Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Θεσσαλονίκης (147)

Σχολές/Βάσεις/Πεδία ΤΜΗΜΑ: ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
Κωδικός : 147
Ίδρυμα: ΑΠΘ
Site: https://www.jour.auth.gr/
Επ. Πεδίο/α: 1
Έτη Σπουδών: 4
Συντελεστής ΕΒΕ : 0.90
ΕΒΕT (2024) : 10.73
EBET 2021- 2024 : Εδώ
Ειδικό Μάθημα (EM) : ΑΓΓΛΙΚΑ ή ΓΑΛΙΚΑ ή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ή ΙΤΑΛΙΚΑ
Συντελεστής Βαρύτητας (EM) : 20
Συντελεστές Βαρύτητας (ΓΕΛ) :
[1 ΕΠ ] ΓΛ: 30 - ΑΡΧ: 20 - ΙΣΤ: 30 - ΛΑΤ: 20
Μετεγγραφή: NAI
Μαθήματα (Εύδοξος) (2024) : Link
Οδηγός Σπουδών : OS
Εξωτερική Αξιολόγηση : AX
Βάσεις ΓΕΛ (κατ.90%) 2015- 2024 : Εδώ
Μόρια 1ου Επιτυχόντα ΓΕΛ (90%) (2024): 21990
Μόρια Τελευταίου Επιτυχόντα ΓΕΛ (Βάση) (90%) (2024) : 16040
Εισακτέοι (100%) (ΓΕΛ&ΕΠΑΛ) 2001- 2024 : Εδώ
Εισακτέοι ΓΕΛ & ΕΠΑΛ κατ.100% (2024) : 133
Εισακτέοι ΓΕΛ & ΕΠΑΛ κατ.100% (2023) : 133
Εισακτέοι ΓΕΛ κατ.90% (2024) : 107
Εισακτέοι ΓΕΛ κατ.90% Κατόπιν Μεταφοράς (2024) : 110
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΓΕΛ κατ.90% (2024) : 110
Κενές Θέσεις ΓΕΛ κατ.90% (2024) : 0
Προτιμήσεις Επιτυχόντων ΓΕΛ κατ.90% 2024 : Εδώ
Συνολικές Προτιμήσεις Υποψηφίων ΓΕΛ κατ.90% 2024 : Εδώ
Βάσεις ΕΠΑΛ (κατ.90%) 2004- 2024 : Εδώ
Μόρια 1ου Επιτυχόντα ΕΠΑΛ (90%) (2024): 21168
Μόρια Τελευταίου Επιτυχόντα ΕΠΑΛ (Βάση) (90%) (2024) : 12736
Εισακτέοι ΕΠΑΛ κατ.90% (2024) : 13
Κενές Θέσεις ΕΠΑΛ κατ.90% (2024) : 0
Κατευθύνσεις:
# Δημοσιογραφία
# Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.
Μαθήματα ανά Εξάμηνο:
[ΕΞ] Μαθήματα (Βασικά [Β], Κατευθύνσεων [Κ], Υποχρεωτικά (Υ), Επιλογής (Ε) ) :
[0] [ΒΥ] ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΕΙΘΩ
[0] [ΒΥ] ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
[0] [ΒΥ] Βαλκανική Ιστορία
[0] [ΒΥ] ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
[0] [ΒΥ] ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
[0] [ΒΥ] ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
[0] [ΒΥ] ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
[0] [ΒΥ] ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
[0] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
[0] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
[0] [ΒΥ] ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Μ.Μ.Ε.
[0] [ΒΥ] ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ 1821-1950
[0] [ΒΥ] ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΤΥΠΟΣ
[0] [ΒΥ] ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΜΕ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
[0] [ΒΥ] ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ EΝΤΥΠΩΝ EΚΔΟΣΕΩΝ (Θ/A)
[0] [ΒΥ] ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
[0] [ΒΥ] Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ NΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
[0] [ΒΥ] Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ
[0] [ΒΥ] ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ EΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (Θ/A)
[0] [ΒΥ] ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
[0] [ΒΥ] ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
[0] [ΒΥ] ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
[0] [ΒΥ] ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Μ.Μ.Ε.
[0] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΣ
[0] [ΒΥ] ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
[0] [ΒΥ] ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Μ.Μ.Ε.
[0] [ΒΥ] ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ BLOGS ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
[0] [ΒΥ] ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
[0] [ΒΥ] ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Θ/A)
[0] [ΒΥ] ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Μ.Μ.Ε.
[0] [ΒΥ] ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
[0] [ΒΥ] ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ, ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
[0] [ΒΥ] ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
[0] [ΒΥ] ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
[0] [ΒΥ] ΤΑ Μ.Μ.Ε. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ
[0] [ΒΥ] ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ (Θ/A)
[0] [ΒΥ] ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
[0] [ΒΥ] ΤΟ ΦΥΛΟ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
[0] [ΒΥ] ΦΩΤΟΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
[1] [ΒΥ] ΓΡΑΦΗ ΕΙΔΗΣΗΣ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ
[1] [ΒΥ] ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
[1] [ΒΥ] ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΜΜΕ
[1] [ΒΥ] ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΙ
[1] [ΒΥ] ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
[1] [ΒΥ] ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ
[2] [ΒΥ] ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
[2] [ΒΥ] ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
[2] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜME
[2] [ΒΥ] ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
[3] [ΒΥ] ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
[3] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΜΕ
[3] [ΒΥ] ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
[3] [ΒΥ] ΜΜΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ
[4] [ΒΥ] ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ Ι (Θ/A)
[4] [ΒΥ] ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ MME
[4] [ΒΥ] ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ MME
[4] [ΒΥ] ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
[5] [ΒΥ] ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Θ/A)
[5] [ΒΥ] ΜΜΕ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
[6] [ΒΥ] ΕΙΔΗ ΕΝΤΥΠΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΙΙΙ (Θ/A)
[6] [ΒΥ] ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (Θ/A)
[7] [ΒΥ] ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Θ/A)
[7] [ΒΥ] ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΙΙ
[8] [ΒΥ] ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Θ/Α)
[8] [ΒΥ] ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ -ΠΡΑΚΤΙΚΗ V (Θ/A)
---------------------------------

Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ιδρύθηκε το 1991 (ΠΔ 331/29-7-91). Από το Σεπτέμβριο του 2002 στεγάζεται σε νεοκλασικό κτίριο στην οδό Εγνατίας 46.
[http://www.jour.auth.gr ]

Στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. λειτουργούν δύο κατευθύνσεις σπουδών:
Α. Δημοσιογραφία
Β. Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος αποσκοπεί στην κατάρτιση επιστημόνων ικανών
να κατανοούν τη διαμεσολαβημένη επικοινωνία στις ποικίλες μορφές, εφαρμογές, διαστάσεις και
λειτουργίες της, καθώς και να προάγουν την επιστημονική μελέτη και διερεύνηση της εξέλιξης και
του ρόλου αυτής στη σύγχρονη κοινωνία και κουλτούρα. Συνδυάζοντας θεωρία και πρακτική, ειδική
και γενική παιδεία, επιστημονική γνώση και επαγγελματικές δεξιότητες, διεπιστημονική προσέγγιση
και καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές, το πρόγραμμα σπουδών αποβλέπει σε μαθησιακά
αποτελέσματα που συντελούν στην παραγωγική, κοινωνικά υπεύθυνη και δημιουργική παρουσία
των αποφοίτων στους ποικίλους τομείς της δημόσιας επικοινωνίας και ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα, οι απόφοιτοι της κατεύθυνσης “Δημοσιογραφίας” δύνανται να αποκτήσουν τις εξής
δεξιότητες:
1) να παράγουν δημοσιογραφικά κείμενα διαφόρων ειδών και για διαφορετικά μέσα ενημέρωσης
(έντυπα, οπτικο-ακουστικά, διαδικτυακά),
2) να συλλέγουν, αναλύουν και συνθέτουν στοιχεία και πληροφορίες σύμφωνα με τις μεθόδους και
τις τεχνικές της δημοσιογραφικής έρευνας,
3) να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας,
4) να τηρούν τους κανόνες και τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας,
5) να σέβονται και να προάγουν τις αρχές της ελευθερίας της γνώμης, της σκέψης και της
ελευθεροτυπίας.
Οι απόφοιτοι της κατεύθυνσης “Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας” δύνανται να αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες:
1) να εφαρμόζουν τη θεωρία στους βασικούς τομείς της εφαρμοσμένης επικοινωνίας (Δημόσια και
Κοινωνική Επικοινωνία, Διαφήμιση, Δημόσιες Σχέσεις, Πολιτική Επικοινωνία),

2) να διεξάγουν ποσοτική και ποιοτική έρευνα στο χώρο των επικοινωνιών,
3) να αναλύουν τις πολιτικές, την οικονομία, τη διοίκηση και τη λειτουργία των θεσμών της μαζικής
επικοινωνίας μέσα στο σύγχρονο, κοινωνικό και διεθνές περιβάλλον,
4) να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας,
5) να σέβονται και να προάγουν τις αρχές της δημοκρατίας και πλουραλιστικής δημόσιας σφαίρας.
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, επιπλέον της
επιστημονικής και επαγγελματικής κατάρτισής τους έχουν την ικανότητα:
1) να επικοινωνούν σε μια δεύτερη γλώσσα,
2) να αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες αξιοποιώντας τα σύγχρονα
τεχνολογικά μέσα,
3) να εργάζονται εξίσου αποτελεσματικά, αυτόνομα και σε ομάδες,
4) να προσαρμόζονται σε νέες εργασιακές συνθήκες και να ανακαινίζουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές
τους,
5) να προσεγγίζουν το αντικείμενο της εργασίας τους με δημιουργικό και καινοτόμο τρόπο,
6) να σέβονται τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα,
7) να επιδεικνύουν επαγγελματική υπευθυνότητα και κοινωνική ευαισθησία σε ό,τι αφορά θέματα
φύλου, φυσικού περιβάλλοντος και ανθρώπινων δικαιωμάτων,
8) να προάγουν την ελεύθερη, απροκατάληπτη και κριτική σκέψη.