Οι προτάσεις μου στη δημόσια διαβούλευση για τις αλλαγές στην Εκπαίδευση.

Το περιεχόμενο που βλέπετε έχει δημοσιευθεί πριν 4 έτη . Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τον χρόνο δημοσίευσής του και το ενδεχόμενο ότι όσα αναγράφονται σε αυτό να μην ισχύουν ή να έχουν τροποποιηθεί.

Στη διαβούλευση για τις αλλαγές στην Εκπαίδευση 9 σχόλια με πολλές προτάσεις που είχαν πολλές προτάσεις. Δυστυχώς δεν έγινε δεκτή καμία!
Οι προτάσεις μου είναι στις σελίδες : 1558/2019/2396/2688/4343/6066/6096/6119/6128  του παρακάτω αρχείου:

https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/11280058.pdf

σελίδα 1588
Διαφωνώ με την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων  μαθημάτων. Στο Γυμνάσιο έχουμε αύξηση εξεταζομένων μαθημάτων: σε 7, 7, 7 (από 4,4,4) και στο έχουμε Λύκειο αύξηση γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων: σε 8, 7, 5 (από 8, 6, 4). Δεν νομίζω ότι οι
γραπτές εξετάσεις έχουν να προσθέσουν επιπλέον γνώσεις στους μαθητές.Οι εξετάσεις επιβαρύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Η άποψη μου είναι ότι στο Γυμνάσιο (που είναι υποχρεωτική βαθμίδα) δεν θα έπρεπε να υπάρχει
ΚΑΝΕΝΑ εξεταζόμενο μάθημα και στο Λύκειο αρκούσαν τα 4 μαθήματα σε κάθε τάξη. Στη Φιλανδία δεν υπάρχουν διαγωνίσματα και εξετάσεις, εκτός από μία εξέταση στην τελευταία τάξη του λυκείου.

