα) που επιφέρουν μας σταματά …!

Pavlos

Πόσο ιδεοληπτικοί είμαστε στην Ελλάδα – ακόμα και το ΑΚΕΛ (το Κυπριακό ΚΚ) υποστήριξε το θεσμικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια!

Χρυσάνθη

Μ’αρέσει που μερικοί αναρωτιούνται αν ο Έλληνας έχει χρήματα να πληρώσει ιδιωτικό πανεπιστήμιο την στιγμή που – όπως λένε- δεν έχει να φάει. Μάλλον δεν έχουν ακούσει ποτέ για επαγγελματίες οι οποίοι σπούδασαν στην Αγγλία, στην Σκωτία, στην Ιταλία, στην Βουλγαρία, στην Ρουμανία, στην Κύπρο κ.ο.κ. Σήμερα το ακούνε για πρώτη φορά. Το να μένουν αυτά τα χρήματα φοίτησης στην χώρα μας τους ενοχλεί.

Petros

Κάποτε κοροιδεύαμε αυτούς που σπούδαζαν Σερβία ,Βουλγαρία κλπ. Δυστυχώς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου είναι χειρότερα. Απειρα τα παραδείγματα …με γνωστούς που πήγαν εκει!Λεφτά να έχεις και ολα γίνονται… Ασε δε την βιομηχανία των μεταπτυχιακών που έχει στηθεί και ο καθένας -με το αζημίωτο φυσικά-παίρνει ότι θέλει όποτε το θέλει.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Η Πολιτεία πρέπει να παρέχει καλή και σκληρή (νοτιοκορεάτικη) εννιαετή δημόσια εκπαιδευση με πολλά Μαθηματικά, Γλώσσα-Λογοτεχνία και Κοινωνικές δεξιοτητες (επικοινωνια, πωλήσεις, ψυχολογία, αυτοβελτιωση)! Στη Γαλλία ολοι τρεμουν το Πανεθνικο Μπακαλωρεά ευρύτατων Γενικών Εξετάσεων στη Γ Λυκειου! (Αμα δεν το πάρεις γίνεσαι ρεντικολο. Σαν να λεμε εδω μ.ο βαθμολογία Πανελληνιων εξετασεων περιπου 12 ή 14 (αναλογα με τη Δεσμη)). Απο εκει και περα, πρεπει να υπαρχουν Ελευθερες Επιλογές (ουσιαστικά οπως σήμερα): Ελληνικο Δημοσιο Πανεπιστ, Ελληνικό Ιδιωτικο, Δυτικο Ξενο πανεπιστημιο, μη Δυτικο Ξενο πανεπιστημιο, ΙΕΚ, Κολέγια, …οτι θέλει ο καθενας. α) γενικά πρεπει το Κράτος να δινει αρκετες υποτροφίες για οσους εχουν χαμηλα εισοδηματα ΓΙΑ την απαραιτητη στοιχειώδη ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ β) Στη Β Λυκειου ο μαθητης πρεπει να πηγαινει σε συμβουλο Επαγγελματικου Προσανατολισμου για να του αναλυσει τις τομικές δεξιοτητες και κλισεις και να περιγράψει το καθε επαγγελματικο Κλαδο, τις γενικες προοπτικές του και τις σχετικές Πανεπιστημιακές κατευθυνσεις και Τμηματα γ) οι γονεις να μη συνδέουν γραμμικά και μονοσήματα το Πτυχιο με την Εργασία, τον Μισθο και την επαγγελματικη Εξελιξη τα επομενα τριαντα έτη. Σχετιζονται πολύ λίγο δ) οποιος βγαινει σχετικά γρηγορα στην Αγορά εργασίας κερδίζει αρκετά εφόδια στον ανταγωνισμό.