σελίδα 2019

αρθρο 7
-Από το νομοσχέδιο λείπει ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ : Ποιά μαθήματα θα διδάσκονται και πόσες ώρες το καθένα. Μετά από 10 μήνες στο Υπουργείο δεν έχει αποφασιστεί ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!
-Επιτέλους να μπουν σταθεροί κανόνες για 3 τουλάχιστον χρόνια. Πρέπει ένας μαθητής από την Α Λυκείου να γνωρίζει ότι μέχρι την Γ Λυκείου ότι δεν αλλάξει το σύστημα πρόσβασης.
-Οι 35 ώρες την εβδομάδα στην Α και Β Λυκείου είναι πολλές, να γίνουν 5×6=30.
-Μειώστε τα Μαθήματα στην Α και Β Λυκείου σε 10 το πολύ. Στην Α υπάρχουν 15 μαθήματα και στη Β 18 μαθήματα!!!! Έχουμε τρελάνει τα παιδιά! (https://sep4u.gr/fek/fek_2018_3807b.pdf)
–Όλα τα μαθήματα να διδάσκονται τουλάχιστον 2 ώρες. Να μην υπάρχουν μονόωρα μαθήματα.
-Τα Αγγλικά είναι μακράν το πιο απαραίτητο μάθημα τόσο στην επιστήμη όσο και στην αγορά εργασίας . Έπρεπε να εξετάζεται Πανελλαδικά σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία.
-Το κάθε τμήμα να ανήκει σε Ένα (1) ΜΟΝΟ Επιστημονικό Πεδίο. Τα κοινά τμήματα είναι ίσως η μεγαλύτερη αδικία στο σύστημα εισαγωγής . Δεν μπορεί να συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.
-Πρέπει σε κάθε τμήμα να οριστεί βάση του 10 σε ένα ή δύο μαθήματα όπως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια για τα τμήματα Ξένων Γλωσσών, Αρχιτεκτονικής, ΔΕΣ, Τουρισμού κλπ (https://sep4u.gr/sxoles/eidmath.php)
-Τα τμήματα Μαθηματικών πρέπει να ενταχθούν οπωσδήποτε στο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής. ‘Αλλωστε εξετάζονται στα ίδια θέματα Μαθηματικών με την ΟΠ Θετικών Σπουδών.
Οι περισσότεροι πτυχιούχοι μαθηματικών τμημάτων μετά ασχολούνται με τα Μαθηματικά, Πληροφορική και Οικονομία.
-Όλα τα τμήματα Πληροφορικής να είναι στο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής.
-Για να εισαχθείς σε Τμήματα Πληροφορικής πρέπει να έχεις διαγωνιστεί πανελλαδικά σε μάθημα πληροφορικής.
-Στις κοινές σχολές Παιδαγωγικών, ΤΕΦΑΑ κλπ να εισάγονται με ΤΑ ΙΔΙΑ μαθήματα Γενικής Παιδείας. Προτείνω: Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες. Είναι αδιανόητο να εισάγεσαι σε Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης χωρίς να έχεις εξεταστεί πανελλαδικά στα μαθηματικά.
-Στις σχολές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Λιμενικό : να εισάγονται με ΤΑ ΙΔΙΑ μαθήματα . Προτείνω : Αγγλικά, Μαθηματικά, Ιστορία & Οικονομία. Τα αγωνίσματα να δίνουν μόρια όπως στα ΤΕΦΑΑ.
-Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης στο ποσοστό φοιτητών που φεύγει για προπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό κυρίως σε υψηλόβαθμες σχολές (Ιατρική, Φαρμακευτική, Νομική κλπ). Ένα μέτρο που θα μείωνε δραστικά αυτή τη ροή θα ήταν η υπάρξη πληρωμένων προπτυχιακών από ΔΗΜΟΣΙΑ πανεπιστήμια με κριτήριο την επίδοση στις Πανελλαδικές. Όπως υπάρχουν πληρωμένα μεταπτυχιακά από ΔΗΜΌΣΙΑ πανεπιστήμια να υπάρχουν και πληρωμένα προπτυχιακά. Έτσι θα δημιουργουνταν πολλές θέσεις εργασίας στη Ελλάδα, θα έμειναν πολλά εκατομμύρια ευρώ στη χώρα μας και το σπουδαιότερο θα είχαμε υψηλού επιπέδου φοιτητές. Ένα παράδειγμα : οι 7 ιατρικές στην Ελλάδα προσφέρουν περίπου 1000 θέσεις εισακτέων και η ελάχιστη βάση εισαγωγής το 2019 ήταν 18123 μόρια. Προφανώς κάποιος με 18122- 17000 μόρια μπορεί κάλλιστα να γίνει γιατρός. Στο εξωτερικό σπουδάζουν και με πολύ χαμηλότερες επιδόσεις. Θα μπορούσαν να παρέχονται επιπλέον άλλες 1000 θέσεις για αυτά τα παιδιά με δίδακτρα 8000 ευρώ το χρόνο όσο στα Αγγλόφωνα της Βουλγαρίας. Δεν θα ήταν καλύτερο να βάζουμε εμείς τους κανόνες και όχι οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνοι, οι Τσέχοι, οι Κύπριοι κλπ ;

σελίδα 2688

Μια ολοκληρωμένη πρόταση για ωρολόγιο πρόγραμμα Γ Λυκείου και σύστημα εισαγωγής με την 15χρονη εμπειρία ως Υπεύθυνος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Ωρολόγιο πρόγραμμα Γ Λυκείου
Στην Γ Λυκείου:
1]κανένα μάθημα δεν γίνεται περισσότερες από 5 ώρες την εβδομάδα ούτε λιγότερο από 2
2]Τα μαθήματα δεν πρέπει να είναι περισσότερα από 10
3]Τα μαθήματα είναι 3 κατηγοριών:
3.1)Γενικής Παιδείας με 15 ώρες την εβδομάδα
3.2)Προσανατολισμού με 15 ώρες την εβδομάδα
3.3)Επιλογής με 2 ώρες την εβδομάδα
Τα Μαθήματα Γενικής Παιδείας (15 ώρες)
ΓΠ1) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 5
ΓΠ2) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής : 2
ΓΠ3) Ιστορία : 2
ΓΠ4) Αρχές Φυσικών Επιστημών :2
ΓΠ5) Πληροφορική : 2
ΓΠ6) Φυσική Αγωγή : 2
Μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού (15 ώρες)
θα είναι 3 από 5 ώρες το κάθε ένα την εβδομάδα. Δηλαδή θα καλύπτουν 3×5=15 ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος
Επιλογής (2 ώρες ):
α) Δεύτερη Ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά),
β) Ελεύθερο Σχέδιο & Γραμμικό Σχέδιο,
γ) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (ΑΟΔΕΥ).
δ)Θρησκευτικά

Σύστημα Εισαγωγής
-Να μετράει κατά 10% ο βαθμός του Απολυτηρίου της Γ Λυκείου. Να μην λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις στην Α και Β Λυκείου. Η πίεση μαθητών και κηδεμόνων στους εκπαιδευτικούς θα οδηγήσει όλοι οι μαθητές να έχουν βαθμούς πολύ πάνω από την αξία τους. Ας υπάρχει πίεση μόνο στη Γ Λυκείου. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν εξασφαλίζει ότι θα γίνεται αντικειμενική αξιολόγηση. Σε κάθε γραπτό μπορεί να μπει ότι βαθμός αποφασίσει ο εκπαιδευτικός που το διορθώνει και όχι ο πραγματικός βαθμός.. Μπορεί το γραπτό να είναι για 3 και να μπει π.χ. βαθμός 6 ή 8 ή 10 .
-Σε κάθε τμήμα να οριστεί βάση του 10 σε ένα ή δύο μαθήματα όπως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια για τα τμήματα Ξένων Γλωσσών, Αρχιτεκτονικής, ΔΕΣ, Τουρισμού κλπ
-Κάθε τμήμα να ορίσει συντελεστές βαρύτητας σε ένα ή δύο μαθήματα.
-Να περνάς στη ίδια σχολή με πανελλαδικές εξετάσεις στα ΙΔΙΑ Μαθήματα. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή Η τεράστια αδικία να περνάς στην ίδια σχολή με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ μαθήματα . Βασική αρχή της λογικής είναι ότι δεν μπορεί να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
-Να σχηματιστεί 5ο Επιστημονικό Πεδίο που θα έχει τις κοινές σχολές και ΟΛΟΙ οι υποψήφιοι να εξετάζονται στα ΙΔΙΑ μαθήματα Γενικής Παιδείας ή Επιλογής. Οι σχολές στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο : Αγωγής και Φροντίδας στην Πρωιμη Παιδική Ηλικία, Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικά Προσχολικής Εκπαίδευσης Μουσικών Σπουδών, ΤΕΦΑΑ, Θεάτρου, Κινηματογράφου, Φωτογραφίας. Τα μαθήματα να είναι αυτά που είχε καθορίσει ο νόμος 4186:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
III. Ιστορία και
IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.
Στο ίδιο Πεδίο πεδίο θα μπορούσαν και τα παρακάτω ένστολα:
ΣΤΕ και τα Ένστολα: Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΑΕΝ & Στρατός (εκτός ΣΣΑΣ, ΣΑΝ, ΣΜΑ).
-Κάθε υποψήφιος της κάθε Ομάδας Προσανατολισμού μπορεί να διεκδικεί ΕΝΑ Επιστημονικό Πεδίο με 4 μαθήματα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα και με 4+3=7 μαθήματα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα μπορεί να διεκδικήσει επιπλέον το 5ο Επιστημονικό Πεδίο πού είναι κοινό σε όλους.
Π.χ Υποψήφιος της ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών που τον ενδιαφέρουν οι Φιλολογίες, Νομικές, Ψυχολογίες θα εξετάζεται πανελλαδικά σε 4 μαθήματα και αν τον ενδιαφέρουν επιπλέον τα Παιδαγωγικά και τα Ένστολα θα εξετάζεται πανελλαδικά σε 3 επιπλέον μαθήματα Γενικής Παιδείας ή Επιλογής .
-Να υπάρχει 2η κατανομή επιτυχόντων όπως στην Κύπρο. Υπάρχουν χιλιάδες φοιτητές που διεκδικούν για 2ή ή και 3ή φορά΄( κατηγορίες 90%, 6% & 4%) μια σχολή αν και έχουν γραφτεί ήδη σε κάποια άλλη. Εκτιμώ πως χιλιάδες επιτυχόντες την 2ή ή 3ή φορά δεν γράφονται στην νέα σχολή επιτυχίας. Αυτές οι σχολές χάνονται. Για να μη χάνονται αυτές οι θέσεις θα πρέπει κάθε χρόνο 15 μέρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της 1ης κατανομής να δηλώσουν αν επιθυμούν τη νέα σχολή επιτυχίας και να διαγράφονται από τη θέση που ήδη κατέχουν.. Όσες θέσεις δεν δηλωθούν και όσες απελευθερωθούν να συμμετέχουν στην 2ή κατανομή.
-Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης στο ποσοστό φοιτητών που φεύγει για προπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό κυρίως σε υψηλόβαθμες σχολές (Ιατρική, Φαρμακευτική, Νομική κλπ). Ένα μέτρο που θα μείωνε δραστικά αυτή τη ροή θα ήταν η υπάρξη πληρωμένων προπτυχιακών από ΔΗΜΟΣΙΑ πανεπιστήμια με κριτήριο την επίδοση στις Πανελλαδικές. Όπως υπάρχουν πληρωμένα μεταπτυχιακά από ΔΗΜΌΣΙΑ πανεπιστήμια να υπάρχουν και πληρωμένα προπτυχιακά. Έτσι θα δημιουργουνταν πολλές θέσεις εργασίας στη Ελλάδα, θα έμειναν πολλά εκατομμύρια ευρώ στη χώρα μας και το σπουδαιότερο θα είχαμε υψηλού επιπέδου φοιτητές. Ένα παράδειγμα : οι 7 ιατρικές στην Ελλάδα προσφέρουν περίπου 1000 θέσεις εισακτέων και η ελάχιστη βάση εισαγωγής το 2019 ήταν 18123 μόρια. Προφανώς κάποιος με 18122- 17000 μόρια μπορεί κάλλιστα να γίνει γιατρός. Στο εξωτερικό σπουδάζουν και με πολύ χαμηλότερες επιδόσεις. Θα μπορούσαν να παρέχονται επιπλέον άλλες 1000 θέσεις για αυτά τα παιδιά με δίδακτρα 8000 ευρώ το χρόνο όσο στα Αγγλόφωνα της Βουλγαρίας. Δεν θα ήταν καλύτερο να βάζουμε εμείς τους κανόνες και όχι οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνοι, οι Τσέχοι, οι Κύπριοι κλπ ;
-Να γίνεται ΜΙΑ ενιαία αίτηση για όλες τις σχολές ενστόλων. Ταλαιπωρούνται κάθε χρόνο χιλιάδες υποψήφιοι και γονείς με τι ξεχωριστές αιτήσεις σε κάθε σχολή. Ένας υποψήφιος μπορεί να κάνει και 5 διαφορετικές αιτήσεις: Στρατό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΑΕΝ!!!!

σελίδα 4343
Άρθρο 9

Στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται: “η λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ. εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός πιο συνεκτικού συστήματος αποτίμησης της προόδου των μαθητών, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό εν γένει, ιδίως μέσω της εξαγωγής χρήσιμων στοιχείων επί αντικειμενικής βάσης”. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν εξασφαλίζει ότι θα γίνεται αντικειμενική αξιολόγηση. Σε κάθε γραπτό μπορεί να μπει ότι βαθμό αποφασίσει ο εκπαιδευτικός που το διορθώνει και όχι ο πραγματικός βαθμός. Μπορεί το γραπτό να είναι για 3 και να μπει π.χ. βαθμός 6 ή 8 ή 10 . Το πρόβλημα δεν είναι τα θέματα που μπαίνουν άλλα τη βαθμός μπαίνει. Μόνο αν τα γραπτά διορθωθούν από εκπαιδευτικό που δεν γνωρίζει τον μαθητή θα μπει ο κανονικός βαθμός (όπως στις Πανελλαδικές) . Η Τ.Θ.Δ.Δ. δεν κακό να υπάρχει αλλά όχι να είναι δεσμευτική η χρήση της. Δεν νομίζω ότι θα αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό έργο. Γενικά πάντως σε όλο το Νομοσχέδιο επιχειρείται η επαναφορά ενός εξεταστοκεντρικού εκπαιδευτικού συστήματος. Διαφωνώ πλήρως! Είμαι υπέρ του συστήματος Φιλανδίας : Γραπτές εξετάσεις μόνο στη Γ Λυκείου. Κατάργηση όλων των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων.

για την αξιολόγηση:
ΑΡΘΡΟ 34
Οι εσωτερικές και οι εξωτερικές αξιολογήσεις νομίζω ότι μπορούν να προσφέρουν πολύ λίγα. Θα προσθέσουν γραφειοκρατία χωρίς ουσία. Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στα Πανεπιστήμια και φοιτητές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών αξιολογούν τους καθηγητές τους . Ακούσατε ποτέ να τιμωρηθεί κάποιος για τις κακές επιδόσεις του ή να επιβραβευτεί για τις καλές επιδόσεις του; Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κουλτούρα σωστής αξιολόγησης μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών. Βάζουμε άριστα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Αξιολόγηση σημαίνει επιβράβευση των ικανών και τιμωρία των ανίκανων ή αδιάφορων . Για να είμαστε ρεαλιστές όμως στο Ελληνικό Δημόσιο ποτε δεν θα δούμε τιμωρία των ανίκανων ή αδιάφορων. Μπορούμε όμως να ξεκινήσουμε με το μπράβο αντί για την τιμωρία. Στο τέλος της σχολικής κάθε χρονιάς οι μαθητές να ψηφίζουν ανώνυμα (όπως στις εκλογές των μαθητικών συμβουλίων) για τον καλύτερο ή τους καλύτερους εκπαιδευτικούς του τμήματος. Ο εκπαιδευτικός που θα πάρει τις περισσότερες ψήφους θα αμειφθεί από την πολιτεία με μια δωροεπιταγή για αγορά βιβλίων, αγορά υπολογιστή, σεμιναρίων κλπ. Επίσης στις κρίσεις στελεχών θα μοριοδοτείται η ανάδειξη ως καλύτερου εκπαιδευτικού τμήματος. Γίνονται κρίσεις στελεχών και δεν είναι κάπου αποτυπωμένο το θετικό έργο που έχουν κάνει στη τάξη. Υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δίνουν τη ψυχή τους και κανείς δεν επιβραβεύει το έργο τους.
Η πρόταση είναι ρεαλιστική και μπορεί να υλοποιηθεί από φέτος. Να ξεκινήσουμε επιτέλους από κάπου!

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: προτάσεις για τις μετεγγραφές:
σελίδα 6066
Στο άρθρο 66 αναφέρεται: “δ) Ως «βάση μετεγγραφής» νοείται ο αριθμός των μορίων, ο οποίος προκύπτει από τον αριθμό των μορίων της βάσης εισαγωγής κάθε Τμήματος Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α., όπως
ορίζεται στην περ. γ΄, αφαιρουμένου του αριθμού των δύο χιλιάδων επτακοσίων πενήντα (2.750) μορίων” . Δεν καταλαβαίνω πως προέκυψε το 2750! Στον πίνακα https://sep4u.gr/wp-content/uploads/metegrafes-kerameos.png φαίνεται ότι με την πρόταση του Υπ. Παιδείας ένας φοιτητής με 4000 μόρια μπορεί να μετεγγραφεί σε σχολή με 6750 μόρια δηλαδή με το 59% της βάσης της σχολής μετεγγραφής (Σχ_Μετ), ένας φοιτητής με 16000 μόρια μπορεί να μετεγγραφεί σε σχολή με 18750 μόρια δηλαδή με το 85% της βάσης της σχολής μετεγγραφής . Η άποψη μου είναι ότι έπρεπε να καθοριστεί ένα ποσοστό και όχι απόλυτος αριθμός μορίων. Στον παραπάνω πίνακα δοκιμάζω 4 ποσοστά: 70%, 75%, 80% και 85%. Ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης σε ομιλία του 23-2-2020 ( https://tinyurl.com/yc6rvnvr ) είχε αναφέρει ποσοστό 75%. Νομίζω ότι θα έπρεπε να επιλεγεί ποσοστό 75% ή 80%. Με το 2750 η μετεγγραφή στις υψηλόβαθμες σχολές θα είναι πολύ δύσκολη και στις χαμηλόβαθμες πιο εύκολη!

σελίδα 6096
Άρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
Ο καθορισμός των οικονομικών κριτηρίων είναι άδικος και δημιουργεί τεράστιες στρεβλώσεις:
Από 0 έως 2000 ευρώ κατά κεφαλήν εισόδημα (κκε) δίνει 6 μόρια και από 2000,01 έως 4000 ευρώ κκε δίνει 4 μόρια. Δηλαδή για διαφορά 0,01 ευρώ θα μπορεί κάποιος να κερδίσει ΔΥΟ μόρια.
Η πρόταση μου είναι να υπάρχει απόλυτη αναλογικότητα με το εισόδημα και να υπολογίζονται από τον τύπο: 6 – (κατά κεφαλήν εισόδημα):2000. Παραδείγματα: κκε 1000 ευρώ δίνει 5,5 μόρια, κκε 2000 ευρώ δίνει 5 μόρια, κκε 4000 ευρώ δίνει 4 μόρια, κκε 6000 ευρώ δίνει 3 μόρια, κκε 8000 ευρώ δίνει 12 μόρια και κκε 10000 ευρώ δίνει 1 μόριο. Πάνω από 10000 κκε ευρώ κανένα μόριο.

Άρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων

Στα Κοινωνικά κριτήρια οι τρίτεκνοι παίρνουν 1,5 μόρια και οι πολύτεκνοι 2 μόρια και τα μόρια προσαυξάνονται κατά 0,5 μόρια για κάθε άγαμο τέκνο κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος. Η άποψη μου είναι ότι πρέπει να μοριοδοτούνται μόνο άγαμα τέκνα κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος ως εξής: Ένα παιδί πλην του αιτούντος 0,5 μόρια , 2 παιδιά πλην του αιτούντος 0,5+1=1,5 μόρια , 3 παιδιά πλην του αιτούντος 0,5+1+1,5=3 μόρια κλπ. Κάποτε πρέπει να μοριοδοτηθούν και οι οικογένειες με 2 παιδιά. Με την προτεινόμενη ρύθμιση ένας τρίτεκνος με δύο τέκνα κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος παίρνει 1,5+0,5 + 0,5=2,5 μόρια και ένας δίτεκνος με ένα τέκνο κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος παίρνει 0 μόρια !

σελίδα 6119
Γράφω αυτό το σχόλιο με την εμπειρία 15 χρόνων ως υπεύθυνος επαγγελματικού προσανατολισμού με πολύχρονη και πολύωρη ενασχόληση με τις μετεγγραφές.
Με το Νόμο 4332/2015(ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ) για τα έτη 2015, 2016, 2017 τα εισοδηματικά κριτήρια ήταν :
Μέχρι 3000 ευρώ Κατά Κεφαλήν Εισόδημα (ΚΚΕ) 5 μόρια, μέχρι 6000 ευρώ ΚΚΕ 4 μόρια και με 9000 ευρώ ΚΚ 3 μόρια. Το 2018 ο κ. Γαβρόγλου με μια εντελώς άδικη ρύθμιση δίνει 6 μόρια για ΚΚΕ μέχρι 3000 ευρώ, μέχρι 6000 ΚΚΕ ευρώ 4 μόρια και με 9000 ευρώ ΚΚ 3 μόρια. Εξαφάνισε τα 5 μόρια. Με αυτή την άδικη ρύθμιση έκανε τις μετεγγραφές και η κ. Κεραμέως το 2019. Με την πρόταση του παρόντος νομοσχεδίου μεγαλώνει το δώρο στους φοροφυγάδες και διατηρείται το άλμα 2 μονάδων από την κατηγορία μέχρι 2000 στη κατηγορία μέχρι 4000 γιατί προτείνει : Από 0 έως 2000 ευρώ κατά ΚΚΕ 6 μόρια, από 2000,01 έως 4000 ευρώ ΚΚΕ 4 μόρια, από 4000,01 έως 6000 ευρώ ΚΚΕ 3 μόρια, από 6000,01 έως 8000 ευρώ ΚΚΕ 2 μόρια και από 8000,01 έως 10000 ευρώ ΚΚΕ 1 μόριο. Μισθωτοί και συνταξιούχοι είναι για μια ακόμα φορά οι μεγάλοι χαμένοι.
Η 4 μελή οικογένεια μας έχει δύο παιδιά σε Γυμνάσιο & Λύκειο. Η γυναίκα μου και εγώ είμαστε καθηγητές δημοσίου με πάνω από 20 χρόνια υπηρεσία με μεταπτυχιακά και εισόδημα επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης το έτος 2019 περίπου 30.000 ευρώ. Με το νόμο 4332/2015 (ΣΥΡΙΖΑ) αντιστοιχούσαν 3 μόρια με το νόμο που προτείνεται αντιστοιχούν 2 μόρια!
Νομίζω ότι η βάση του νέου νόμου έπρεπε να είναι ο Ν. 4332 (2015/2016/2017) με προσθήκη :
α] Το ΚΚΕ να είναι ο μέσος όρος των τριών (3) τελευταίων οικονομικών ετών β] αλλαγή στον τρόπο υπολογισμό των μορίων με το τύπο: 6- (ΚΚΕ/3000) γ] ελάχιστα μόρια επίδοσης («βάση μετεγγραφής») το 75% της βάσης (πρόταση κ. Μητσοτάκη) δ]μοριοδότηση τέκνων κάτω των 25 ετών ανεξαρτήτως αριθμού χωρίς επιπλέον μοριοδότηση τρίτεκων και πολύτεκων. Ένα παιδί πλην του αιτούντος 0,5 μόρια , 2 παιδιά πλην του αιτούντος 0,5+1=1,5 μόρια , 3 παιδιά πλην του αιτούντος 0,5+1+1,5=3 μόρια κλπ

σελίδα 6128
Άρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
” τα αδέλφια σπουδάζουν σε Τμήματα Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. τα οποία εδρεύουν σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα μεταξύ τους ή σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα από αυτή στην οποία διαμένουν μόνιμα οι γονείς ή οι ίδιοι ή οι γονείς τους έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας” . Αυτή η ρύθμιση είναι ακριβώς ή ίδια με αυτή που έγιναν οι μετεγγραφές 2018 και 2019. Αυτή ή ρύθμιση είναι χρησμός. Την έχω διαβάσει αμέτρητες φορές, έχω πάρει πολλά τηλέφωνα στο Υπ. Παιδείας, έχω στείλει email στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου, την έχω δώσει να τη διαβασουν γονείς, εκπαιδευτικοί και δικηγόροι και κάθε ένας δίνει την δική του ερμηνεία. Η δική μου ερμηνεία είναι: Μια οικογένεια που δηλώνει μόνιμη κατοικία στη Λαμία, έχει παιδί που σπουδάζει στην Αθήνα σε σπίτι που έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία και το άλλο παιδί που πέρασε στο Ηράκλειο δεν μπορεί να πάρει μετεγγραφή λόγω αδελφού/ης που σπουδάζει. Νομίζω πρέπει να αφαιρεθεί το “ή οι γονείς τους έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,”. Το σημείο αναφοράς να είναι η μόνιμη κατοικία
Φυσικός, Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθιώτιδας

Σχολιάστε

fifteen + twenty =

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here